אימא, מה יש לאכול היום? ליבילנד בטריקים שעושים את ההבדל

ליבילנד משתפת אותנו במה שהילדים שלה הכי אוהבים לאכול ובטריקים הקטנים שעושים את ההבדל בדברים הפשוטים. לגזור ולשמור לארוחות נטולות דאגה

אימא, מה יש לאכול היום? שאלת השאלות!

האמת שהמחשבה הזאת עולה לי בראש בכל בוקר כשאני שותה את הקפה: מממ ״אז מה אכין  היום לארוחת צהריים״?

יש ברשת מיליון מתכונים קלים וטעימים, אינספור רעיונות וחידושים אבל עם הזמן והשנים (הבכור שלי תכף בן 11!) הגעתי למסקנה שהילדים לא מחפשים מנות גורמה מתוחכמות וגם לא שניצל טבעול,  אלא יותר אוכל ביתי פשוט פשוט אבל טעים טעים!

אז הרשו לי לשתף אתכם ברשימה מדויקת וטעימה של המנות המצליחות והטעימות ביותר שעברו אצלנו את מבחן ה״כמה קטשופ אני צריך להוסיף כדי שזה יהיה לי טעים״.

אין על מה.

מנה #1: פסטה ברוטב אדום!
בראש ובראשונה, בואו ניתן כבוד לפסטה ברוטב אדום מבריק ועסיסי שנמרח על השפתיים כמו ליפ-גלוס אופנתי. לפני כמה שבועות צירפתי לכם את המתכון המדויק ״לפסטה שלי״  חשוב בסוף הבישול לתת לפסטה ״לנוח״ בסיר 10-15 דק׳, סוג הפסטה נתון לבחירתכם! קיבלתי מכם עשרות תמונות מקסימות של הפסטה שלי שהכנתם וזה ריגש ושימח אותי מאוד.

אמא מה יש לאכול היום? פסטה אדומה של ליבילינד
אימא מה יש לאכול היום? פסטה אדומה של ליבילינד

מנה #2: עוף עם אורז בתנור!
ארוחה שלמה בתבנית אחת. כמה פשוט, ככה קל. לפני 10 דק’ באופן די מפתיע הכנסתי לתנור תבנית עם עוף ואורז שהילדים שלי וגם אני כל כך אוהבים.

מה שכיף בתנור, זה שאני לא צריכה לעמוד על יד הסיר ולערבב, לא צריכה לבדוק אם יש מים או חסר. שעה וחצי ויש ארוחה.

כדי שלא אצטרך לעמוד ולהכין תוספת לעוף (כבר הזכרתי את זה שאין לי זמן לכלום?)  אני אוהבת להוסיף לתבנית עם העוף 2 כוסות אורז לבן פלוס 4 כוסות מים רותחים לערבב היטב כך שכל האורז יכוסה במים, כך האורז יוצא במרקם דביק ומקבל את הטעם המיוחד של העוף יחד עם הרוטב. פשוט מעדן!

בקערה גדולה אני מכינה את הרוטב לעוף: רבע כוס שמן זית, מלח, פלפל, תבלין גריל עוף, 2 כפות רסק עגבניות, רוטב צ׳ילי שיתן קצת מתיקות. מורחת את העופות ברוטב, מוסיפה את האורז ואיזה ירקות שבא לי הפעם בטטות, ולתנור…

אמא מה יש לאכול היום? עוף בתנור עם אורז ובטטות של ליבילנד
אימא מה יש לאכול היום? עוף בתנור עם אורז ובטטות של ליבילנד

מנה #3: מרקים!

חמותי המקסימה לימדה אותי להתחיל תמיד עם מרק. הגעת הביתה יחד עם הילדים וכולם רעבים? סיר מרק! זה הכי, אבל הכי רץ אצלנו.

יש לך רבע שעה עד שכולם חוזרים ולא הספקת לבשל כלום? סיר מרק! וכך אני תלמידה וכלה טובה וממושמעת, כמעט בכל יום (כולל ימי החמסין של אוגוסט) מעמידה סירי מרק מהבילים סמיכים ועשירים. תודה לחמותי!

המרק האהוב עלינו: מרק כתום. הכי קל בעולם וממש בריא. אני מכניסה לסיר כל ירק כתום שיש, המון בצל וכמה כפיות כמון (כן) מכסה במים אבל לא יותר מידי רק עד כדי כיסוי, מתבלת במלח ופלפל וטוחנת בבלנדר ידני.  הילדים אוהבים מאוד לאכול אותו עם ״קרטונים״ (קרוטונים).

מנה #4: פלאפל ביתי!
כשאני מודיעה לילדים ש״היום אני מכינה כדורי פלאפל״ הם מתרגשים כאילו הכרזתי ש״היום לא מתקלחים״! (מה הסיפור שלהם עם עניין המקלחות? אני נגיד, אשמח להתקלח 4 פעמים ביום).

אגב, אין דבר קל יותר מלהכין פלאפל. אני מכניסה את כל המרכיבים למעבד מזון, מטגנת כדורים, סלט ירקות קטן, פיתות, חומוס והנה לכם ארוחת ערב טעימה מאוד שעלולה להכריז עליכם כאם/אב השנה! אז מה בשבילכם? חומוס ציפס סלט?

מתכון שלי לפלאפל ביתי:
1 כוס חומוס, מושרה לילה שלם (כ-12 שעות)
3 פרוסות חלה, מושרית במים כרבע שעה וסחוטה מנוזלים
3 שיני שום, קלופות
1 בצל, חתוך גס
1 צרור פטרוזיליה
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית כמון טחון
1/4 כפית פלפל שחור גרוס
1 כפית מלח

אופן הכנה:
טוחנת את הרכיבים, יוצרת כדורים ומטגנת בצ׳יפסר על חום גבוה.

אמא מה יש לאכול היום? הפלאפל של ליבילנד
אימא מה יש לאכול היום? הפלאפל של ליבילנד

מנה #5: שניצלונים מטוגנים עם פתיתים! (חובה פתיתים)
אולי הייתי צריכה להתחיל את הרשימה במנה הזו כי אין שבוע שהיא לא מככבת אצלנו - לעיתים גם כמה פעמים בשבוע. קלישאתי קלישאתי אבל אני מתה על קלישאות כל עוד הן מטוגנות.

אני זוכרת שיום אחד ניסיתי להשקיע והכנתי ארוחת צהריים שהכילה: פשטידת בצל ופטריות וכרוב ממולא. בזמן שהגשתי את המנות לשולחן הבן שלי, דודי, בן ה-5 סינן: “וואי, כמה זמן לוקח לאימא שלי להגיש את הפתיתים”.

מבחינתו אין ארוחה בלי פתיתים. “סבבה, אימא, יש פשטידה, אבל איפה הפתיתים?” בקיצור, מאז אותו יום שישבתי ואכלתי לבד תבנית A4 של פשטידה ו-15 יח’ כרוב ממולא בבשר, אני זורמת עם הילדים ומכינה להם פתיתים ושניצלונים.

אגב, לא יודעת למה אבל המילה שניצלונים נשמעת עסיסית יותר משניצלים. נכון? אני אוהבת שדרוגים קלים במטבח אז אני אוהבת ממש לטבול את השניצלים בביצה, קמח לבן, שוב בביצה ואז בפירורי לחם ולטגן. זה יוצא קראנצ׳י בטירוף. בנוסף אני תמיד מוסיפה לביצה 2 כפות קטשופ וזה נותן מתיקות כזאת מופלאה לשניצל ומשתמשת אך ורק בפירורי לחם מוזהבים.

זיכרו, בפעם הבאה שאתם מתלבטים מה להכין לארוחת צהריים, less is more וכל מה שנכין ונכניס בו אהבה יצא בסוף טעים.

ותיהנו מכל רגע! מחכה לכם מקרוב באינסטגרם

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar