ארזתם את הילדים? קדימה לחרמון ושיהיה בתיאבון!

אריאלה אפללו ארזה תיקים ונסעה לבקר באזור הכי חם של העונה, או בעצם הכי קר! וחזרה עם שלל המלצות לעצירות בדרך, מטעמים ושווקים. אז למה אתם מחכים? סעו לחרמון

השכמתם לפני עלות השחר, ארזתם את כל ארון בגדי החורף, העמסתם את הילדים ויאללה להר המושלג! אתר החובה למי שלא ארז חליפת סקי וטס למורדות האלפים והדולומיטים. רגע לפני, ראו הוזהרתם - בסופ”ש הפקקים מטורפים וגם אם תצאו כשהשעון יצלצל חצות תמיד יהיה מי שיקדים אתכם. אז קבלו טיפ ממנוסים, החרמון רק באמצע השבוע - תבריזו מהעבודה, תכתבו תרוץ טוב למורה ויאללה לדרך הארוכה והפקוקה.
אחרי שעות של נסיעה בטח תהיו מורעבים ובמיוחד בשבילכם, המצפינים, רכזנו הפסקות אוכל מומלצות לפני השלג, וגם אחרי.

לוקחים את הילדים לחרמון?צילום: יחצ חורף
לוקחים את הילדים לחרמון? צילום: יח”צ חורף

העין הכחולה
ברכת רם נושאת את התואר “העין הכחולה של הגולן” ועכשיו, כשהכל מסביב מושלג ולבן, אין יותר שוויץ ממנה. האגם משתרע על 1200 מטר בלב עמק יעפורי, מוקף במטעי תפוחים, דובדבנים ופירות יער. מסביב לאגמ’ציק ממוקמים הכפרים הדרוזים: מסעדה ומג’דל שמס, שהדרך העולה להר המושלג חוצה אותם.

מלון נרקיס -דקותיים, פלוס, לפני שאתם מגיעים להר תוכלו לרכוש פיתה עם לבנה באחד מהדוכנים על אם הדרך, או לעצור לארוחת בוקר אותנטית במלון נרקיס. בבופה הדרוזי מגישים חומוס-פול, סלט פטוש, טבולה, סלט קצוץ דק, חביתות ירק תפוחות וגבינה מלוחה, לבנה קרמית שמכינות נשות הכפר וגם דייסת קישק עשויה מבורגול וקישק (כדור יוגורט מיובש), שנטחנו דק-דק והתבשלו עם מים ותפוחי אדמה עד לקבלת דייסה סמיכה. סוג של יציקה מענגת על הבוקר.

עין אלתינה (מעיין התאנה) - אחרי שעות של סקי, גלישה מזחלות ועלייה ברכבל הקרוניות החדש, בטח תהיו שוב רעבים. זה בדיוק הזמן להיכנס למסעדה הכפרית המשקיפה אל הרי סוריה. בתפריט סלטים מעשבים שלוקטו בשדות, כרובית עם רוטב טחינה, חומוס עם בשר חמים, מלפוף - עלי גפן מגולגלים בטעם חמצמץ עדין, סינייה עם בשר וטחינה, כוסה מחשי - קישואים ממולאים בצנוברים ובשר כבש, שישקבב עסיסי וגם דג פורל מעושן. בתום הארוחה מגישים נרגילה, מתוקים ותה, וזה הזמן להשתרע על המרבץ ולהתענג על הנוף.

מסעדת עין אלתינה במג'דל שמס. צילום: אריאלה אפללו
מסעדת עין אלתינה במג’דל שמס. צילום: אריאלה אפללו

ממתקי אבו ג’בל - קונדיטוריה מעולה עם עוגות ומתוקים נוטפי דבש, סירופ סוכר וסמנה (חמאה מזוקקת).  הקונדיטוריה ממוקמת מול נרקיס ובסופ”ש, כשהפקקים עצומים, ועד שהרכב יזוז מטר, תוכלו להספיק לחסל סחלב חם ומגש עוגות ועוד לארוז לנהג התורן. במחלקת ה”לא סופרים קלוריות” יש כדורי עוואמה, כיסוני עאטייף, בסבוסה, בקלאווה וקדאיף עמוסים באגוזים, קן לציפור במילוי פיסטוקים וכמובן גם כנאפה חמים.

ממתקי אבו גבל. צילום: אריאלה אפללו
ממתקי אבו גבל. צילום: אריאלה אפללו

ואם אתם כבר שם
אם אתם בעניין שופינג סורו לשוק יעפורי, הסמוך לקברו הקדוש של נבי יעפורי, מהנביאים החשובים לעדה. בשוק החקלאי, הקטנטן, דוכני תפוחים שנקטפו מהמטעים הסמוכים, שמני זית בבקבוקי פלסטיק, כדורי לבני שוחים בשמן, זיתים, דבש, רכז רימונים וריבות של דלעת ותאנים. זוכרים את דייסת הקישק מהבוקר? כאן תוכלו לרכוש את הבורגול-יוגורט הטחונים ולקבל גם הוראות הכנה. למרות שבכל הדוכנים אותם מוצרים, כמעט, המחירים שונים ומומלץ לעשות סקר שוק לפני שקונים, וגם קצת להתווכח.
בין הכפרים מג’דל למסעדה. פתוח כל השבוע

אגמון מרקט
האגמון מרקט הוא ‘השרונה’ של הגליל רק שבמקום מגדלים ונוף אורבני הוא מוקף בנופים ובטבע מכל צדדיו.  ההבטחות לשוק היו כ-50 דוכנים, חנויות ומסעדות שף, אך זה לא ממש קרה. השף אביב משה הוא היחיד שנתן את חסותו לשני דוכנים - האחד של אוכל ירושלמי המאופיין במנות משכונות בעיר, בהם מעורב ירושלמי של רחוב אגריפס וכריך נחלאות עם חציל, מטבוחה, טחינה ושניצל בתוך חלת שבת. לקראת סופ”ש הוא פותח דוכן נוסף של תבשילים ביתיים לאכול במקום או לקחת לדרך.

גליל מרקט. צילום: יוןתם שחר
אגמון מרקט. צילום: יותם שחר

מה עוד יש במרקט? מבשלת בירה של בזלת הגולן, קפה נמרוד - השלוחה הצפונית של הקפה מנמל תל אביב, מסעדה איטלקית, בר-בורגר, שווארמיה, דוכן פיצה מרובעת וקונדיטוריית בוטיק עם עוגות וטארטלטים מדוגמים. יש גם חנות יינות מיקבי האזור לצד גבינות ממחלבות בוטיק גליליות, חנות ממתקים עם שוקולדים משובחים, חלבה בטעמים, לוקום עם אגוזים, ריבות, דבש, רטבים, טחינה ושמני זית וחנות המתמחה בקפה משובח שאת הפולים תבחרו לפי טעמכם ויקלו ויטחנו לכם אותם במקום במכונת קלייה יפה ומוזהבת. יש גם מעדנייה עם גבינות, מטבלים, תבלינים ולחמים, שמכינה גם סלי פיקניק למי שרוצים לפרוס את הגודיס על שפת הנחל, למשל.

גליליון מרקט. צילום: יח"צ
אגמון מרקט. צילום: יח”צ

ואם אתם כבר שם 1
תוכלו לטוס בכדור פורח נייח שממריא לגובה 150 מטר וחולש מגבוה על מרחבי עמק החולה, מורדות הרי הגליל והגולן ומצפין במבט עד לפסגת החרמון המושלגת.

לטוס בכדור פורח במקום הכי יפה בארץ. צילום: אריאלה אפללו
לטוס בכדור פורח במקום הכי יפה בארץ. צילום: אריאלה אפללו

ואם אתם כבר שם 2
כק”מ מהמרקט ממוקם מרכז המבקרים החדש של אגמון החולה - אחד מאתרי הצפרות החשובים, הטובים והמרתקים בעולם. המרכז מציע חווית מולטימדיה עם הקרנת סרטוני טבע, מצגות אינטראקטיביות ומתקני רחיפה המדמים מעוף מדהים בתוך להקת עגורים. בחוץ אפשר לשכור אופניים רב מושביים ורכבים חשמליים ולטייל בין האגם למצפורים, או לעלות על עגלת מסתור ולעקוב אחר הלהקות עם שקיעה או לקראת זריחה

על הנהר
איסקנדר היא מסעדת גריל כפרית בסגנון עדות טורקיה. בתפריט החורף קדרות, נזידים ומרקים שמפשירים את הקור, ומאפים נהדרים שנשלפים מהטאבון בהם לוואש (לחם טורקי) עם קצח ושומשום, פידה - מאפה עם חציל קלוי, איסקנדר - פיצה עם עגבניות וחצילים ולחמא עג’ון דקיק מלא בבשר. בעיקריות תזמינו מחבת ברזל רוחש עם קבב בנוסח הקצ’קר, צלעות טלה בתיבול אוריינטלי או דג פורל מעושן שנעטף בעלי גפן ונצלה בטאבון. מעבר לאוכל הבונוס הוא מיקומה של המסעדה על גדת הירדן. אם חמים ונעים שבו על המרפסת ותתענגו על יופיו של הטבע ועל הנהר, שזורם למרגלותיכם, שהגשמים הטיבו עם זרימתו החזקה.

מסעדת איסקנדר. צילום: אריאלה אפללו
מסעדת איסקנדר. צילום: אריאלה אפללו

קטגוריות

תגיות

תגובה (1)

Avatar

    Avatar
    אודליה

    תודה על ההמלצות שלך!!! חזרנו היום ונהנינו מאוד!!!