דולצ’ה: הפיצה הנאפוליטנית ברעננה שתיקח אתכם בביס אחד ישר לאיטליה!

פיצרייה נאפוליטנית חדשה נפתחה ברעננה ומגישה פיצה נאפוליטנית אמיתית והכי נאמנה למקור. אהבה, חומרי גלם איכותיים ובצק מושלם ללא פשרות. כל זה הופך את הפיצה הזו לאחת מהפיצות הטובות שתאכלו בארץ!

דולב אללי (30, נשוי+2) הוא נצר למשפחה שנושמת וחיה קולינריה. עם “מכתוב” לא מתווכחים וכך מצא את עצמו דולב, כמו הדורות לפניו, נכנס למטבחים בגיל צעיר ומתאהב. אבל מה הקשר בין בחור ישראלי לפיצה ולמה דווקא נאפוליטנית אתם שואלים? כן. גם אני שאלתי.

איך הכל התחיל?
אחרי שדולב וספיר אשתו התחתנו, הם טסו לטיול באיטליה. שכרו רכב וחרשו את איטליה לכל אורכה. את הטיול תכנן דולב בקפידה במשך כמה חודשים ואחת מעצירות החובה שסימן על המפה הייתה כמובן בירת הפיצה העולמית - נאפולי! מקום אחד של הפיציולו (האיש שמכין פיצה - מקצוע לכל דבר באיטליה ועושה רושם שגם בארץ) הכי טוב בנאפולי משך את תשומת ליבו, Pizzeria de Lioniello.

הם חנו את הרכב, התקרבו אל המקום וגילו תור ארוך כאורך הגלות כיאה לכל מקום מוצלח באיטליה. שניה לפני שהשניים מתייאשים מהעמידה הארוכה, אחד העובדים עבר וחילק “טעימות” לעומדים בתור, אתם מכירים את זה, כמו שעומדים בתור לפלאפל ומעבירים כדורים כדי לספק לשנייה את החשקים? אז כזה, רק עם פיצה.

ביס אחד הספיק להם כדי להבין שעל הפיצה הזו הם לא הולכים לוותר. וכך בדקה ה-90 הם הצליחו לשים את ידם על 2 כדורי הבצק האחרונים שנותרו. כבר בביס הראשון דולב התאהב “לא אכלתי כזו פיצה בחיים שלי!” הוא אומר וכך התחיל הרומן שלו עם הפיצה הנאפוליטנית והחלום לפתוח פיצרייה נאפולטנית אמיתית, כזו שנאמנה למקור, בישראל, נרקם לאיטו.

הכל מתחיל בבצק. צילום: גל זהבי

מיד עם חזרתם לארץ, רתם דולב את גיסו מורן שקוף להגשמת החלום. ואיפה לומדים את רזי הפיצה? כמובן, מהטובים ביותר. דולב ומורן חזרו לנאפולי, לאותה הפיצרייה ההיא שבה טעם לראשונה את “הפיצה הכי טובה שאכל” כדי ללמוד מהמאסטרו בכבודו ובעצמו באקדמיה לפיצה. קורס פיצה אינטנסיבי שכולו באיטלקית (עם מתורגמנית) סיפקו את הידע הבסיסי, הם חזרו לארץ ודולב החל בעשייה ובחיפוש אחר הבצק המושלם, “כי הכל מתחיל בבצק” ככה הוא אומר.

קודם פתחו השניים עסק פיצות לאירועים פרטיים. השמועה אודות הפיצה המדהימה של דולב התפשטה לכל אדם וסלב באזור והשניים הבינו שיש להם משהו חם מאוד בין הידיים. חמסה חמסה, העסק עבד!
השלב הבא, פיצרייה של ממש. כמו שחלם דולב מאז אותו הביס שאכל בנאפולי לראשונה.

המקום היה צפוי להיפתח כבר בפברואר האחרון אבל לקורונה תכניות משלה והפתיחה של המקום נאלצה להידחות בכמה חודשים. ברגע שהשתחררו ההגבלות פתחו השניים את המקום להרצה (הוא עדיין בהרצה) וכבר עכשיו אפשר להבין שמדובר במקצוען של ממש שלקח את הפיצה כמה רמות קדימה ובאהבה למקצוע, חומרי הגלם והטעם המקורי שזכור לו היטב בפה, הוא יוצר קסם בתוך טאבון עצים.

המקום נמצא ברעננה, באמצע אזור תעשייה, במקום לא צפוי לפיצרייה מופלאה שכזו. הגענו למקום ב-18:00 בדיוק כשהמקום נפתח (בהמשך התכנון גם לפתוח בצהריים כדי להאכיל את משרדי האזור), ריח של בצק נישא באוויר, בזיליקום ועצים שרופים.

מלבד פיצות שמיד אגיע אליהן, תוכלו למצוא מגוון מנות ראשונות שנבחרו בקפידה, דולב אומר שהם ניסו למצוא מנות ראשונות שיוכלו לבוא לפני פיצה, לעורר תיאבון אבל לא להיות מנות כבדות מידי שלא יאפשרו אחרי זה לאכול את הפיצה.

מה טעמנו?
קרפצ’יו תפוח אדמה שרוף בטאבון - מלא שמן זית איכותי, גבינת המאירי מלוחה ונהדרת, תימין וסומק. נשבעת לכם שזו הייתה אחת המנות הראשונות הכי פשוטות והכי טעימות שאכלתי בחיי. אני לא מגזימה.
עוד אכלנו לראשונה, קרפצ’יו חציל בטאבון - פלפלים חריפים, קרם פרש עם אבקת פירורי לחם שרופים, שנותנים עוד טעם עמוק של עישון למנה, שקדים קלויים ועלי אורגנו טריים. מעולה!
עוד תוכלו למצוא בראשונות - בוראטה על סלט עגבניות רענן, בטטה שנרדמה בטאבון שהופכת לסוכרייה, פוקצ’ה נימוחה ועוד ועוד.

קרפצ'ו תפוח אדמה מדהים. צילום: רום מילשטיין
קרפצי’ו תפוח אדמה מדהים. צילום: רום מילשטיין
חציל בטאבון עם קרם פרש. צילום: רום מילשטיין
חציל בטאבון עם קרם פרש. צילום: רום מילשטיין

עברנו לפיצות לשמן התכנסנו! מגוון גדול של פיצות עם המון תוספות מיוחדות, כמו קרם תרד או קרם פורצ’יני, ארטישוקים, עגבניות שרי ומוצרלה, בשאמל ובלסמי ועוד מלא דברים מפתיעים שלא חשבתם לשים על הפיצה שלכם.
מה טעמנו?
מרגריטה - קלאסית! רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום כי זה הבסיס להכל. אם המרגריטה טובה, סביר להניח שגם השאר יהיה בסדר.
פיצה פטריות לבנה - כלומר ללא רוטב עגבניות, קרם פור’ציני, מגוון פטריות וארטישוקים.

פיצה מרגריטה. קלאסיקה מדויקת. צילום: רום מילשטיין
פיצה מרגריטה. קלאסיקה מדויקת. צילום: רום מילשטיין
פיצה לבנה עם פטריות וארטישוקים. צילום: רום מילשטיין
פיצה לבנה עם פטריות וארטישוקים. צילום: רום מילשטיין

ווווווואווווווווווו!  הבצק? מושלם! דק דק במרכז והקשה עבה ואוורירי, חרוך במידה הנכונה, בול כמו באיטליה. דולב לא חותך את הפיצות ומגיש אותן, כך, בשלמותן כדי להשאיר את החוויה הכי טובה ונאמנה למקור שאפשר. אם תרצו תקבלו סלסייר לשולחן ותפרסו לכם את הפיצה בעצמכם.

ולקינוח! פנקוטה שהתחפשה למלבי - פנקוטה עדינה במרקם מושלם עם רוטב אדום מתקתק כמיטב המסורת עם פיסטוקים וקוקוס קלוי, גם הוא לא מכביד ומסיים את הארוחה בצורה מושלמת. כאילו (ובכוונה מלאה) כל התפריט נבנה סביב המלכה לשמה כולנו התכנסנו. הפיצה!

פנקוטה שהתחפשה למלבי. צילום: רום מילשטיין
פנקוטה שהתחפשה למלבי. צילום: רום מילשטיין

בעודנו יושבים זוללים ומדברים, מורן מגיע עם פיצה ביד, “דולב, אני לא הוצאתי את הפיצה הזו, היא לא מושלמת”, (לי היא נראתה מושלמת לגמרי כן?) למה? כי היא לא הייתה יפה מספיק בצורה שלה, היה בה חור קטנטן בבסיס והתחתית שלה הייתה עשויה קצת יותר מידי, הסביר לי דולב. “אני ממש קנאי לפיצה שלי וקשה לי לשחרר אם דברים לא מושלמים”. אנשים רציניים כבר אמרתי?

בקנאות ואהבה אמתית למקצוע ולפחמימות, דולב מוביל בגאון את המקום המדהים הזה, שעושה פיצות כמו שצריך. ככה, פשוט וטעים בדיוק כמו באיטליה! כאן שולטים חומרי הגלם, אין התפשרות על כלום והכל צריך להיות הכי טוב שיש. החל מחדר הקמח המאכסן בטמפרטורה קבועה את הקמחים, המחמצת, בחירת הגבינות המתאימה, עבודת היד ושמן הזית ועד הטאבון שתוך כמה שניות יוצר את אחת הפיצות הטובות שיש היום בארץ.

המקום כשר, חלבי ולא עובד בשבת (ללא תעודה) פתוחים בימים א’-ה’ בין השעות 18:00-23:00 ועם תפריט הרצה - המסגר 1 רעננה, לאירועים פרטיים: 053-5437885 וגם באינסטגרם

קטגוריות

תגיות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    sigal zango

    ווואהווווו????? עושה חשק לבוא ולטעום מבלי לחכות עוד רגע …. לקורונה שתירגע

      Avatar
      מערכת Foody

      אולי יש להם משלוחים, שווה לבדוק.