הולכים ואוכלים – טיולים בירושלים למטיבי לסת

בסוף השבוע הקרוב יתקיים מרתון ירושלים, מרתון שבשביל להגיע לקו הסיום צריך לאכול. אריאלה אפללו יוצאת לסיור קולינרי בירושלים ולא מפסיקה לאכול

יש מי שאוהבים לטייל ולאכול ויש מי שאוהבים לטייל בשביל לאכול. גם אלו וגם אלו, ישמחו לגלות שבסוף השבוע הקרוב יתקיים מרתון ירושלים. לא, לא זה שסוגרים חצי עיר לכבודו, לובשים לכבודו טייץ קורעים את הכביש. להפך. לכבוד המרתון הזה העיר תישאר לגמרי פתוחה ותקבל בזרועות פתוחות את המרתוניסטים שיגיעו לזלול אותה.

חגיגת האוכל, שעומדת להשתלט על העיר בסופ”ש הקרוב, היא פרויקט חדש וטעים של לילך רובין - יזמית, אשת קולינריה ומי שמכונה בפי המקומיים “מלכת האוכל של ירושלים”. תחת הכותרת של  Walk Eat JLM היא יזמה מרתון קולינרי במהלכו יתקיימו 20 סיורים שיעברו באתרי האוכל הפחות מוכרים בסצנה הירושלמית. כל הטוב הזה הוא חלק ממיזם נשי שלטובת הפקתו רתמה לילך, חבורה מכובדת של חובבות אוכל לצד מיטב נשות הקולינריה המובילות בעיר.

הולכים ואוכלים - טיולים בירושלים למטיבי לסת. צילום: פנינה
הולכים ואוכלים - טיולים בירושלים למטיבי לסת. צילום: פנינה

אוכלת את העיר

היוזמה הטעימה של לילך רובין עוררה עניין וסקרנות. לילך פודית בעצמה אך בטרם הייתה כזו הייתה עורכת דין תל אביבית ובשלנית חובבת. היא החלה לבשל לאנשים עסוקים ולמי שלא יודעו לבשל. חבר הביא חבר ומשפחה והפרנסה הייתה נחמדה אך לא מספיקה. ב-2001 נטשה את עריכת הדין ועזבה את תל אביב ועלתה לירושלים. ולמה ירושלים? היא רצתה לטוס לחו”ל ולא היה לה מספיק כסף אז בחרה בעיר שהכי הזכירה לה את חו”ל. כאן עבדה בעבודות מזדמנות, בהן בישול ואירוח בביתה. בין לבין הכירה את כל אנשי השוק, המסעדות והקולינריה. בהמשך גם כתבה מדורי אוכל מובילים, התמתחה בייעוץ למסעדות ולחדשנות קולינרית, יזמה אירועי אוכל ‘מופרעים’. אחת מההברקות הרשומות על שמה היא מזרק הריבה שתקוע בסופגנייה. רובין היא מאלה שמחפשות ריגוש, יוצרות עניין, ממצות מהר וממשיכות הלאה, אך עדיין מהוות מודל והשראה.

היא המשיכה בשוטטות הקולינרית עד שיום אחד קיבלה טלפון מחו”ל והגברת על הקו בקשה שתעשה למשפחתה סיור קולינרי בעיר.
מאז החלה להוביל סיורים קולינריים ברחבי העיר ומכאן הדרך להרים את מיזם Walk Eat JLM  הייתה סלולה. והתוצאה -  4 ימים עמוסים בסיורים טעימים ברחבי העיר. ועכשיו לי, ולכם, יש בעיה - במי מהסיורים לבחור ומה לטעום? אל דאגה, בתום המרתון יהיו עוד סיורים שיתפרשו על פני כל השנה.

איפה אוכלים, איפה מטיילים, ולהפך

בתפריט הסיורים תוכלו להזמין לכם את “הטעמים של שכונות שועפאט”, את “סוד הטעמים של הרובע המוסלמי והנוצרי”, “סודות טעימים בבקעה” או סיור בדוכנים ובמסעדות הקטנות בואכם שער שכם. תוכלו לטעום גם את הטעמים של השכונות היפות בקעה ורחביה, ולהכיר את שכונת מאה שערים, הידועה בחלות ובקוגל המעולים שלה. בנוסף יתקיים סיור ליקוט עירוני ברחבי העיר, בסיומו תיערך סדנת בישול עם כל מה שלוקט בדרך.
סיור מעניין במיוחד הוא זה המאפשר הצצה לסירים של השכנים. הסיור יעבור בשועפאט ובבית חנינא - שכונות הפרברים המזרחיות של העיר, שם תוכלו לטעום תבשילים מקומיים, מאפים ריחניים ולקנח במתוקים.
במהלך הסיורים תוכלו לטעום, בין השאר, קובה ירושלמי, מטבאק מופלא (קינוח ערבי) וקוגל מפולפל, לזלול כנאפה ולנגב חומוס משובח שנטחן במקום.

הולכים ואוכלים - טיולים למטיבי לסת. צילום: ראלה ביודט
הולכים ואוכלים - טיולים למטיבי לסת. צילום: ראלה ביודט

 

בעקבות הזלביה, הקוגל, הטשולנט והגפילטע

“כשהייתי נערה, לבושה  בגופיה וחצאית מיני, נקלעתי בטעות לסמטאותיה של שכונת מאה שערים. נתקפתי אימה, פחדתי מכל מה שסביבי. חששתי לחזור אליה עד שלפני כמה שנים, כשפנו אלי להוביל את התכנית של פול הוליווד (השופט של בייקאוף), שהתחקתה אחרי מאפים ירושלמים, חזרתי ונחשפתי לקסם שנקרא השכונות החרדיות בירושלים. הכרתי את יוני שמכין לחוח וזלביה; את רבקה, שהפכה לחברה החרדית שלי שמכינה את הקוגל הירושלמי הכי טעים שיש; את שי, שאבא שלו זכה בתואר הפלאפל הטוב בארץ; את דוד נחמה, שלמשפחתו מאפייה בת 100 שנבנתה סביב התנור השכונתי; ואת האחים דייטש, הג’ינג’ים החייכנים, שמכינים טשולנט וגפילטעפיש”. את אלה, ועוד, מספרת השפית עתליה עין מור, שתוביל מסע מרתק בשכונות החרדיות במהלכו תחשוף את היופי של המקום, של האנשים ושל האוכל הטוב שלהם.

מתי? 5.12, 10:00.

 

ירושלים קיגל

 

הגבינה, הקובנה והריבות של עמי ותמי

גם פנינה עין מור, מדריכת טיולים מרתקת ונושאת בתואר הרשמי “יקירת ירושלים”, היא חלק מהחבורה הקולינרית שתובילי טיול “מתוק ,מלוח ומפולפל”. עין מור ידועה במסלוליה המקוריים, בגילוי אתרים נסתרים ובמפגשים עם אנשים וסיפורים מעניינים. אם תבחרו להצטרף לסיור בממלכה שלה בעין כרם תזכו להכיר את אפרת ,רועת צאן, שתגיש גבינה משובחת עם קובנה נפלאה ולצידם חמאה ,ריבה ולימונדה טרייה. מאפרת תלכו לבקתה של עמי ותמי, שם תפגשו את שושנה קרבסי, שרוקחת 100 סוגי ריבות ,בהן ריבת חשק נחשקת, ריבה סודית ורומנטית. אל התחנה האחרונה תלכו בעקבות הריח המתקתק של השוקולד, ותפגשו את השוקולטיירית של הכפר, שתגיש לטעימה פרלינים משובחים.

מתי? שישי, 6.12, 09:30

מחיר: 250 שקלים

הריבות של שושנה, צילום: פנינה עין מור
הריבות של שושנה, צילום: פנינה עין מור

 

Walk Eat JLM 2019 בירושלים
מתי? ב-4-7.12.19  

כמה? 220-250 שקלים, כולל כל הטעימות
לפרטים והרשמה: 052-4755167

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar