היוטיוברית אן רירדון יוצאת נגד חברת התוכן והמדיה So Yummy

יוטיוברית האפייה הפופולרית בעולם, אן רירדן, יוצאת נגד חברת התוכן והמדיה So Yummy. על מה הטענות? צפו בסרטון שכבר גרף חצי מיליון צפיות

אן רירדון (How To Cook That) היא אחת מבלוגריות האפייה הגדולות בעולם, והיא בעיקר יוטיוברית פופולרית במיוחד עם למעלה מ-3.5 מיליון עוקבים ביו-טיוב ו-203 אלף עוקבים באינסטגרם. לשם ההשוואה למשל, מרתה סטיוארט מתהדרת ב-404 אלף עוקבים ביו-טיוב כאשר לעומתה לג’יימי אוליבר, שמעלה כמה סרטונים בכל שבוע ומחזיק צוות גדול של עובדים, יש 4 מיליון עוקבים (זהה כמעט לכמות העוקבים של רירדון).

כבר שנים ארוכות שרירדון מצלמת ומפרסמת מדריכי אפייה בהם היא מלמדת איך להכין קינוחים מושחתים לצד אינספור רעיונות לעוגות מיוחדות ומורכבות. אחת מהן היא עוגת אייפאד שעלתה לרשת לפני 4 שנים וגרפה כבר למעלה מ-37 מיליון צפיות וידאו.

אל עוגת האייפאד, שמככבת עד היום באינספור כתבות על מתכונים ויראליים ברשת, התווספו בשנים האחרונות גם סרטונים נוספים ששברו שיאי צפייה - עוגת מיינקראפט (26 מיליון צפיות), עוגת לאבה שוקולד (12 מיליון צפיות) ועוגה בצורת הלוגו של אינסטגרם (11 מיליון צפיות).

מדובר בנתונים מטורפים שהפכו את רירדון לאושייה קולינרית היסטרית ולכזאת שמיליוני אנשים מחכים בכל שבוע לסרטון שלה.

How to cook that
How to cook that

ואז, לפני חודשיים, החלה רירדון להוריד הילוך והפחיתה את כמות הסרטונים שהיא פרסמה ביו-טיוב ומה שנדמה היה כהחלטה הגיונית לנוח ולהוריד הילוך, לאור כמות הסרטונים העצומה שהיא מעלה, וההשקעה המטורפת בכל סרטון, הפך לפני חודש לפצצה שהטילה רירדון בכל הנוגע לסיבות להחלטה שלה.

בסרטון, שנקרא “Is So Yummy the WORST baking channel on YouTube” שגרף כבר למעלה מחצי מיליון צפיות, מסבירה רירדון מה גרם לה לקחת צעד אחורה ומי האשמים, בעיניה, לירידת ההכנסות של יוצרי התוכן כשהראשונה שבהם היא חברת So Yummy יצרנית תוכן קולינרי (ולייף סטייל) שמתמחה בסרטונים שמאגדים טריקים וטיפים לצד מתכונים מהירים.

עמוד היוטיוב של So Yummy
עמוד היוטיוב של So Yummy

למי שטרם נחשף לסרטונים של So Yummy, שבשנים האחרונות הצליחה לעקוף לא פעם את Tasty הכל כך פופולרית, ומחזיקה עמוד יו-טיוב עם 5 מיליון עוקבים, רק אספר שמדובר בחברה ששייכת ל-Blossom שעד לפני שנים בודדות התמחתה בטלוויזיה בדגש על עולם הילדים ובשנים האחרונות עשתה הסבה לדיגיטל עם התמחות בעולם הקולינריה והלייף סטייל.

אחד הסרטונים שלה הפך לפני שנתיים לסרטון הויראלי של השנה עם 12 מיליון שיתופים בפייסבוק. ומה יש בסרטון אתם תוהים? ובכן, טיפים לקיפול חולצות ותחתונים.

Get clever with your clutter…and these 7 organization hacks!

Get clever with your clutter…and these 7 organization hacks!

Posted by Blossom on Thursday, May 18, 2017

 

בסרטון, שהתפרסם לפני חודש, תוקפת רירדון את So Yummy ואת יו-טיוב בעצמה, ומסבירה למה המתכונים בסרטונים שלהם לא אמינים, לא עובדים וגם מפרים את הכללים של יו-טיוב.

רירדון לא מסתפקת רק בהסברים ותלונות וגם בודקת בעצמה, בסרטון, את המתכונים של So Yummy כדי להראות לצופים כמה הם בעייתיים. בנוסף אל בעיית הדיוק רירדון גם מצביעה על בעיות אחרות כשהגדולה בהן היא כפילות תוכן שמגיעה בדמות סרטונים רבים שמאגדים מתכונים ישנים ביחד. מה שמנוגד, לטענתה, לכללים של יו-טיוב.

“היום אני רוצה להכיר לכם את אחד מעמודי האפייה הגדולים ביו-טיוב. יש לו 4.5 מיליון עוקבים ומעל 100 מיליון צפיות וידאו בחודש”. היא מתחילה ומספרת על העמוד של So Yummy. “והם התחילו את הערוץ לפני פחות משנה. לגמרי מרשים” היא מחמיאה. אגב, היום יש ל-So Yummy כבר 5.5 מיליון עוקבים, חודש בלבד אחרי שאן רירדון סיפרה שיש להם 4.5 מיליון.

משם עוברת רירדון לצפות בכמה מהסרטונים הויראליים של So Yummy ומנסה אותם בעצמה, רק כדי לגלות שאף אחד מהם לא באמת עובד.

ואיך כל זה קשור אליה (ואל יוצרי תוכן אחרים) אתם תוהים? צפו בסרטון ובמונולג שלה שמגיע מיד אחרי הניסיון להכין את המתכונים.



צריך כמובן לראות את כל הויכוח הזה בין ענקי התוכן והמדיה בעיניים בוחנות ולהבין שמצד אחד יש המון הגיון בטענות שלה ומצד שני שזה בסדר לייצר תוכן מאגד שנותן ערך לצד לא מעט טריקים שאולי עולים פחות אבל מביאים איתם המון טראפיק.

מצד שני, ובזה רירדון צודקת לחלוטין, חשוב לשים לב שבמירוץ להשגת צפיות, שיתופים, חשיפות וויראליות, לא שוכחים לייצר תוכן אמיתי, מדויק, חכם ובעיקר כזה שבאמת עובד.

כי מאחורי כל רשימת מצרכים ואופן הכנה עומד מישהו שהלך לסופר, בזבז כסף וזמן וחיכה בסבלנות כדי לקצור מחמאות על העוגה שהכין לאמא ליום הולדת. וכמה מאכזב יכול להיות הרגע שזה לא מצליח כי מישהו לא שם בראש סדרי העדיפויות את הערך. וכמה סיפוק יש כשזה כן מצליח.

ועכשיו - כל מה שנשאר לראות זה האם So Yummy או יו-טיוב יגיבו לטענות.

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar