לאכול על הכנרת

יקב משגע על כתפיה של אישה אחת, מחלבת גבינות עיזים איכותיות, המבורגר שווה וזול ומסעדת עילית נהדרת שיושבת על המים. טיול קולינרי קטן לשבת באזור הכנרת

אז מה אוכלים באזור הכנרת? יצאנו לטייל באזור ומצאנו יקב נהדר, מחלבה של גבינות עיזים משובחות, המבורגר שווה ומסעדת עילית יפייפיה שיושבת על המים.

בואו אל ביתי

כשתראו את מיקה רן מנדל מתרוצצת ברחבי היקב שלה, נערית ותמירה, לא תאמינו שיש לה שישה ילדים. אבל זו האמת, הייננית והכורמת הזו, הספיקה ב-39 שנות חייה, להקים יקב משלה וגם לגדל 6 ילדים לתפארת, חלקם כבר משרתים בצה”ל. היקב הצעיר שלה נמצא במושב נטור, מתחת לביתה היפה ולמרות גילו הצעיר יש בו כבר יינות נהדרים, ששווה להגיע לכאן לטעום.

מרכז המבקרים של היקב מקבל אורחים במשך כל ימות השבוע (מלבד שבת) לטעימות יין וגבינות (65 שקל לאדם, ל-3 סוגי יינות ו-3 סוגי גבינות, לחם ושמן זית) ואפשר גם לקנות בקבוק ולבלות פה שעתיים של כיף ברחבי הדשא היפה. מיקה, שעבדה לפני כן ככורמת ביקב פלטר, והחליטה להפוך את החלום למציאות, מובילה היום את כל תהליך ייצור היין ביקב שלה, מגידול הכרמים, דרך התהליך היינני ועד השיווק והמכירה של היין. היא החלה לבקבק לפני שנה, וכרגע יש יינות לבנים בלבד, אבל וואו איזה יינות: סוביניון בלאן רוסאן, רוזה, גוורצטרמינר וריזלינג יבש, ארבעתם פשוט מעולים.

יקב מיקה, לתיאום: 0523589123

יקב מיקה צילום: מלי זיידמן
מיקה, אישה מעוררת השראה. צילום: מלי זיידמן
יקב מיקה 2
יינות לבנים נהדרים, ויופי של מרכז מבקרים. צילום: מלי זיידמן

על הכנרת בשקיעה

אלטה היא מסעדת שף שנפתחה בהשקעה לא מבוטלת בפברואר 2020, רגע לפני יריית הפתיחה של המגפה העולמית. אחרי שנתיים לא פשוטות, נראה שהיא התייצבה, ולפני כחודשיים, כשניסינו להשיג בה מקום בערב יום חול, לא מצאנו מקום. ויש סיבה, חופי הכנרת אינם משופעים במקומות טובים לאכול בהם, ואלטה היא בהחלט אופציה מעולה. מדובר במסעדה יפייפיה, אשר מכל חלונותיה העצומים הכנרת נשקפת אליכם, יפה ופסטורלית ובה מציע השף אור קקון תפריט המבוסס דגה טרייה מאגן הים התיכון.  התפריט משתנה מידי יום בהתאם למה שהצליחו להעלות מן הים. מהפרחים הטריים ועד המפה הלבנה, הסומלייה המעומלן והשירות המוקפד, “אלטה” היא המסעדה הנכונה לחגוג בה אירוע מיוחד כשאתם מגיעים לאזור הכנרת. חומרי הגלם פה משובחים: הגבינות מגיעות ממחלבת “ברקנית”, שמן הזית והבשר מגיעים מיצרנים מקומיים מרמת הגולן ואת כל הקינוחים והפסטות הם מייצרים פה במקום. הדגים מגיעים ממגדלים מכל רחבי הארץ. מידי יום מקבל קקון טלפון מהדייגים איתם הוא עובד, שמדווחים לו איזה דגים נתפסו היום ברשת ולפי המידע הזה הוא בונה את התפריט. פיתחו את הארוחה עם סלט עלים נהדר (62  שקל) עם מיקס עלים מגוון, ויניגרט תמרים, גרעיני דלעת מסוכרים, גבינת סנט מור ואגסים וסשימי דג (68 שקל) עם עגבניות קונפי , צ’יפס אורגנו, צ’ילי חריף, בוטרגו, יגורט כבשים וקרקר כוסמים. למנה עיקרית נסו את הטורטליני גבינות הנהדר (89 שקל) או את ריזוטו הדגים שמוגש עם שלל פטריות שמן בזיליקום ועשבי תבלין (129 שקל).

ALETA   צומת מושבת כנרת-חוף שלדג. סגור בימי א’  048870040

אלטה
יופי מסחרר, מסעדת אלטה. צילום: אנטולי מיכאלו
אלטה 2
מכל מקום רואים את הכנרת. צילום: אנטולי מיכאלו

המבורגר על המים

“בורגר סאלון” בצמח היא המבורגרייה מבית מסעדת הבשרים לימוזין. מדובר ברשת בסגנון דיינר אמריקאי שלאחרונה עברה שינוי ובמקום מלצרים וכל הטקס, נכנסים לאחד מ-17 סניפיה, בוחרים את האוכל בעמדת מסך טאץ’, משלמים ומקבלים את האוכל בדלפק. מדובר במהלך שאמנם מחייב אתכם לסחוב בעצמכם את האוכל, אבל גם חוסך טיפ ומשאיר את ההמבורגרים ושאר הטובין של “בורגר סאלון” מעולים כשהיו. הייחודיות פה היא בבשר, בניגוד לכל רשת אחרת כמעט, הבשר, ישראלי וטרי, מגיע לפה מידי יום ונטחן במקום. גם הרטבים פה הם שוס. הם מיובאים מהולנד והם כל כך טעימים, עד שהחלו למכור אותם במקום בבקבוקים משפחתיים. המבורגר קלאסי בגודל 160 גרם (39 שקל) או 220 גרם (45 שקל) הם כמובן מאסט, אבל נסו גם את טבעות הבצל המעולות (16 שקל), את הכרובית בטמפורה (25 שקל) ואת מוס השוקולד (15 שקל) המצוין שמוגש בכוסית קטנה וממכרת.

בורגר סאלון, סניף צמח,   https://burgersaloon.co.il/

בורגר טעים ולא יקר. צילום: ישראל אלפסה

מי הזיז את הגבינה שלי

אם אתם כבר באזור, אתם חייבים לסור למשק פרידמן לקנות את הגבינות שלהם. ממש בסמוך ליקב מיקה במושב נטור משפחת פרידמן מגדלת עיזים ומייצרת גבינות מושלמות תחת השם “גדיא”. נסו את הגאודה עם זרעי הכוסברה, תום פחם ואת הקממבר - גבינות עזות טעם, איכותיות וכובשות חיך.

גדיא, חוות פרידמן, גבינות עיזים 0528889839

גדיא
כמה טעים, גבינות גדיא
גדיא, חוות פרידמן
גבינות נהדרות, חוות פרידמן. צילום: מלי זיידמן

קטגוריות

תגובה (1)

Avatar