לטחון קפה טרי בבית – מכונת הקפה שתחזיר לכם אהבה

אם אתם אוהבים את הקפה שלכם טרי, מלא משמעות, עם ריח משוגע של בית קפה, מזין, פחות יקר ונעים לכדור הארץ, אתם כנראה אנשים של קפה טחון טרי בבית ואתם צודקים!

רגע לפני שאתם קונים מכונת קפה ביתית, בואו נדבר על בחירה. וכשאני אומר בחירה אני בעצם מדבר על הבחירה באיזה דלק אתם מתדלקים את היום שלכם, שזה קצת כמו לשאול כמה אתם באמת באמת אוהבים את עצמכם.

צרכני הקפה הביתיים מעדיפים קפסולות. על פניו העדפה זו עונה על צורך מאוד בסיסי - זה תופס מעט מקום על השיש, נראה אסתטי ונקי, מהיר ומידי למנת אספרסו, סלבים מפרסמים אותו והעלות נעה בין שקל וחצי לשני שקלים.

פולי קפה

העיקר שיהיה טרי!

עם כל הכבוד לג’ורג’ קלוני, הוא לא באמת מבין בטריות. זוכרים שקפה הוא מוצר אורגני? זוכרים! ולכן האיכות שלו תלויה בעניין של טריות. מהרגע שפולי הקפה נקלו מתחיל תהליך של התחמצנות ולכן הזמן בין הקלייה מפול ירוק לפול חום הוא קריטי (יש שיגידו חודש ויש שיגידו 3 חודשים תלוי בתנאי השמירה שלהם).

וואו, ריח של בית קפה בבית!

מה שיותר קריטי זה הזמן שחולף בין רגע הטחינה של הפולים הקלויים לבין רגע הכנת הקפה או השימוש בו. ישנן אסכולות שמדברות על עד 10 שעות מרגע הטחינה וישנם שיגידו שאפשר לשמור קפה 5 ימים בכלי ואקום או במקפיא את הקפה הטחון שלנו והוא עדיין ישמור על טריותו.

תחשבו רגע על בית הקפה האהוב עליכם. כשהם פותחים שקית של פולי קפה, טוחנים את הקפה ״על המקום״ ומפיקים מנת אספרסו, הרבה מהטעמים הם אלמנט של טריות. לפעמים הארומה המכשפת הזו של הקפה הטרי היא זו שמשכנעת אותנו להפוך את בית הקפה הזה לבית השני שלנו. את חוויית הטריות הזו, וריח בית הקפה בבית אין לנו בקפסולות.

פולי קפה

להיות קרובים לשדה

גישת farm to table  מקצרת את התהליך של חברות ענק ועיבוד מזון ומנגישה לך את המוצר מהשדה לצרכן. כשאתם מחזיקים פולי קפה טריים שנקלו לפני שבוע, מריחים אותם ואז טוחנים אותם בעזרת מכונות קפה שהיום מגיעות עם מטחנות בתוכן, אתם למעשה הכי קרובים לשדה שמגדל את אותם פולי קפה.

מגוון השיטות במכונות הקפה הוא רחב: מכונות קפה ביתיות אוטומטיות עם מטחנה בתוכן, מקינטה, פילטר, פרנץ׳ פרס ועוד. ניתן לרכוש מטחנה קטנה בבית או לקנות מבית קלייה מקומי קפה טרי טחון במקום בכמויות קטנות ובכך לצרוך קפה א מ י ת י.

פולי קפה

גאווה ישראלית

היתרון בלרכוש קפה מקומי שנקלה בארץ הוא אדיר. בשנים האחרונות קמו יותר ויותר בתי קלייה בוטיקים שבראשם עומדים “משוגעים לדבר”, אנשים שהם מומחים אמיתיים לקפה. בבתי הקלייה האלה תוכלו לבחור את מקור פולי הקפה, רמות הקלייה ומבחר זנים שמשפיעים על טעם הקפה. בניגוד לקפסולות שלא ידוע מהיכן הקפה ומה תעודת הזהות שלו אלא ניתן שם גנרי כמו ״הקפסולה הסגולה״.

לעשות טוב לגוף שלנו

לפולי הקפה טריים יש ערך תזונתי לגוף שלנו והם מייצרים רמות חמצון גבוהות יותר לתאים שלנו ובכך מאריכים את תוחלת החיים (ראו מחקרים), מכיוון שהקפאין שבהם איכותי וטבעי יותר מאשר קפאין מסונתז שמוחדר במשקאות קלים או מוצרים תעשייתיים אחרים.

פולי קפה

וזה אפילו יותר משתלם כלכלית

ברמה הכלכלית, מנת אספרסו מפולים טריים שטוחנים בבית תכיל 8 ל 10 גרם ותעלה בין 70 אגורות לשקל, בעוד שבקפסולות כמות הקפה היא 4 גרם והן עולות יותר מכפול (קפסולה עולה לפחות 2 ש”ח).

פול גז בניוטרל…

למרות הרעש והצלילים המתאמצים שמפיקה מכונת הקפסולות שלכם, היא לא באמת מגיעה ליכולת מיצוי של מנת אספרסו, השיטה שקפה טחון נחלט או מופק מקפסולה היא ירודה ואין לה מספיק יח׳ לחץ Bar שימצה את המנה.

גם כדור הארץ אוהב את הקפה שלכם טחון טרי

קפה בקפסולה נטחן לפעמים שנה או שנתיים לפני הצריכה ו״יושב״ במקומות שלא עושים עמו חסד כמו מכולות, ספינות והבדלי חום קור במחסנים. חברות הקפסולות חייבות לנסות לעכב את תהליכי החמצון במוצר, אז הן משתמשות למשל בחנקן שעוצר את תהליך ההתחמצנות ושיטות אחרות שלא שקופות לנו הצרכנים.

הקפסולה עצמה עשויה מחומר אלומיניום שהפלנטה שלנו לא אוהבת. אם רגע נחשוב על המטבח שלנו עם צנצנת זכוכית ששומרת על פולי קפה טריים לעומת מתקן של קפסולות מאלומיניום זה קצת נראה אבסורד שאנחנו בוחרים להזיק עצמנו כצרכנים ואף להזיק לפלנטה רק מפני שמוצר ארוז יפה ומשווק בצורה כ״כ טובה.

איתמר קפה

אז בואו נסכם רגע… אם אתם אוהבים את הקפה שלכם טרי, מלא משמעות, עם ריח משוגע של בית קפה, מזין, פחות יקר ונעים לכדור הארץ, אתם כנראה אנשים של קפה טחון טרי בבית.

כוס הקפה שלכם היא הרבה יותר מזה - היא הדלק האורגני שלכם אז תשקיעו בה ויהיה לכם יותר טעים.

לרכישת מכונת קפה של דלונגי - לחצו כאן!

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    רונית

    בכדי לשמור על טריות של פולי הקפה יש לשמור אותם בכלי מיוחד ששומר על טריותם בוואקום הם צריכים להיות בחום החדר ובשום אופן לא להקפיא אותם טעות שגם אני עשיתי בעבר לפול קפה יש ציפוי שמנוני לכאורה עליו והוא שומר על הארומה של הפול ברגע שמקפאים זה מיבש את זה והורס את הארומה

    Avatar
    רונית

    אכן פולי קפה טריים שנטחנים במקום הם התוצאה האמתית הבריאה והטיחה ביותר מניסיון של שנים רבות