מועדון ארוחת הבוקר בשבי ציון – המועדון לפודיז אמיתיים!

אריאלה אפללו, בטור חדש ומשגע אודות ארוחות הבוקר שכדאי לפקוד בכל רחבי הארץ. והפעם מועדון ארוחת הבוקר בשבי ציון - טריות וריח של ים זה שם המשחק

בראשית קראו לו “מועדון ארוחת הבוקר” והוא התמחה והגיש רק ארוחות בוקר. עברו ימים, שבועות וכמה שנים, המועדון תפס תאוצה והחבר’ה במושב, ומחוצה לו, ביקשו עוד. עוד מהאוכל הטוב שלו, ועוד שעות פעילות לאורך היום.  לפני כחצי שנה הוא הסב את השם ל”מועדון” ובהתאם לשעות היום הסועדים מוסיפים לו את הזמן המתבקש - מועדון ארוחת הבוקר, מועדון הצהריים ומועדון ארוחת הערב. שיקראו איך שיקראו, הכל טוב, אבל אנחנו כאן בשביל ארוחות הבוקר.

מועדון ארוחת הבוקר, ובקיצור המועדון, ממוקם בפינת רחוב, בבית מושבניקי-פסטורלי טיפוסי. בחזית המועדון גינה מתוקה וביום חמים אפשר לשבת בחוץ ולהתענג על המראה הכפרי. המועדון מרוחק במעט מהים וגם אם לא רואים אותו הריח שלו נישא באוויר.

מועדון ארוחת הבוקר. צילום: גלעד מיטרני
מועדון ארוחת הבוקר. צילום: גלעד מיטרני

אז מה אוכלים - המועדון נפתח לפני כ-8 שנים והיה בין הראשונים בצפון הארץ שהתמקד רק בארוחות בוקר שהן יותר מחביתה, סלט וכמה מטבלים קטנים.
בתפריט תמצאו מגוון שנודד בין ארצות - מסקנדינביה דרך איטליה, ספרד, בולגריה, מרוקו ועד לישראל. בבוקר ספרדי למשל תקבלו, איך לא, פריטטה ירקות וגבינות לצד קרם פרש; בבוקר בלקני שקשוקה עם תרד, קישוא, חציל וגבינת עיזים; בבוקר בולגרי שקשוקה עם תרד וגבינה בולגרית; בבוקר סקנדינבי מככבת ביצה עלומה מונחת על בריוש, גבינת שמנת, סלמון מעושן ורוטב הולנדיז מעל, ובוקר מרוקאי כולל שקשוקה שטוגנה בתוך תבשיל עגבניות מרוקאי, ובואו נקרא לו בשמו - מטבוחה.
ויש גם בוקר בריאות, עם ביצים עלומות  מונחות על סלט קוסקוס עם עדשים שחורות, עגבניות, אספרגוס ויוגורט עזים; טבעונית עם אותו הסלט ותוספת של טאפסים, מטבלים וטחינה הר ברכה, וגם בוקר בחורש - ביצת עין מונחת על פיטרית חורש בצירוף תרד ובצל. ואיך אפשר בלי מתוק על הבוקר? כאן התלבטנו בין  פנקייק שוקולד לפנקייק פירות יער ולא וויתרנו על גבעת קצפת.

מועדון ארוחת הבוקר בשבי ציון. צילום: אוצרות הגליל
מועדון ארוחת הבוקר בשבי ציון. צילום: אוצרות הגליל
אי אפשר בלי משהו מתוק, הפנקייק של מועדון ארוחת הבוקר. צילום: אוצרות הגליל
אי אפשר בלי משהו מתוק, הפנקייק של מועדון ארוחת הבוקר. צילום: אוצרות הגליל

לא יודעת מה אתכם, אבל אני משוגעת על בוראטה ולמרות מבחר הארוחות לא יכולתי להתעלם ממנה. נכון שאין לנו הרבה יצרני בוראטה בארץ, וכמעט כל המסעדות ובתי הקפה מקבלים אותה מאותה המחלבה, ועדיין אם היא טרייה טרייה, ומוגשת עם בלסמי מצומצם, עגבניות עסיסיות, ועוד איזה טאצ’ של השף, אין לה מתחרים. אז כאן, בדיוק ככה. וגם עם לחם טוב בצד.

עוד בתפריט הבוקר: כריכים, מאפים וסלטים בשילובים מפתיעים - סלט סרדינים עם מלפפון, עגבנייה, צנונית, רוקט, זיתי קלמטה, אבוקדו, ביצה קשה ויוגורט; סלט רוקפור עם לבבות חסה, עגבניות, תפוח, גרנולה ופקאן; סלט ירוק, מעולה ורענן, עם תפוח, עלי ג׳רג׳יר, תרד, רוקט, נענע, כוסברה ובזיליקום ברוטב תפוזים וריקוטה מעל.

מה שותים - כל האספרסו-לאטה-קופוצ’ינו, מהזן המשובח, וגם מיצים סחוטים, שייק פירות, סיידר חם עם תפוח וקינמון, צ׳אי המועדון וספיישל שוקו מרשמלו ושוקו שוקולד.

ידידותי לילדים? - מאוד. גינה, מרחב, פינת משחקים, צעצועים ולוח ציור להשתעשע עד שתגיע מנת הילדים -  ביצה, ירקות, צהובה, קוטג’, שוקו וכדור שוקולד לקינוח.

עשה לי את זה - המלצרית הציעה להחליף את המיץ הטבעי עם יין מבעבע, וציינה שזה כלול במחיר הארוחה. כמובן שהחלפנו, לפתוח את הבוקר עם מבעבע עושה לנו מצב רוח טוב.

ירד לי - השירות - איטי וקצת מפוזר. וראו הוזהרתם, בסופ”ש מלא, מעט צפוף, ולא ניתן להזמין מקום מראש L 

מחירים: 42-68 שקלים, סביר ביחס לגודל המנות.

מי, מה, ואיפה -  מועדון ארוחת הבוקר, הסירה 1, מושב שבי ציון, 077-9964523. ארוחות הבוקר מוגשות כל השבוע, בשעות 12:30-08:00.

 

על הדרך

אמרנו לא רחוק מהים, אז שלא ננצל את ההזדמנות לטיול לאורך החוף? החוף היפה כאילו נתפר לזוגות - הוא מקסים ורומנטי כל השנה אך החורף מטיב עם יופיו והכי כיף להתכרבל במעיל ולהלך לאורכו, לדלג בין הסלעים ולעשות סלפי על רקע הלגונות הקטנטנות. רצועת החוף, שהוכרזה כשמורת טבע ימית, משתרעת בין בוסתן הגליל לשבי ציון ואם תלכו צפונה תגיעו לנהריה, שמאלה לבוסתן הגליל כשבדרך תחצו את שפך נחל יסף. בין הסלעים ללגונות תראו גדר עץ שמקיפה רצפת פסיפס מרשימה, שריד לכנסייה ביזנטית מ- 485 לספירה.

שבי ציון - החוף ובריכות הסלע. צילום: אריאלה אפללו
שבי ציון - החוף ובריכות הסלע. צילום: אריאלה אפללו

ואם אתם בעניין של טיול-דיווש, תוכלו לשכור אופניים אצל רן אופן, במושב, ולקבל המלצות ומפה לדרך. רן אופן , דרך הים 5, 077-2308335

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar