מצמב”זים ביחד – 10 טיפים לצמצום בזבוז מזון שאתם חייבים להכיר

יכול להיות שאתם עוד לא מצמב"זים? לרגל יום צמצום בזבוז מזון שחל היום והעלאת המודעות, קבלו מאיתנו 10 טיפים לצמצום בזבוז מזון שיהפכו אתכם לצרכנים נבונים יותר

היום יצוין ברחבי ישראל יום הצמבו”ז (צמצום בזבוז מזון) מטעם עמותת TNS ישראל, הפועלת להעלאת המודעות בקרב הציבור בנוגע להשלכות של בזבוז מזון והדרכים לצמצם אותו, ובשיתוף עם מיזם הקולינריה Foody, שמתוך הבנה עמוקה בחשיבות הנושא לקח על עצמו להפיץ ולקדם את הערכים והעקרונות למניעת בזבוז מזון.

עשרות בלוגרים ומובילי דעה לוקחים חלק בהסברה החיובית שמטרתה לעזור לציבור למנוע בזבוז מזון מיותר ולהפוך לצרכנים חכמים יותר עם מודעות סביבתית גבוהה. עקבו אחרי Foody באינסטגרם וצפו בסטורי שלנו כדי לראות איך הבלוגרים שלנו עושים שימושים נבונים במצרכי מזון במתכונים יצירתיים וחסכוניים.

אם עוד לא שכנענו אתכם לצמב”ז, דעו שכשליש מהמזון המיוצר בישראל מדי שנה מושלך לפח, וזאת בעוד כמחצית ממנו הוא מזון ראוי למאכל. כדי לצמצם את בזבוז המזון ולעזור לכם לקבל החלטות סביבתיות שיעזרו לנו לשמור על כדור הארץ, קבלו מאיתנו 10 טיפים לצמצום בזבוז מזון שכל אחד חייב לדעת.

  1. לא יוצאים לחנויות בלי רשימת קניות - לפני שרצים לסופרמרקט, בודקים מה מתחבא בארון או במקרר. הרבה פעמים אפשר למצוא שם אוצרות. רק אחרי שמוודאים מה יש בבית, מכינים רשימה חסכונית ויוצאים לקניות.
  2. מבצעים? לא מדבר אליי - כולנו מסתנוורים ממבצעים של 1+1 והנחות במחירים, אבל שנייה לפני שקונים את כל הסופר, כדאי לחשוב האם אנחנו באמת זקוקים למצרכים האלה - אם המזון ייזרק בסוף, לא תרמנו לשינוי הסביבתי.

    אל תסתנוורו ממבצעים - קנו רק מה שתעשו בו שימוש (צילום: שאטרסטוק)
    אל תסתנוורו ממבצעים - קנו רק מה שתעשו בו שימוש (צילום: שאטרסטוק)

  3. אל תסתכל במלפפון, אלא במה שיש בו - ירקות ופירות סוג ב’ או אפילו כאלה שהם קצת פחות מושלמים טעימים באותה מידה (אם לא יותר). אם בתפוח יש חלק קצת חום, משתמשים בו לעוגה. ואם הבטטה בצורה קצת משונה - משנים את מרקמה ומכינים פירה.
  4. נכנס ראשון, יוצא ראשון - כלל ברזל במסעדות שחייבים להכיר גם בבית: מה שקנינו לפני שבוע ייאכל לפני מה שקנינו אתמול. כדי להקל, סדרו את המצרכים במקרר לפי סדר קנייתם - שמים מאחורה את המצרכים החדשים יותר, ומקדימה את הישנים. כך, ב”שלוף”, עזרתם לצמצום בזבוז מזון.
  5. מקום טוב, הכול טוב - הקדישו פינה במקרר למצרכים שצריכים להיאכל ראשונים, ושתפו את בני המשפחה כך שכולם יכירו את המדף או המגירה.
  6. מאחסנים ונהנים - הקפידו לאחסן את המזון בצורה המיטבית ובדקו שהמקרר שלכם בטמפרטורה של 1-5 מעלות.

    הקפידו לאחסן מזון בקופסאות אטומות לשמירה על טריות (צילום: שאטרסטוק)
    הקפידו לאחסן מזון בקופסאות אטומות לשמירה על טריות (צילום: שאטרסטוק)

  7. זה לא חום, זה דבש - הפירות כבר לא נראים טוב? הירקות קצת עייפים? זה הזמן להפוך אותם למשהו חדש - ריבות, חמוצים, עוגות ושייקים.
  8. “פג תוקף” זה לא קיר - כשרואים את הכיתוב “עדיף להשתמש לפני” או “לשימוש עד”, צריך להבין שמדובר בהמלצה. כדאי להפעיל שיקול דעת ובעיקר להשתמש בחושים - אם זה מריח טוב, הטעם טוב והמרקם נעים - אין חשש.
  9. ניצול שאריות או לא להיות - הכנתם עוף בתנור ונשארו שאריות? הפכו את העוף לטאקו מקסיקני. הכנתם יותר מדי רוטב עגבניות לפסטה? הפכו אותו לבסיס לשקשוקה. נסו לחשוב על פתרונות יצירתיים ומגניבים ואל תזרקו שאריות שיכולות להיות הארוחה הבאה שלכם.
  10. ארזתם לבד? - גם כשאוכלים בחוץ מנסים לצמצם בזבוז מזון. לא סיימתם את המנה במסעדה? בקשו לארוז, ואל תשכחו לאכול את זה אחר כך.

 

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar