שלוש תאילנדיות שיעשו לכם גוד טיים!

אחת של הצמד האהוב מהריאליטי, אחת תאילנדית אותנטית נותנת בראש בחריפות ואחת צפונית ומשגעת, עם אוכל וואו. בא לכם אוכל תאילנדי? הנה שלוש המלצות

בא לכם אוכל תאילנדי? קבלו 3 מסעדות תאילנדיות מומלצות: אחת חדשה של הצמד האהוב מהריאליטי,  דניאל ונדב, אחת תאילנדית אותנטית חריפה אש ואחת צפונית משגעת, עם שלושה סניפים בחיפה, בקריות וביקנעם. לא רעבים? זה לא יישאר כך, בתום קריאת הכתבה הזו

מטיילים בצפון? אל תחמיצו את צ’אנג בה

חברים צפוניים סיפרו לנו שיש תאילנדית משגעת ביקנעם, ואנחנו פיקפקנו. אבל אז הגיעה שבת אחת, שבה נסענו לסדנה חינמית של יוסי שטרית ב”משתלות יגור” (גוגל איט! משתלה ענקית ומשגעת שתמיד יש בה מלא פעילויות חינמיות שוות) ואחרי שנפתח לנו התיאבון, חיפשנו איפה לאכול בסביבה ונזכרנו ב”צ’אנג בה”. במטבח הפתוח של המסעדה רוכן על הווק עידן ליפשיץ, שף עם רקורד של הובלה של מסעדת בלה בבית שערים הזכורה לטוב וגם מי שהיה סו שף בטוטו. התפריט עצום בגודלו, ונראה שיש בו אופציה לכל טעם וגיל, אבל שזה לא יטעה אתכם להאמין שמדובר בעוד אסייתית בינונית שמציעה פאד תאי גנרי וסושי להמונים. הו, לא.

כל מנה שהגיעה לשולחן הפתיעה מחדש: טריות חומרי הגלם, העושר בעשבי התיבול התאילנדיים מקוריים, יפי המנות ובעיקר הטעם, כל אלו הפכו את הארוחה שלנו שם לאחת המצויינות של השנה. לא פחות. המחירים גם הם נוחים מאוד ביחס למסעדות דומות במרכז, המנות גדולות מאוד ויש מבחר של מנות ילדים במחיר של 40-45 שקל.

מה תזמינו: פאד פאק קייאו (39 שקל) שהם הר ירקות ירוקים מוקפצים קלות ברוטב שיטאקי נהדר ומוגשים עם הסטיקי רייס המסורתי, ספרינג רול (32 שקל) מהטובים שטעמתי, עשויים עבודת יד במילוי ירקות ואטריות שעועית, כנפיים אסייתיות מושלמות (32 שקל) ומנה של פלה טוט (72 שקל) שהוא דג שלם מטוגן עד פריכות בקמח ותבלינים ומוגש עם שאלוט קריספי, רוטב מענג ופנכות חסה טריות. מדובר במנה שיכולה להאכיל זוג, וגם במשחק חמוד. לוקחים חסה, מכניסים חתיכות דג, טובלים ברוטב ומשתגעים מהנאה. אפילו הקינוחים טובים, ומנה של קרם טפיוקה קוקוס עם פירות טריים (26 שקל) שבתה את ליבנו, עד כדי כך שיום למחרת כבר ניסינו להכין בבית (ויש לנו מתכון בהמשך!)

לצ’אנג בה יש גם סניף חדש בקריות (היחיד שסגור בשבת) וסניף נוסף בחיפה בעיר התחתית, וזו בהחלט פריסה משמעותית שתאפשר לכל יושבי הצפון לבוא ולטעום אוכל תאילנדי עשיר, צבעוני וטעים, שרק מלחשוב עליו שוב, אני נעשית רעבה. מומלץ בכל פה.

צ’אנג בה, יקנעם,  04-770-9099, חיפה, 04-672-2891 וקריית ביאליק 077-938-6268

 רוצים להכין קרם טפיוקה בעצמכם? יש לנו מתכון מעולה של שי לי ליפא - לחצו כאן! 

 

אוכל תאילנדי 2
מסעדת צ’אנג בה, וואו איזה טעמים!
אוכל תאילנדי 3
קפיצה לתאילנד ביקנעם. צ’אנג בה

לאכול ולבכות באהן תאי

אף אחד לא הכין אותנו לארוחה החריפה שאכלנו באהו תאי של מידד סטיבנסקי. סטיבנסקי, מי שחי עשור בתאילנד ואף הקים שם רשת מסעדות, חזר לישראל עם חלום - להקים מסעדה שמבוססת על המטבח האיסאני, של צפון מזרח תאילנד עם הרבה מנות בשריות מהגריל וחריפות לא מתחנפת. ובאמת, שום דבר לא מתחנף במסעדה הזו. לא העיצוב הפשוט, שמזכיר, באמת, מסעדה בתאילנד, לא האוכל הבועט והעוקצני שמידד מגיש, ולא החריפות, שגרמה לנו לכרות יער גשם בקינוחים בלתי פוסקים במפיות שלא הפסיקו להגיע לשולחן. מי שאוהב חריף, ימות על זה, ואנחנו אוהבים חריף. גם סום טאם אנחנו אוהבים, הסלט פאפאיה התאילנדי שכולנו מכירים, ופה הוא מגיע בארבע גרסאות שונות עם דרגות חריפות שונות ותוספות משתנות כמו אטריות דקות ונהדרות שהופכות את הסלט הזה לעוד יותר מושלם. עם הסלט (40 שקל) מומלץ להוסיף לשולחן תוספת עור פריך (15 שקל) שהן חתיכות קראנצ’יות של עור עוף בציפוי שמתפצחות בפה ומשדרגות את הסלט אפילו יותר.  גם מרק העוף מוריד הדמעות, הוא משהו שלא כדאי לוותר עליו, ולקינוח בננה מטוגנת ברוטב מתוק, שהוא סיום מושלם לכל ארוחה, תאילנדית או לא. כפי שאמרנו, ההגשה והמסעדה תואמות את הלוקיישן, רחוב לילינבלום בתל אביב, ובעוד היפסטרים ימצאו את עצמם בקלות, מי שמצפים לאווירה מעונבת עלולים להתאכזב. מי שמחפש לאכול טעים, ולא ביוקר, שיגיע.

אהן תאי, לילינבלום 21, תל אביב, 0585521215

אוכל תאילנדי 7
כינו את הטישואים! אהן תאי

התגעגעתם? נדב ודניאל שוב כאן

הצמד החביב הזה מ-MKR שהרשימו אותנו כבר בתוכנית ההיא עם בישול תאילנדי מצטיין, פתחו סוף סוף מסעדה משלהם בלוקיישן מושלם - חוף הים של תל אביב. נדב, שגדל בערבה ועבד בחקלאות של המשק המשפחתי לצד פועלים תאילנדיים, התאהב באוכל שהביאו להפסקת הצהריים והחל לבשל כבר אז, והוא עושה את זה עד היום, והוא עושה את זה מעולה. “קוקו תאי” מנסה לשלב בין מחוזות צפון תאילנד לבין הלוקיישן הנוכחי ובתפריט תמצאו הרבה מהים. בתוספת שלל הטעמים החריפים-מתוקים-מלוחים שהקהל הישראלי כל כך אוהב.  כדאי לנסות פה את מנות הקארי, יען נדב מרכיב את תערובות הקארי שלו לבדו ולא מסתמך על קנויות והן נהדרות. דניאל היא אשפית אירוח, ודואגת להסתובב בין הלקוחות על הדק הגדול ולדאוג שלאף אחד לא חסר כלום וכולם מרוצים.

קוקו תאי, שלמה להט 17 חוף פרישמן תל אביב 077-9386220

אוכל תאילנדי 5
דניאל ונדב, התגעגענו
אוכל תאילנדי 6
נסו את הקארי של נדב ולא תצטערו

צילומים: אפיק גבאי, יעל יצחק, מלי זיידמן, יחסי ציבור

 

 

קטגוריות

תגובות (3)

Avatar

    Avatar
    אתי אברמוביץ

    החריפה בלילנבלום עושה לי נעים בפה

    Avatar
    אופיר חגי

    עשיתם לי חשק לאכול תאילנדי, אמאלה

    Avatar
    טליה

    צ׳אנג בה באמת מושלמת! ננסה גם את האחרות! תוד!