דובשניות או לא להיות – שיתוף פעולה מתוק לראש השנה

אוהבים דובשניות? לקראת ראש השנה תערך מכירה מיוחדת של העוגייה המתוקה מכולן, פרי שיתוף פעולה בין שוק הנמל לבית הספר דנון לבישול ואפייה. כל הפרטים בכתבה

תשכחו כל מה שידעתם על דובשניות והתחילו לחשב מסלול מחדש. לאן? לנמל תל אביב. ואם להיות יותר ספציפיים אז לשוק הנמל פינת בית ספר דנון.

השכנות הטובה בין שוק הנמל ובית ספר דנון למצוינות קולינרית הניב שיתוף פעולה מתוק וטעים במיוחד בין יצרני שוק הנמל לתלמידי מגמת הקונדיטוריה של דנון, שמחזירים יחד את הדובשניות (‘לבקוכן’) למרכז הבמה וללב שולחן החג.

שוק הנמל, שאוסף את טובי המגדלים בארץ ועושה אוצרות ליצרנים הטובים ביותר ולחומרי הגלם הנדירים שחשוב שנכיר, חולק עם בית ספר דנון לא רק את אותו המתחם אלא גם את אותם תפיסות עולם ודפוסי חשיבה, והוא מהווה חממה קולינרית להכשרת דור העתיד של טובי השפים בארץ.

מעל שולחן החג, בפה מלא בדובשניות נפלאות, תוכלו לספר לכל מי שירצה לשמוע שה’לבקוכן’ הן עוגיות גרמניות מסורתיות המתובלות בדבש וזנגביל שעשו עלייה, ויחד עם תעודת הזהות הכחולה קיבלו את השם המתוק “דובשניות”. את עוגיות ה’לבקוכן’ המקוריות יצרו נזירים פרנקונים במאה ה-13 והן נפוצות מאוד ברחבי גרמניה וסקנדינביה, בעיקר לפני חג המולד או בעונת הסתיו, שם ניתן למצוא אותן בקופסאות פח מעוטרות בשלל צורות, מילויים וזיגוגים.

ראשי מגמת הקונדיטוריה ותלמידי מגמת הקונדיטוריה של דנון החזירו את הדובשניות המסורתיות הגרמניות למרכז הבמה ועשו זאת תוך שימוש בשלל חומרי גלם ופירות מיצרני וחקלאי השוק: דבש טהור, תפוחים, תמרים טריים מגדיד התמרים האחרון, קמח כוסמת ייחודי בעבודת יד ועוד.

ביום שישי הקרוב, ממש לקראת ראש השנה, יושק בשוק הנמל בנמל תל אביב דוכן פופ-אפ מתוק במיוחד בו ניתן יהיה למצוא מארזי דובשניות שישדרגו את שולחן החג, עם תוספות ומילויים שונים כמו קרם ערמונים ושוקולד חלב, תפוחים ותמרים מזן זהידי עם רויאל אייסינג וכוסמת וגרנולה מקומית.

מהתנורים הלוהטים של מגמת הקונדיטוריה בדנון יופקו דובשניות עשויות בצק שחום זהוב משובץ ממולא ומעוטר בשלל חומרי גלם מפתיעים:

דובשניות קלאסיות עם דבש הדרים מ”אנשי הזית”

דובשניות שוקולד ומלח צ’ילי עם קרמל מלוח- של איילי מלחים המייצרים מלחים בשלל טעמים בירושלים

דובשניות תפוחים ותמרים מזן זהידי מעמק התמרים מקיבוץ המעגן עם רויאל אייסינג דבש וקינמון

דובשניות כוסמת וגרנולה  שמייצרים בשורשי ציון

דובשניות קרם ערמונים עם זיגוג שוקולד חלב ושוקולד לבן

כל מארז מכיל חמש דובשניות ומחירו 35 ₪

יום שישי 27/9/19 בין השעות: 07:00-17:00

שוק הנמל - האנגר 12, תל אביב

וכדי לסיים בסיומת מתוקה, קבלו מאיתנו שני מתכונים לדובשניות נפלאות מאין כמותן:

דובשניות ערמונים ושוקולד לבן
למה להסתפק בדובשניות יבשות מהסופרמרקט אם אפשר להכין דובשניות ערמונים ושוקולד לבן? דובשניות גורמה עם מלית מפתיעה של קרם ערמונים וציפוי שוקולד לבן
שמרו

 

דובשניות כוסמת וגרנולה
מחפשים מתכון שונה ולא שגרתי לדובשניות? קבלו דובשניות כוסמת וגרנולה עם טעם עמוק וכמעט אגוזי ועם טעם קלוי ומרקם מתפצח של גרנולה אפויה
שמרו

צילום: אנטולי מיכאלו

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar