הטרנד הלוהט: פיצה נפוליטנית!

היא רכה מבפנים, אוורירית מבחוץ ומלאה בנקודות שחורות בקצוותיה - הפיצה הנפוליטנית, על כל חוקיה הנוקשים, הפכה לטרנד הלוהט של הרגע. מלי זיידמן יצאה למצוא לכם את חמשת המובחרות

נראה שהטרנד הלוהט של הרגע הוא פיצה נפוליטנית. מה שהתחיל כמטר עדין’ צמח לאחרונה למבול של ממש והמון פיצריות בנוסח נפוליטני נפתחו לאחרונה. אז מהי בכלל פיצה נפוליטנית? פיצה נפוליטנית היא פיצה הנעשית מבצק מחמצת, ונאפית בחום טאבון אימתני שמשחיר את קצוותיה ומשאיר את מרכזה רך ואוורירי ואת שוליה תפוחים ונעימים. אנחנו, אוהבי פיצה שכמונו, שמחים ועולצים על בואה של הפיצה מהעיר הדרומית באיטליה ולכבודה, בחרנו חמישה מקומות נפלאים לאכול בהם פיצה נפוליטנית מושלמת!

לה טיגרה, תל אביב

פיצה מושלמת, אבל לא רק!

“לה טיגרה” היא מסעדת פיצות נפוליטנית חדשה ברחוב פרנקל בתל אביב. היא שוכנת באמצע שכונת פלורנטין התוססת. סיבוב ברחובות הסמוכים, לפני או אחרי הזלילה, הוא בגדר מאסט. הכל עמוס גרפיטי צבעוני ומקומות קטנים ומגניבים מלאים בצעירים היפסטרים. לה טיגרה היא לכאורה פיצרייה קטנה, אבל למעשה, הרבה יותר מזה. מדובר במקום שמתייחס ברצינות תהומית למה שהוא עושה. חומרי הגלם פה מגיעים הישר מאיטליה, כולל הקמחים, העגבניות ואפילו המשקאות. על הבר, במקום ברזי בירה, ניצבים ברזים מהם יוצאים קוקטיילים משמחים לכל דורש: יש ג’ין דובדבני אמרנה, אפרול שפריץ ועוד אחד שמשתנה תדיר, וכולם טעימים מאוד. ההמלצה שלנו היא לשבת על הבר ולצפות איך בשישים שניות יוצאת כאן פיצה מהטאבון היפה והמנומר.

וחובה איזה סיבוב בפלורנטין, כן? לה טיגרה

לה טיגרה היא כרגע המסעדה הראשונה והיחידה בישראל שקיבלה הכרה וחברות באיגוד ה- Associazione Pizzaiuoli Napolitani (איגוד הפיציולי הנפוליטני) ובשביל זה נסע צוות המסעדה לנפולי והוכשר שם במיוחד. הפיצה נהדרת, החל מהמרגריטה הכי פשוטה (54 שקל, מנה זוגית לגמרי) ועד המיוחדות עם שלל התוספות. אבל בבקשה אל תסתפקו בפיצה, והזמינו גם ראשונות וקינוחים. ואיזה? נדייק לכם. ברולה בטטות (42 שקל) היא מנה שאתם חייבים לעצמכם. קרם בטטות וגבינות נפלא, עם קראסט ברולה פציח וקאנל שמנת חמוצה שמאזן את כל העסק. זה מושלם!  גם סלט מריה נווה (46 שקל) היא מנה מיוחדת שלא מועתקת מעוד אלפי תפריטים גנריים. מדובר בסלט ריזוטו קר עם ארטישוקים, עגבניות מיובשות, קלמטה, וירוקים והיא מלווה את הפיצה באופן מושלם. לקינוח, גם אם אין לכם כבר מקום, אנחנו מפצירים לנסות את האננס בטאבון - מנה טבעונית מושלמת של אננס טרי שנכנס לטאבון הלוהט וכשיצא פינקו אותו בגלידת קוקוס וקראנץ’ אננס טבעי, שמיובא, גם הוא, איך לא, היישר מאיטליה. עוד בונוס: הצוות פה סופר נחמד וקשוב ואם הגעתם עם ילדים, הם יקבלו יחס מיוחד. מיד עם הגעתם יקבלו לידיהם כדור בצק לשחק איתו בזמן שאתם סועדים ואחר כך גם יציעו להם להניח אותו בטאבון הגדול כדי שיוכלו לאכול את יצירתם.

פיצות אבל לא רק. לה טיגרה צילום: אנטולי מיכאלו

לה טיגרה, פרנקל 9, שכונת פלורנטין, תל אביב

נאופוליטן, חיפה

מי אוכל פיצה עם סכין ומזלג?

נאופוליטן היא תוצאה של אדם שהתאהב בנאפולי ובפיצות שלה. אורן אבני הוא חיפאי אובססיבי לפיצה שאחרי שנים של טיולים בעיר האיטלקית החליט להביא את הדבר לעירו האהובה. הוא פתח מקום בעיר התחתית, בואכה הנמל, והביא עימו טאבון עצים מרהיב ומעוטר זהב מאיטליה. הפיצות דקות, עשויות מחמצת שאור, רכות ואווריריות, בעלות שוליים תפוחים ומנומרים, וכל פיצה נעשית עם שמן זית אחר, כולם של יצרנים מקומיים. פיצה גבינות מקומיות ודבש חריף למשל (69 שקל) עשויה עם שמן זית קורטינה של פתורה ופיצה קרצ’ופי לימון (67 שקל) עם שמן זית פיקואל גלילי. תשמעו עוד משהו, הפיצה כאן מוגשת עם סכין ומזלג, מה שאתם שומעים! כי מסתבר שככה אוכלים אותן גם באיטליה. נסו את זה, זה דווקא כיף!

בתחתית של חיפה, עם כל הבליינים. נאופוליטן

נאופוליטן. הנמל 37, חיפה

פבריקה, רחובות

15 נפוליטניות הגיעו לרחובות

ב’פבריקה’ הרחובותנית מסבירים לנו שבפיצה נפוליטנית יש לא מעט חוקים שחייבים להקפיד עליהם. למשל, הבצק צריך להכיל כשמונים אחוז מים ולעבור התפחה של שלושה ימים והטאבון חייב להגיע לטמפרטורה של למעלה מארבע מאות מעלות, ולא מעלה אחת פחות. בתפריט כאן אפשר למצוא 15 סוגי פיצות שונות ומקוריות, ביניהן “כמהין מזוייפת” (58 שקל) עם מוצרלה טרייה, פורטבלו בטעם כמהין וקציפת פרמזן וגם “כרם התימנים” (62 שקל) עם סמנה, מוצרלה, גליל עיזים, פקורינו, שמנת חמוצה, בצל סגול, רוטב כוסברה ושאטה. בסיום, יש גם קינוחים איטלקיים כמו טירמיסו נהדר (34 שקל) ופנקוטה (34 שקל). טיפ ממני? הרחובותאים אוהבים את הפבריקה שלהם אהבה עזה, אז אל תעזו לנסות להתווכח איתם על מקומה של פבריקה ברשימה, קאפיש?

תיזהרו להתעסק עם תושבי רחובות. פבריקה

פבריקה. הרצל 203, רחובות

פארינו, אשדוד

ההפתעה המושלמת בשכונה מנומנמת

הזדמנתם לאשדוד או שאתם תושבי העיר? התמזל מזלכם! יש לכם כאן פיצה נפוליטנית מושלמת! יאן הרוש הוא די ג’יי אשדודי שנסע לטיול לאיטליה עם חברים והתאהב. בנאפולי הוא אכל באחת הפיצריות האותנטיות והחליט שמוסיקת חייו הולכת להפוך לבעבוע בצק בתנור אבן ועשה מעשה. הוא חקר ולמד, הביא טאבון אימתני ופתח במרכז מסחרי מנומנם בשכונה א’ את “פארינו” - פיצרייה חמודה שמוציאה תחת ידה פיצות שהן לא פחות ממושלמות. המאפיינים של הפיצה הנפוליטנית מוטבעים בהן: השוליים המפוחמים והתפוחים, שיאן מלמד שחייבים לחתוך עם מספריים, ולא עם סכין, בשביל לא להרוס את האווריריות, הבצק הדק והטעם הנהדר. יש פה תוספות נהדרות כמו ריקוטה, בוראטה ובלסמי, תפוח אדמה, קרם פרש ובצל ירוק ועוד. חוץ מפיצות יש פה קינוחים ששווה לנסוע עד אשדוד רק בשבילם. בימים א’, ג’ וה’ יאן מכין פה מריטוצו, קינוח איטלקי מסורתי עשוי לחמניית בריוש שמנמנה ממולאת קרם מסקרפונה וניל ובימים ב’ וד’ תזכו לספוליאטלה, עוד קינוח איטלקי שאין להשיג בהרבה מקומות עשוי בצק מדופדף במילוי ריקוטה והדרים.

פיצה ומריטוצו, ותתפסו איזו שקיעה על החוף באשדוד. פארינו

פארינו פיצה, האשל 9, אשדוד

פרסקה, קיבוץ מסדה

הראשונה לזהות את הטרנד

שמה של פיצה פרסקה הולך לפניה כבר כמה שנים, וכשניסינו ולא התאכזבנו: במקום מציעים פיצה נפוליטנית בתשע ווריאציות שונות וכולן יפות וטעימות. הפיצה דקיקה, הבצק חרוך בקצוותיו והביס אלוהי. המנה הכי פופולרית בפרסקה היא “פיצה יוצאת דופן” (58 שקל) שעליה מונחים אחר כבוד מוצרלה טרייה, תפוח אדמה, קרם פרש, בצל ירוק, שמן זית ומלח ים. נשמע מוזר? זה וואו! המדשאה היפה שמול הפיצרייה תהווה מקום מושלם לפיקניק, ושווה לנסות את הפיצות המשתנות לפי מצב הרוח של השף. המקום פתוח, על פי הבעלים, עד גמר הבצק מידי יום ואין אפשרות להזמין מקום מראש, אבל אם אתם בסביבה, שווה לתת קפיצה ולנסות את מזלכם.

הראשונה להכיר לנו את כל הטוב הזה. פיצה פרסקה

פרסקה, קיבוץ מסדה

צילום: אנטולי מיכאלו, מלי זיידמן, יח”צ

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar