היא אוהבת רק רדיו חזק… אבל אם אפשר קצת להוריד את הווליום

לירית צירמן צימט רצתה לחזור לנעורים ויצאה למסעדת "פטריקס" בפתח תקווה לערב קליל של נשנושים ובירה. איך להישאר צעיר לנצח ושבע לעולמים
  • לירית צירמן צימט

מיכאלה ואני רצינו להיזכר בתקופת הבליינות שלנו. היא הייתה פרועה, קלילה וברגעים מסוימים אף הייתה מעוררת השראה קולנועית. זה היה די מזמן… כשהמוסיקה בדציבלים גבוהים לא קרעה לנו את עור התוף וכשגברים נעצו בנו מבטים מפלרטטים זה לא היה בגלל שהעלינו להם את הגיל הממוצע במקום. אז יצאנו ל”פטריקס” בפתח תקווה, מלאות ביומרה שערב קליל לא יזיק לאף אחת מאיתנו. 13 דק’ בווייז ואנחנו בדרך למנהרת הזמן.

הבר מסעדה נמצא במתחם השופ-טיים החדש, בו נגלה לעיניי עולם ומלואו של מסעדות והמון של אנשים. אם הגעת לבר ולא היה מקום תוכל תמיד לחכות או לעשות סבב מסעדות ולראות מה פנוי, מה שבטוח זה שלא תצא מהמתחם רעב. אך עם זאת, אני ממליצה להזמין מקום מראש כי ל”פטריקס” כמעט ואין סיכוי שתכנס על בסיס מקום פנוי (לפחות כך היה במוצ”ש כשהמקום היה מלא לחלוטין).

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

 

לוקיישן: רח’ תוצרת הארץ 4, פתח תקווה

עיצוב & וייב: אף פעם לא הייתי באירלנד, אז אצטרך להסתמך על העיצוב של ה”פטריקס” ולקוות שהם עשו תחקיר מעמיק ואכן פאבים איריים מתאפיינים בכפר פוגש תעש. קירות בריקים חומים שעליהם מדפי מתכת, תעלות מזגן חשופות מעל כיסאות ושולחנות מעץ ורצפה מעוטרת שמחברת באופן טרנדי בין הFEEL-  הישן לחדש.

מה שבטוח זה שמוזיקה אירית לא הייתה שם ולא מלצרים לבושים כ”לפרקונים” (שדונים איריים). המוזיקה שנלקחה כנראה מהמצעד הלועזי האחרון של גלגל”צ התנגנה בקולי קולות כך שמשיר לשיר הרגשתי זקנה יותר. הקהל בעיקר צעיר בגילי 20-30, מלבד מספר שולחנות בודדים של 50 פלוס שרצו כנראה להרגיש צעירים לנצח. קוד לבוש “מה שבא ברוך הבא” לצד ג’ינס וטריקו היו גם שמלות ערב מנצנצות ולא מעט בטן חשופה ושרוולים תפוחים שהסתמנו כטרנד היסטרי. מה שבטוח זה שהמקום לא לזוגות… אלא אם כן לא בא לך לשמוע את בן זוגך (שיחיה).

לסיכום: מדובר בווייב צעיר ורועש שלשעתיים (גג) יכול גם להיות נחמד לארבעים פלוס.

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

מה שותים: במקום יש 25 סוגי בירה כאשר ליד כל אחת מופיע דגל של ארץ הייצור ותיאור מפורט של מרכיבי התערובת. בחיים לא חשבתי שאפשר להכניס כ”כ הרבה מרכיבים לתוך צבע אחד של משקה והוא יישאר אותו הדבר. כהה יותר/פחות אבל צהוב. מיכאלה הזמינה לנו שנדי!!! גאונות לשמה. שלוק אחד וחזרתי עשרים שנה אחורה, לצערי לא בלוק אבל לגמרי בזיכרונות (32 ₪ לשליש). מתכון לשנדי ביתי - 1/3 בירה לבנה קרה, עם 2/3 ספרייט קר. מתקבל טעם מתקתק ונעים.

מה אוכלים: אחרי סופ”ש עמוס באוכל לא היה לנו ממש מקום בקיבה להתפרע על התפריט  fine kitchen שלהם אז בחרנו כמה מנות קטנות מהתפריט של “הולך טוב עם בירה”. בכל זאת הזמנו כוסות גדולות והמשימה לסיים אותן הייתה לא פשוטה.

אכלנו סלט פאתוש - צנונית, עגבנייה, מלפפון, זיתי קלמטה, בצל סגול, נענע, פטרוזיליה, טחינה, קרעי פיתה פריכים בוויניגרט לימון סומק (55 ₪). סלט מוכר וטעים עם טוויסט של קרוטוני פיתה במקום לחם שהיה נחמד אבל קצת העמיס על המנה.

סלט פאתוש. צילום: דניאל לילה
סלט פאתוש. צילום: דניאל לילה

טעמנו גם הום פרייז -  קוביות תפוח אדמה בקרמל צ’ילי (32 ₪). אני יכולה לגור בתוך הום פרייז. מנה פיקנטית מתקתקה שתמיד משאירה טעם של עוד.

כדי להיות קצת בריאות לקחנו גם כרובית טחינה ושקדים - פרחי כרובית קרנצ’יים, טחינה לבנה, שקדים קלויים, סלסת עגבניות ונבטי בזיליקום (31 ₪) מנה מצוינת לצד חבית של בירה, אמנם התקמצנו בטחינה אבל לא התלוננו בקול וגם אם כן היינו עושות זאת, ייתכן שלא היו שומעים אותנו בגלל המוזיקה.

כרובית בטחינה. צילום: דניאל לילה
כרובית בטחינה. צילום: דניאל לילה

כמה שילמנו? 180 ₪ סה”כ (לא כולל שירות)

ראוי לציון: אמנם אנחנו הזמנו מנות קטנות לצד השנדי אך מדובר בתפריט עשיר ומגוון מבחינת בשר, דגים ונשנושים. המקום להיט בקרב הקהל הדתי וכנראה מאוד פופולארי לחגיגות יום הולדת שכן ישנה אפשרות לשולחנות ארוכים ושמחים.

ל”פטריקס” מספר סניפים בארץ. בפתח תקווה ספציפית, אני ממליצה להזמין מקום במרפסת, אמנם זה אזור למעשנים אך היא בהחלט יותר נעימה מבחינה אקוסטית וביציאה למטה לא לשכוח לבקש מהמארחת כרטיס חינם לחנייה.

פטריקס
תוצרת הארץ 4, פתח תקווה
072-3386909
א - ה  01:00 - 18:00
ש       01:00 - 20:00

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar