טיול קולינרי באזור הכרמל

מה דעתכם על טיול קולינרי באזור הכרמל? קבלו ארבע המלצות לוהטות לטיול מסחרר עמוס טעמים עם בשר נהדר, יין טוב, פינוקי בריכה ועוד

מה דעתכם על טיול קולינרי בכרמל? יש לנו בשבילכם יקב משגע, המבורגר הכי טוב שיש, חנות ירקות שרק יודעי דבר יודעים שאפשר למצא בה אוכל משובח הביתה וגם מלון יפייפה למבוגרים בלבד עם מסעדת בריכה משודרגת.

איפה אוכלים?

המבורגרים מושלמים ב”אנגוס”

המבורגר מושלם ועוד

אם אתם מחפשים את ההמבורגר הכי טוב בצפון, אל תחפשו עוד. הוא נמצא, חד משמעית במסעדת “אנגוס”. “אנגוס” שייכת לדבאח, ספק הבשר הגדול בישראל, וככזה יש לו גישה לבשר הכי מובחר שיש, ואותו הוא מביא למסעדה שלו. כל נתחי הבשר לרבות ההמבורגרים, הנקניקיות וכמובן הסטייקים מגיעים לכאן היישר מהעדר הפרטי של הבעלים בגליל. נתחי הבקר הינם מזן האנגוס, שמקורו בסקוטלנד והוא ידוע באיכותו הגבוהה. ההמבורגר, לא הסיבה היחידה להגיע לכאן, הוא מושלם. 200 גרם של קציצת בקר ושלל תוספות. הקלאסי עולה 52 שקל (ו”הקרניבור” לדוגמא שמגיע עם בייקון טלה וופל צ’יפס עולה 75 שקל). לתוספות אפשר להזמין צ’יפס, הום פרייז, סלט ירוק, כדורי פירה או - הפייבוריט שלנו - טבעות בצל. אבל אם אתם כבר פה אל תפספסו את הראשונות: הכנפיים של אנגוס (38 שקל ל-10 יחידות) מוקפצות ברוטב צ’ילי, שום, סויה, ג’ינג’ר ובירה והן נהדרות, עראיס (34 שקל) היא פיתה מושלמת במילוי בשר קלויה על הגריל והיא מגיעה עם טחינה מעושנת ממכרת שאחר כך ביקשנו להזמין ממנה עוד. יש גם סטייקים אימתניים, מנות עוף, כריכים מושחתים כמו סלופי ג’ו ועוד. המחירים ממש נוחים, המנות גדולות והבונוס הענק - צמוד למסעדה שוכן גם סופרמרקט של דבאח, (שגם פתוח בשבת) והוא אחד הסופרים הכי יפים בישראל. יש שם מחלקת בשר נהדרת, אבל גם גבינות, תבלינים והמון מוצרים שלא תמצאו בסופרים הרגילים. שווה.
אנגוס עין המפרץ, *3617

איפה שותים?

טעימת יינות ביקב אמפורה

יקב אמפורה בכרם מהר”ל מחזיק במרכז מבקרים חמוד בו אפשר לבקר בכל אחד מימות השבוע. לצד מבנה האבן היפה של היקב, תוכלו למצא חצר מקסימה עמוסת עצי זית וגפנים. היקב ממוקם בחוות מקורה האורגנית, למרגלות כרם מהר”ל בליבו של נוף יפייפה, ותוכלו לערוך בו בתיאום מראש מפגש יין. במפגש יוגשו לכם מזיגות של ארבע יינות ממבחר יינות היקב וגם פלטת טעימות ובה ארבע סוגי גבינות, בגט טרי, ממרחים, פירות חתוכים, זיתים ואגוזים. לאורחים הטבעוניים יגישו גבינות טבעוניות ולצד כל זה יספרו לכם את סיפור היקב והיינות.
יקב אמפורה, כרם מהר”ל,  04-9840702. מחיר למפגש לאדם: 140 שקל

לטעום יין בשקיעה, מה רע?

 

איפה ישנים?

מלון בוטיק מפתיע שמקשט סטייקים בפרחים

אם אתם מחפשים מקום לישון בו באזור מלון “קדם” הוא בחירה מצוינת. המלון הוקם לפני שנתיים והוא נראה חדש לגמרי, ונראה שרמת התחזוקה בו שומרת עליו נוצץ מהניילונים, החל מכריות הספות בלובי ועד המגבות בחדר האמבטיה. המלון נמצא בפאתי טירת הכרמל אבל הוא מרגיש מבודד ומכל חלונותיו וגם ממרפסת המסעדה והבריכה נשקף הנוף המהמם של יערות הכרמל. המלון הוא מלון בוטיק יפייפה, שיש בו 61 חדרים ומרשה רק לילדים מעל גיל 12 להתארח, וככזה הוא שקט ונעים, ולא עמוס צוות בידור רועש שיהרוס לכם את השנ”צ. הארוחות פה מוגשות בסגנון בופה, ויש גם מסעדה חדשה בסגנון בר בורגר (שפתוחה גם לאורחים מבחוץ) שמציעה המבורגרים עשויים אנטריקוט, סטייקים (שמוגשים עם פרח אכיל עליהם!), סטייק סלמון ועוד כמה מנות דגל. את כל אלו תוכלו להזמין עד מיטת השיזוף בבריכה (עם צ’יפס בטטה, טבעות בצל או סלט ירקות). ארוחת הבוקר גדולה ועשירה, וניכר שהכל בה טרי מאוד. סלט הביצים, סלט הטונה וסלט האבוקדו - השילוש הקדוש שעל בסיסו אנחנו בוחנים את טיב האחראי על המטבח - כולם עמדו ללא סייג בציפיות, ונוגבו עד תום (יותר נכון, עד הסיבוב הבא בבופה) עם חלה טרייה. השירות במלון נהדר ונראה שהצוות באמת רוצה שהלקוחות יצאו מרוצים. בבריכה למשל, כל הזמן מגיע איש צוות עם פינוקים און דה האוס: פעם שוטים, פעם בייגלה, פעם בוטנים, וזה חמוד ומבורך. למי שלא רק בקטע של אוכל ובטן גב, המלון מפעיל גם ספא עם טיפולים וסדנאות יוגה ומדיטציה ואם אתם לא מתכוונים ללון פה, דעו שיש מבצע שווה שבעבור 929 שקל לזוג, אפשר להגיע לכאן לבילוי של יום בבריכה, עם עיסוי 50 דקות לכל אחד וארוחת בוקר.
מלון קדם, פארק מנהיים, טירת הכרמל, 074-7001010, מחיר: 1200 שקל ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר (1400 בסופ”ש)

הכל נראה מהניילונים. מלון קדם
סטייק עם פרח עם נוף היער

איפה קונים?

אוכל מוכן בחדר מסתורי של חנות הירקות “אבו אלעבד”

קבלו סוד שמור ליודעי דבר: כאן תקנו את האוכל המוכן הערבי הכי טעים בפורדיס. ממש על כביש 4, בדרך לצפון (ומטרים ספורים ממסעדה גדולה בשם “אבו עלי”) תמצאו חנות ירקות ופירות גדולה. אין לה הוד והדר, אפילו שם אין לה ואווזים גדולים מסתובבים בחנייה שלה. ככה תזהו אותה, ואתם צריכים להיות עירניים. היכנסו פנימה, ותמצאו רק שורות שורות של פירות וירקות טריים ויפים - אבל אם תמשיכו פנימה והלאה אז יתגלה הפלא האמיתי: שולחן עמוס במגשי נירוסטה חד פעמיים עמוסים באוכל נפלא: יש מג’דרה, מקלובה, חצילונים ממולאים באורז, עלי גפן קטנים, מאפים חמים מהתנור כמו פטאייר שהיא פיתה דקה ממולאת בעלי זעתר טריים והמון שמן זית, קובה מטוגן עם מילוי פטריות ועוד ועוד. המחירים זולים (30 שקל למגש אוכל שיספיק לזוג עם תבשילים כמו מג’דרה או מקלובה, 6 שקל לקובה, 8 שקל לפטאייר גדול מימדים שיוצא חם מהתנור).
חנות ירקות אבו אלעבד, פורדיס בוויז:  פירות וירקות אבו אלעבד פורדיס

מאפים חמים ועוד אוכל ביתי מושלם לקחת הביתה

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar