טיפים להכנת סופגניות ביתיות מושלמות

הכנה של סופגניות בבית היא חוויה חסכונית (זולה בהרבה מקניה של סופגניות בקונדיטוריה), כיפית (בהשוואה לעמידה בתור לקופה) ואפילו טעימה במיוחד (כי אפשר להשתמש באיזו מלית שרוצים). אז למה שלא תנסו?

מתכון סופגניות כמו בקונדיטוריה מחכה לכם באתר. וכדי שלא תתקלו באף בעיה בדרך, אפילו כבר עשינו במקומכם את הטעויות.

התופעה: סופגניה קשה ודחוסה, כדורית בצורתה

הסיבה: התפחה לא מספיקה

סופגניות מבצק שמרים דורשות שתי התפחות- אחת של הבצק כולו, ואחת של כדורי הבצק. בשני המקרים ממתינים עד הכפלת הנפח. משך ההתפחה יכול להשתנות- תלוי בטמפרטורה של החדר. כדור בצק שלא תפח מספיק לפני הטיגון, ונזרק לשמן כשהוא עדיין עגול וקשה, יהפוך לסופגניה דחוסה ומאכזבת.

התופעה: סופגניה בעלת צורה מעוכה

הסיבה: “קיווצ’וץ'” לאחר ההתפחה

כדורי הבצק שהכנתם תפחו, התעגלו והתרחבו? השמן בסיר התחמם? מצוין- השלב הבא הוא להעביר את כדורי הבצק לתוך הסיר, בזהירות כפולה.

קודם כל, בזהירות על עצמכם- שמן רותח הוא עניין מסוכן, לכן חשוב שהסיר יהיה יציב על הכיריים ושהידיים והכלים איתם אתם עובדים לא יהיו רטובים (מים שיטפטפו פנימה יגרמו לשמן להתיז החוצה).

דבר שני, בזהירות על הסופגניות. הפעלה של לחץ מיותר על כדור הבצק תגרום לו לאבד נפח ועלולה להשאיר על הסופגניה שלכם אפילו טביעות אצבעות, בצורת שקעים (כמו בתמונה מימין).

כדי למנוע עיוותים, מעבירים את כדורי הבצק בעדינות לשמן. להקלה על הניוד אפשר להעזר בסוד המתוק של קרין, מתוך פרק חנוכה של העונה החדשה של “סודות מתוקים”- מתפיחים את הכדורים על גבי ריבועי נייר אפייה ובאמצעות הריבועים גם מעבירים אותם לסיר.

ואם בכל זאת הסופגניה נמעכה טיפה? לא נורא. סופגניה מקווצ’צ’ת היא עדיין טעימה (בדקנו) ואחרי פיזור אבקת הסוכר היא גם תראה כזו.

התופעה: זמן טיגון ארוך, סופגניה בהירה מדי, סופגניה שספוגה במיוחד בשמן

הסיבה: שמן קר מדי

חום לא מתאים של השמן בסיר יכול גם הוא להזיק לסופגניות שלכם. לסופגניה שמטוגנת בשמן קר מדי לוקח זמן רב לשנות צבע, והיא גם סופגת שמן מיותר.

אם יש לכם מדחום לבישול, אין בעיה- פשוט דאגו שהשמן יגיע לחום של 160 מעלות צלזיוס, ושמרו שהטמפרטורה הנכונה תשמר.

אם אין לכם מדחום, אין ברירה אלא לעקוב אחרי קצב ההזהבה של הסופגניות, ואפילו לפתוח סופגניה אקראית מדי פעם כדי לוודא שהיא מוכנה גם מבפנים (אמרנו שיהיה זול וטעים. לא הבטחנו שיהיה דיאטטי). אם הסופגניות מקבלות גוון זהוב אחרי שתי דקות של טיגון בכל צד, הטמפרטורה כנראה מתאימה. אם לא- משחקים עם גובה האש.

התופעה: סופגניה שחומה מדי מבחוץ, לעתים גם בצקית מבפנים

הסיבה: שמן חם מדי

סופגניות כדאי לטגן עד שהן זהובות- הגוון המדוייק תלוי בהעדפה שלכם. אבל אם לאחר טיגון קצר הסופגניה שלכם עוזבת את סקאלת הזהובים, ועוברת לגוונים השחומים עד חומים- טמפרטורת השמן שלכם גבוהה מדי. כשהחום גבוה במיוחד, הסופגניה תשרף מבחוץ ותוותר בצקית מבפנים.

סופגניה יכולה, כמובן, להשרף גם בשמן שמחומם לטמפרטורה מושלמת- אם לא מוציאים אותה מתוכו בזמן. לכן חשוב לעקוב אחרי הסופגניות בשמן, ובכלל עדיף לא להתרחק מהסיר יותר מדי (את הבטיחות שלכם כבר הזכרנו?).

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar