יצאנו לבדוק את האמפנדס של “ארחנטו”

שוק מחנה יהודה בירושלים מלא בהפתעות קולינריות. אחת מהן היא "ארחנטו", מזללה שמגישה תפריט קטן ואיכותי של אמפנדס במילויים שונים. יצאנו לבדוק

אתה יודע שהגעת לשוק אוכל כשאתה פוגש לפחות שלושה ז’אנרים קולינריים במקום אחד. כזה הוא שוק מחנה יהודה בירושלים, ויש בו עירוב של מטבחים, עדות, מטעמים וניחוחות שלא היו מביישים את הבורו מרקט בלונדון או את הצ’לסי מרקט בניו יורק. אם בסמטה אחת אפשר לאכול ג’חנון, בשנייה פסטה ובשלישית חצ’פורי גרוזיני, סימן שהגעתם למקום הנכון - השוק הקולינרי הכי חם בירושלים.

אל בליל הטעמים הזה הצטרפה בשנה האחרונה מסעדה ארגנטינאית שעונה לשם “ארחנטו“. “מסעדה” זה שם גדול מדי לדוכן הקטן המעוצב באפלוליות מסוימת בחלק העיראקי של השוק. חן קורן, מדריכת סיורים קולינריים במחנה יהודה ובשלנית, מספרת כי הבחירה לפתוח את “ארחנטו” בחלק העיראקי היא החלטה אמיצה - דווקא בין דוכני ירקות, פירות ושולחנות הקלפים של הפרלמנטים העיראקיים, צומח לו דוכן שמגיש אוכל דרום אמריקאי.

אמפנדס מבצק פריך במיוחד שאי אפשר לעמוד בפניהם (צילום: תמר שורצברד)
אמפנדס מבצק פריך במיוחד שאי אפשר לעמוד בפניהם (צילום: תמר שורצברד)

את “ארחנטו” פתח לוקאס סיטרינוביץ’, שעבד בעבר במטבחים של קבוצת מחניודה ועזב כדי לפתוח “חור בקיר” עם תפריט קטן ואיכותי שבמרכזו - אמפנדס - מאפי בצק פריכים שממולאים בכל טוב, מנה מוכרת מהמטבח הדרום אמריקאי שהישראלים נחשפו אליה בעיקר בדוכני שישי בקניונים כשהם מחוממים בטוסטר אובן וממולאים במילויים תפלים. הסיפור הוא אחר לגמרי ב”ארחנטו” - מכיוון שהאמפנדס כאן הם במרכז התמונה, כל אחד מהם יחיד במינו והמילויים מושקעים ומלאי מחשבה.

התפריט הקטן כלל בעת ביקורנו 4 סוגי אמפנדס ו-3 סוגי כריכים, כולם מוכנים במקום על ידי לוקאס. “הרעיון היה להביא לסועדים אמפנדס מסורתי במילוי אסאדו וזיתים (16 ש”ח), אבל גם לגוון ולנסות להביא לקהל הישראלי טעמים מקומיים” לדברי לוקאס. כך נוצר אמפנדה ישראלי (18 ש”ח)  - במילוי בשר טלה, תמרים ותבלין ראס אל חנות. שני האמפנדס, המסורתי והישראלי, היו מצוינים: מילוי הבשר היה עסיסי וריחני, הבצק היה פריך ושחום ושומני בדיוק במידה הנכונה, והליווי של שני סוגי צ’ימיצ’ורי וטחינה החמיא להם מאוד. לא טעמנו את הכריכים במקום, אבל הם נראו מדהימים ובוודאות ינוסו בפעם הבאה.

ביס מדויק. אמפנדה אסאדו עם זיתים וביצה (צילום: תמר שורצברד)
ביס מדויק. אמפנדה אסאדו עם זיתים וביצה (צילום: תמר שורצברד)

ביום ביקורנו, יום סגרירי וקר, הכין לוקאס גם מרק שעועית ובשר (36 ש”ח). המרק תובל בתבלינים חמים, היה קצת חרפרף והוגש עם טוסט פריך שאפשר לטבול בנזיד העשיר. אין ספק שזו אחת ממנות המרק שיותר אהבנו לאחרונה - מנה עשירה, מתובלת בדיוק שאי אפשר להפסיק לאכול ממנה.

מרק שעועית ובשר עם טוסט קראנצ'י (צילום: תמר שורצברד)
מרק שעועית ובשר עם טוסט קראנצ’י (צילום: תמר שורצברד)

בזכות המחירים הזולים, האווירה החמימה, האוכל המעולה והאלכוהול שזורם כמו מים, “ארחנטו” הייתה מלאה בלקוחות גם בשעת צהריים מאוחרת. לוקאס משוחח עם הלקוחות ושמח לשמוע את דעתם, והוא מגיש את האוכל באהבה שגלויה לעין כל. גם אמפנדה אסאדו שנלקח הביתה וחומם מחדש בתנור היה נפלא - וזה פתרון ממש נחמד לארוחת ערב קלילה וטעימה בליווי סלט רענן. אז אם אתם בשוק ומתחשק לכם לנסות מקום אחר, עם ניחוחות מרחוק, שלא מתפשר על איכות ומביא טעמים עזים ונפלאים - סורו ל”ארחנטו”, לוקאס יחכה לכם שם עם סנגריה קרה ואמפנדס מופלאים.

ארחנטו

טלפון: 02-9945755
כתובת: מחנה יהודה 6 - השוק העיראקי, ירושלים

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar