יש בעמק חפר מאפייה שמייצרת לחמים בלי ייסורי מצפון

אולי לא רואים עליה, אבל זהר לוסטיגר-בשן ממש אוהבת לחם. ואם כבר לחם, עדיף אחד שנאפה מקמח איכותי. בואו לגלות איפה בעמק חפר אפשר לטעום כזה

בכניסה לקיבוץ משמר השרון מתחבאת לה מאפייה קטנה מלאה בכל טוב - מאפיית לחם שחר, שנקראת על שם הבעלים, שחר בן ארויה. שחר, בן הקיבוץ, נהג לבלות את ימי ילדותו הרחק מבית הספר במאפיית הקיבוץ, שם עזר לאמו באפיית לחמים וגילה את אהבתו לעולם האפייה.

כשגדל, הגשים חלום ופתח מאפייה ממש ליד זאת המקורית של הקיבוץ, אבל איזה הבדל בין השתיים! מדובר במאפיית בוטיק עם לחמים כל כך טובים שכאחת שיש לה חולשה לז’אנר הזה של לחמים איכותיים, התקשיתי לבחור.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by מאפיית לחם שחר (@lehemshahar) on

אז לא בחרתי, פשוט אכלתי את כולם. ואפילו בלי ייסורי מצפון. אתם בטח שואלים איפה החבאתי את ייסורי המצפון, אז טוב ששאלתם! אם לחם נאפה מקמח איכותי ואין בו תוספות מלאכותיות ומיותרות, אין שום סיבה להימנע ממנו. לחם טוב הוא בסיס מצוין לסנדוויץ’ שיכול להיות סופר בריא.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by מאפיית לחם שחר (@lehemshahar) on

הלחמים במאפיית לחם שחר נעשים בעבודת יד ממש כמו במאפיית הקיבוץ הנושנה. שחר מסביר לי בסבלנות שמפתחים רגש בידיים לבצק, לטמפרטורה ולטכניקה המתאימה. כל בצק מתנהג קצת אחרת ולכן חשוב כאן הרגש הזה. ואהבה. כל לחם נאפה באהבה ותשומת לב. ראיתי את זה במו עיניי.

הבסיס של הלחמים המעולים הוא מגוון סוגים של מחמצות: יש מחמצת שיפון, מחמצת כוסמין ומחמצת לבנה ומכל אחת מהן יוצאים לחמים שקשה מאוד לעמוד בפיתוי ולא לבצוע מהם עוד כשהם על המדף.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by מאפיית לחם שחר (@lehemshahar) on

יש לחם כוסמין ולחמי מחמצת צרפתיים, חלות לשישי ועוגות וגם קישים. לדעתי הלחם הכי טעים הוא הלחם הדני שהוא עשיר מאוד, חמצמץ ואפשר לאכול אותו ככה בלי שום ממרח כי הוא כל כך עשיר.

אם אתם לא מהאזור, המלצה שלי: תקנו כמה שיותר לחמים, תבקשו לפרוס אותם ותקפיאו כדי שתיהנו מהלחם להרבה זמן.

מאפיית לחם שחר
קיבוץ משמר השרון
09-8983511
(המאפייה אינה כשרה)

צילום תמונה ראשית: מתוך עמוד האינסטגרם של המאפייה

קטגוריות

תגובות (5)

Avatar

    Avatar
    אלי טל

    אין להם תעודת כשרות אבל המאפיה איכותית ו נקיה מהרבה מקומות כשרים

      Avatar
      נטלי אחרת

      כשרות זה לא רק ניקיון המקום והחומרים, זה גם ניקיון הגוף, הידיים הפועלות וכן הפרשת חלה וניפוי הקמח (שאגב מאוד תורם לאיכות האפיה). סתם לידע כללי הפרשת חלה היא מעשה של הכרת הטוב והרוצים להחכים ימצאו את המקור. בכל אופן חבל שהמקום לא כשר, מילא. נקנה בבני ברק חלת ויזניץ.

    Avatar
    נועם זריהן

    שחכתי את המאפיה הכי טובה בעולם! ״פת הגליל״ בקרית שמונה. המאפיה מייצרת לחמי מחמצת ללא שומן וללא חומרים משמרים 100% מכוסמין מלא, שיפון, שיפון מלא, 100% קמח מלא וצרפתי ?! והטעם מדהים 18 שקלים ל750 גרם!!!!!

    Avatar
    ורד

    היי, נשמח אם תציינו בכתבות כאלה לגבי כשרות…

      Avatar
      מערכת Foody

      היי ורד, המאפייה אינה כשרה. נציין בכתבה. תודה!