כנאפה בבייגל ועוד דברים נפלאים בגליל העליון

כנאפה בבייגל, הודי צמחוני, פיצה בפיקניק וקינוחים שיצאו היישר מאגדה. יצאנו לאכול את הגליל העליון, וחזרנו עם המון הפתעות!

יצאתם לטייל בצפון? נפלא! סוף סוף החורף הגיע והגליל התמלא ירוק, ובפסגותיו אפשר לנשום אוויר צח וצלול שמעורר תיאבון. אז מה אוכלים בגליל העליון? יצאנו למצוא מקומות נפלאים ומיוחדים לאכול בהם בחופשה הבאה שלכם וחזרנו שבעים ומרוצים.

איפה אוכלים כנאפה בבייגל?

זוכרים את פרח ראסלן מ”מאסטר שף”? אז היום יש לה את “כנאפה כעכ”, דוכן ב”אגמון מרקט” הגלילי שמגיש מנה שאתם חייבים לטעום ולדעתנו בתוך גבולות ישראל מגישים כאן ורק כאן - כנאפה בבייגל. כן, מסתבר שכך אוכלים כנאפה בלבנון, בתוך בייגל או פיתה. הכנאפה של פרח עשויה שכבת סולת טבולה בסירופ סוכר (ולא משערות קדאיף כנהוג במחוזותינו) ושכבת גבינה מותכת ונדיבה מאוד. הכנאפה הזו נכנסת לתוך בייגל דק מצופה שומשום, ואז טובלים את כל העסק גם בפיסטוק טחון ומוסיפים ורד מיובש קטנטן לקישוט. הבייגל, הכעכ אל עסרוני (כך הוא נקרא בלבנון) מתנפח באפייה עד שנוצר בתוכו מעין כיס קטן, לתוכו מכניסים את מנת הכנאפה. הכעכ מאזן את המתיקות של הכנאפה, ומוסיף התנגדות לביס, והתור שנעמד מידי יום מחוץ לדוכן, מעיד שתושבי המקום נלהבים מאוד מהבשורה. חוץ מזה יש פה גם מעמולים נהדרים שפרח מכינה ומעדנייה צמודה שבה פרח מוכרת גם תבלינים שלה, לאבנה וכלי בית נהדרים, כולל מכשירים יפייפיים להכנת מעמול, עשויים עץ זית.

כנאפה כעכ, אגמון מרקט, 053-6290591

כנאפה בבייגל, איך לא חשבנו על זה קודם?
חייבים לנסות את זה, אבל תעשו לעצמכם טובה וקחו גם כמה מעמולים הביתה

 

איפה אוכלים הודי צמחוני טעים?

וממתמודד ריאליטי אוכל למשנהו, לא רחוק מהדוכן של פרח, אנחנו פוגשים בקאלו באבא, שהתמודד דווקא ב”משחקי השף”. היום הוא השף והבעלים של מסעדת “טאלי”, הודית צמחונית עם אוכל שמגיע מחבל רג’סטאן, משם הגיע קאלו. קאלו חי רוב חייו בהודו, והגיע לכאן בעקבות האהבה. היום הוא ובת זוגתו ליטל מנהלים יחד את המסעדה היפה והצבעונית הזו, ששוכנת במתחם “נופית החרמון”, כמה דקות מקריית שמונה. התפריט עצום בגודלו ומציע קלאסיקות כמו סמוסה, דאל ומרקים, וכמובן את ארוחת הטאלי (45 שקל) שכוללת מגש מחולק עם תבשילים, אורז בסמטי, צ’אפטי ויוגורט. אפילו ארוחות הילדים פה, שעולה פה בין 29 ל-31 שקל, מאמינה בילדים ומציעה סוגים שונים של אוכל הודי כמו 2 כדורי מלאי כופתה מצויינים שהם כדורי תפוח אדמה עם גבינת ריקוטה, מצופים בפירורי לחם מטוגנים ומוגשים ברוטב קשיו קרמי. אנחנו ממליצים על המאסאלה דוסה (38 שקל) שהוא קרפ ענק נהדר עשוי עדשים ואורז ממולא בתפוח אדמה, בצל, זרעי חרדל ותבלינים שמוגש עם צ’אטני ודאל. לקינוח, אל תוותרו על צ’אי מתוק או לאסי יוגורט סמיך ומתובל.

מנת הדוסה ב”טאלי”. חוויה לחיך!
מלאי כופתה, תענוג קרמי וצמחוני
מגש טאלי משתלם. לצאת שבעים במעט כסף

טאלי נופית החרמון, קריית שמונה,  04-6077764

איפה אוכלים קינוחים מהאגדות?

המקום הזה הוא אגדה! “וונדרלנד פטיסרי” הוא פטיסרי מתוק וקטן המציע שלל קינוחים, מקרונים ועוגות, והכל בעבודת יד ובהשראת הסיפור של “אליס בארץ הפלאות”. על קונצרט הקינוחים המטריפים הזה מנצחת אושרת סולימני, ומלבד המנות גם המקום עצמו מעוצב בהשראת הספר. יש כאן מגוון יצירתי וצבעוני של קינוחים שייקחו אתכם לעולם קסום של פנטזיות מתוקות, והילדים הולכים להשתגע. פלמינגו ורדרד שהוא פבלובה משגעת, מקרון אדום ענקי בצורת לב שבתוכו קרם מסקרפונה ותותים ועוד ועוד. זה המקום לשתות בו כוס קפה ולהתלבט ארוכות עם איזה מתוק אתם רוצים ללוות אותו.

וונדרלנד פטיסרי,  אגמון מרקט, 04-8886761

לפעמים חלומות מתגשמים. הקינוחים ב”אליס אין וונדרלנד”
וזה לא רק יפה, זה גם טעים מאוד!

איפה עושים פיקניק?

בכניסה לקיבוץ דפנה שוכנת לה משאית מודל 68′ ובתוכה ה”פיצה טראק”, דוכן מדליק שמגיש לקהל פיצות הנאפות בטאבון אש איטלקי ועשויות קמח נפוליטני, עגבניות תמר איטלקיות ומוצרלה טרייה. הפיצה דקה וקריספית והתוספות מגוונות. נסו למשל את הקאריבית המעושנת (58 שקל) עם רוטב עגבניות, מוצרלה, תפוח אדמה מעושן, אננס, אנשובי, חלפיניו ושמן זית או את “פיצת שפ”ע” (58 שקל) עם רוטב שמנת פטריות וערמונים, פורטבלו, מוצרלה טרייה וסלסלת עגבניות. לצד הפיצות ניתן להזמין סלט טרי, בירה בוטיק בזלת מהחבית, שייקים טעימים מפירות טריים, יינות של יקב הרי גליל וגם כמה קינוחים. הכי כיף: להביא מחצלת מהבית, או לבקש מחצלת מהצוות החמוד במקום ולהתיישב עם הפיצות על הדשא הרחב. הביאו טאקי וכדור, ותנו לילדים להתרוצץ חופשי בזמן שאתם מנשנשים את השאריות שלהם.

טעימה, קריספית ודקה. פיצה ב”פיצה טראק”
אפשר לבקש מחצלת ולעשות פיקניק כיפי עם פיצה ובירה

פיצה טראק,  קיבוץ דפנה, 050-9100660

איפה ישנים?

בשיטוט קצר באתרי ההזמנות מצאנו בסביבה את מלון המטיילים מלכיה, ששייך לרשת מלונות “מטיילים” שמלונותיה פרוסים בגליל. המלון המקסים שוכן בקיבוץ מלכיה ויש בו חדרי קרקע שפוגשים את כרי הדשא הרחבים של הקיבוץ. החדרים משופצים, נקיים ויפים, הצוות מסביר פנים, ארוחת הבוקר מעולה והמחיר פצצה. עכשיו בדצמבר אפשר לסגור שם לילה ב-355 שקל שקל לזוג, כולל ארוחת בוקר. אנחנו יצאנו מוקדם מאוד בבוקר לטיול שהוזמן מראש באגמון החולה, ולא ביקשנו מראש שיארזו לנו את ארוחת הבוקר. למרות זאת, כשהגענו בשבע בבוקר לחדר האוכל (הוא נפתח בשמונה) העובדות החייכניות מיד ארזו לנו בשמחה ארוחה יפה ועשירה שאכלנו בחיק הציפורים הנודדות. מומלץ!

מלון מטיילים מלכיה, קיבוץ מלכיה

צילומים: מלי זיידמן, רותם גולן, בן ליאון, קאלו באבא, עדן לאה לרר

קטגוריות

תגובות (3)

Avatar

    Avatar
    יגאל עידן

    ללונה בהגושרים הפיצה הטובה ביותר באזור ומחוצה לו, בצק דק ופריך והתוספות משגעות, אוכל איטלקי משובח וקינוחים משגעים. ועל כל זה מנצחים ניב ואיתי יחד עם צוות נאמן בואו ותהנו.

    Avatar
    מר גליל

    מסעדת לה לונה – איטליה בגליל בקיבוץ הגושרים היא מהמשובחות שיש בארץ. הפיצות, הפסטות והקינוחים ברמות שלא הכרתם. עליהם שווה לכתוב! וואוו וואוו וואוו

      Avatar
      מערכת Foody

      תודה רבה על ההמלצה! 🙂