מצעד העוגות וקינוחי הדבש הכי טובים לראש השנה 2019

כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה מדי במטבח או לכתת רגליים בין הקונדיטוריות השונות, בדקנו בשבילכם איפה רוכשים את העוגות וקינוחי הדבש הכי שווים לראש השנה 2019

עוד שנייה ראש השנה ואנחנו בטוחים שכבר התחלתם להתכונן - מי מכין את הגפילטע, למי יש את מרק העוף הכי טעים, כמה בצל מטוגן צריך להוסיף לכבד הקצוץ של סבתא ועוד המון שאלות קיומיות בתקופת החגים.

אם אין לכם זמן להכין קינוח מתוק או שפשוט מתחשק לכם לעבוד קצת פחות קשה, אספנו עבורכם את עוגות החג המצטיינות שלנו במצעד עוגת וקינוחי הדבש הכי טובים לראש השנה 2019. אז מה מחכה לכם במצעד? עוגות ראווה חגיגיות, עוגות שמרים נהדרות לבראנצ’ים, עוגיות נפלאות ליד הקפה וכמובן, עוגות דבש קלאסיות וגם קצת יותר מיוחדות. שתהיה שנה טובה, מתוקה וטעימה עד מאוד!

 בבקה דבש ואגוזים של רולדין

מכל העוגות שטעמנו במערכת מרשת רולדין, אחת הרשתות הוותיקות בתחום האפייה והקונדיטוריה בישראל (שידועה בעיקר בזכות הסופגניות שאוטוטו הולכות להצטרף אצלנו לחגיגה), הכי אהבנו את עוגת הבבקה דבש אגוזים (60 שקל, קוטר 18). העוגה היא עוגת שמרים עגולה, עשירה במילוי אך לא כבדה, ששומרת על מרקם אוורירי ועל מתיקות מעודנת. אז נכון שהיא לא מאוד חגיגית ופחות מתאימה לערב החג, אבל אנחנו ממש נשמח לפרוסה עבה שלה ביום החג עצמו, קצת לפני שנתלבש שוב על ארוחת הצהריים של החג.

בבקה דבש ואגוזים של רולדין. צילום: רונן מנגן
בבקה דבש ואגוזים של רולדין. צילום: רונן מנגן

טארטלטים במילוי תפוחי עץ של מונייר

הקייטרינג מונייר ידוע בעיקר בזכות מגשי האירוח שלו, ויש סיבה טובה לכך - הם צבעוניים, מגרים ולרוב מאוד טעימים, ומספקים פתרונות אירוח זריזים לכינוסים משרדיים ומשפחתיים. אם יוצא לכם להרכיב מגש אירוח כזה במונייר, אל תוותרו בשום פנים ואופן על הטארטלטים הקטנטנים במילוי תפוחי עץ (15 יחידות ב-146 שקל). הבצק דק ופריך, מילוי תפוח עץ חמצמץ וקראמבל פריך מעל. ביס קטן ומתוק לשנה חדשה.

טארטלטים במילוי תפוחי עץ של מונייר. צילום: דניאל לילה
טארטלטים במילוי תפוחי עץ של מונייר. צילום: דניאל לילה

עוגת דבש קלאסית של ארקפה

פעם לפני המון שנים, כשארקפה עוד הייתה חלוצת קפה בין שממות הארומה לערבות הבונז’ור, הרשת הקטנה התגאתה במאפים, לחמים ועוגת מצוינים שהידרו את המדפים והוויטרינות בסניפים המעטים שלה. אנו שמחים לבשר שעוגת הדבש הקלאסית שטעמנו (55 שקל) הייתה ממש מעולה, כמו פעם - לחה, רכה וטעימה, מתובלת בעדינות וכזו שעושה חסד עם התואר “קלאסית”. לאוהבי הקלאסיקות והעוגות המסורתיות.

עוגת דבש קלאסית של ארקפה. צילום: אמיר מנחם
עוגת דבש קלאסית של ארקפה. צילום: אמיר מנחם

בומבריוש של דלאל בייקרי

אם יש רק עוגה אחת שתטעמו בחג הזה, זו חייבת להיות עוגת הבומבריוש של דלאל בייקרי (72/54 שקל). עוד מלהסתכל עליה בלבד שלטנו כאן כי מדובר באחת העוגות המרשימות והיפות שאי פעם ראינו במערכת. ברגע שהסכין בצעה את העוגה הבנו שיש פה משהו אחר - עוגת בריוש עשירה במילוי קרם שקדים, תפוחי עץ מקורמלים וקרם פטיסייר אפוי. עוגה מדהימה, חגיגית וטעימה עד מאוד. זו עוגה שמתאימה אולי יותר לאירוח בראנץ’ בחג ופחות לערב החג עצמו בגלל בצק הבריוש הכבד, אבל אנחנו מכירים גם כמה כאלה שיהיו מוכנים להתעמק בה אחרי ארוחת ערב החג.

בומבריוש של דלאל. צילום: בן דיאמנט
בומבריוש של דלאל. צילום: בן דיאמנט

פלורנטין תפוחים של טאטי בייקרי

זה לא קורה לעיתים קרובות, אבל פעם בכמה זמן יש סדרת קינוחים לחג שמעיפה לנו את הסכך וגורמת לנו להחליף מידה במכנסיים עוד לפני שהחגים התחילו. כזו היא קולקציית החג של טאטי בייקרי, הקונדיטוריה הוותיקה השוכנת בגבעתיים. כל קינוח שטעמנו בה, ואנחנו אשכרה מתכוונים לכל קינוח, היה נפלא.

אהבנו במיוחד את עוגת הפלורנטין תפוחים (96 שקל, קוטר 20) - עוגה חגיגית מאוד שמתאימה לערב החג, עם בצק פריך וחמאתי, מילוי תפוחים מעט חמצמץ וציפוי שקדים מקורמלים. הציפוי לטעמנו היה מתוק מדי, אבל התגמד לנוכח הביס המושלם מהעוגה.

עוד אהבנו - עוגיות שקדים ודבש (39 שקל) שהיו פריכות, חוליות ועם ארומה נהדרת של שקדים קלויים; ובריוש תפוחים מקורמלים וקרם וניל (66 שקל, קוטר 20), שאמנם חלקיו הפנימיים היו מעט רטובים מדי לטעמנו, אבל המתיקות שלו הייתה מאוזנת וחשבנו שהוא מתאים לארוחת בוקר או לקפה של אחר הצהריים.

פלורנטין תפוחים של טאטי בייקרי. צילום: דניאל לילה
פלורנטין תפוחים של טאטי בייקרי. צילום: דניאל לילה

דובוש דבש של מיקי שמו

השנה אנחנו מוכרחים להודות שהפתיעו אותנו בענק עם קינוחי עוגות שכבות. אחת מההפתעות הנעימות הגיעה מרשת הקונדיטוריה של מיקי שמו, עם עוגת דובוש דבש משגעת מהמטבח ההונגרי (59 שקל). מדובר בעוגה קצת נוסטלגית עם המון שכבות טורט דבש דקיקות, קרם עדין ביניהן ומרקם רך של עננים כשלוקחים ביס מהעוגה. נפלאה לערב החג (וגם ליום שאחרי).

דובוש דבש של מיקי שמו. צילום: דן לב
דובוש דבש של מיקי שמו. צילום: דן לב

עוגת שוקולד דבש חגיגית של Cakes & More

עם כמה שאנחנו אוהבים לפרגן לקונדיטוריות ולמאפיות הגדולות והקטנות שרובכם כבר מכירים, פעם בכמה זמן אנחנו טועמים קינוח מופלא דווקא מעסקים קטנים ועצמאיים שמגיע להם כל הפרגון שבעולם (כי אתם בטח יודעים כמה קשה לעסקים קטנים לשרוד כאן, ועוד במיוחד כשמדובר בתחום הקונדיטוריה).

יעל שרעבי בכלל התחילה את דרכה כמעצבת אופנה בעלת מותג עצמאי, עד שהחליטה להגשים חלום נושן וללמוד קונדיטוריה בצורה מקצועית. את חושיה האסתטיים היא העבירה מעולם האופנה לעולם המתוקים, וכיום היא יוצרת עוגות לפי הזמנה מראש וגם קולקציות עוגות מיוחדות לחגים ומועדים.

אנחנו טעמנו עוגת שוקולד דבש (240-299 שקל) שהייתה לא פחות ממופלאה - בהתחלה היינו קצת סקפטיים לגבי השילוב של דבש עם שוקולד, אבל בביס הראשון התמכרנו. העוגה בנויה משכבה רכה של עוגת דבש עדינה, גנאש דבש (שאהבנו במיוחד), מוס שוקולד מריר, גנאש שוקולד חלב מוקצף, קרמה דבש ודפי שוקולד דקיקים. עוגה מרשימה, טעימה וחגיגית לערב החג (וגם לאירועים מיוחדים). נכון שהמחיר גבוה משמעותית מעוגות שרוכשים ברשתות הגדולות, אבל צריך לזכור שמדובר בעוגות custom made בייצור עצמאי ובוטיקי.

עוגת שוקולד דבש חגיגית של cakes & more. צילום: יעל שרעבי
עוגת שוקולד דבש חגיגית של cakes & more. צילום: יעל שרעבי

חלת בריוש דבש של מאפיות ג’ייקובס (וכל דבר שתצליחו לשים עליו את היד)

כבר סיפרנו לכם שלא לעיתים קרובות אנו פוגשים בקולקציה שלמה לחג שאנו מוכנים למכור את סבתא שלנו בשבילה. אז יש לנו חדשות בשבילכם - תתכוננו להתמכר למאפים ולעוגות של מאפיות ג’ייקובס, מאפיית הבוטיק של לחם ודש הממוקמת ברמת השרון ובקריית אונו.

עד לטעימה הגורלית הזו, לא ממש הכרנו את המותג. ידענו שיש מאפיית בוטיק קטנה שהקים אחד מצאצאי משפחת ודש, אבל לא היינו מוכנים לפצצות הטעם האלה שנדגמו במערכת.

אהבנו במיוחד את חלת הבריוש בטעם דבש (מ-44 שקל) שפשוט לא יכולנו להפסיק ולבצוע ממנה חתיכות עד שלא נותר דבר; את הבריוש עם התפוחים המקורמלים (62 שקל), שכלל שכבת בצק בריוש, קרם וניל, תפוחים מקורמלים ומעל רשת בריוש יפהפייה ופריכה; ומוס תפוחים, וניל וקרמל (129 שקל) אולי העוגה החגיגית מכולן וחגיגה לאוהבי עוגות המוס.

חלת בריוש דבש של ג'ייקובס. צילום: נטע ליבנה
חלת בריוש דבש של ג’ייקובס. צילום: נטע ליבנה

ריזי’ק של דליקטסן

את העוגות והמאפים של הדליקטסן לבית R2M אנחנו ממש לא צריכים להציג בפניכם, אבל אם נצטרך לסכם את זה במילה אחת, נגיד פשוט שלמות. ואם נרחיב קצת, שלמות ללא פשרות שמפתיעה בכל פעם מחדש.

גם הפעם הדליקטסן ממש לא מאכזבים ומביאים אותה במתיקות מושלמת עם קינוחי חג נהדרים. אהבנו במיוחד את הריזי’ק (82 שקל), עוגת שכבות דקיקות של טורט דבש עם קרם שמנת חמוצה מהמטבח הרוסי, שפשוט גרמה לנו לנבור בה במזלג עד שלא נותר פירור; שטרודל תפוחים ממכר (58 שקל) עם בצק מתפצח ותחתית מקורמלת (והוא אפילו טבעוני!); וטארט פטל חמצמץ (78 שקל) שמתאים במיוחד לבראנץ’ של ראש השנה. תענוג צרוף.

ריז'יק של דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל
ריז’יק של דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל

כתר תפוחים של MIMI BAKERY

לכל המחפשים קינוחים מצוינים באזור השרון, נמצא הפתרון המושלם - מאפיית MIMI מבית היוצר של פיצה NONO הנהדרת בהוד השרון (וכעת גם בכפר סבא) הפתיעה אותנו בקינוח מושלם לארוחת החג. מדובר בעוגת כתר תפוחים (126 שקל), שכבת דקואז פריכה בתחתית, תפוחים מקורמלים, קרם פטיסייר, קצפת בעיטור יפהפה ושקדים מקורמלים. אחת העוגות החגיגיות והטעימות שיצא לנו לפגוש בראש השנה 2019.

כתר תפוחים של MIMI. צילום: דניאל לילה
כתר תפוחים של MIMI. צילום: דניאל לילה

עוגות דבש בטעמים של מתוקה

קונדיטוריית מתוקה הוותיקה יצאה השנה עם ליין של עוגות דבש בטעמים (44 שקל), שמתאימות בעיקר לאלו מכם שאוהבים עוגות בחושות אבל לא ממש מתים על עוגות דבש. העוגות, שמגיעות בטעמי תפוז, פטל וחמוציות ובננה וקוקוס ללא גלוטן, מתאימות לאירוח קליל אחר הצהריים ויהיו טעימות גם לחך של אלו שלא עפים על טעמי הדבש המסורתיים.

פלזיר דבש ותבלינים של קפולסקי

אחת ההפתעות של קינוחי החג לראש השנה 2019 הגיעה מכיוון נוסטלגי במיוחד - הקונדיטוריה הוותיקה קפולסקי שחזרה לחיינו לפני כשנה. מאוד אהבנו את עוגת הפלזיר דבש ותבלינים (59 שקל), עוגת מוס מענגת עם הרבה שכבות של מרקמים וטעמים שכיף להגיש בסיום ארוחת החג המסורתית.

פלזיר דבש ותבלינים (מקדימה) של קפולסקי. צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון
פלזיר דבש ותבלינים (מקדימה) של קפולסקי. צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

קראנץ שקדים ודבש של קונדיטוריית זומר

אם אתם מחפשים את עוגת השמרים המושלמת לבראנץ’ של אחד מימי החג, מצאנו לכם את הקראנץ הכי שווה שיש - קראנץ שקדים ודבש של קונדיטוריית זומר (48 שקל). עוגת השמרים הזו היא לא פחות ממופתית - שכבות אווריריות של בצק שמרים מעולה עם קרם שקדים ודבש. תענוג צרוף.

אהבנו מאוד גם את עוגיות הפלורנטין (34 שקל), שהיו קרמליות במידה וטעם השקדים הקלויים החמיא מאוד לכוס הקפה שלצידן ?

קינוח שנה טובה של קונדיטוריית ניחוחות חיים

אם אתם תושבי הדרום ותמיד מתבאסים שכל העוגות החגיגיות הכי שוות נמכרות רק בתל אביב, יש לנו הפתעה בשבילכם. אחת העוגות הכי חגיגיות וטעימות שטעמנו הגיעה מכיוון לא צפוי - קונדיטוריית ניחוחות חיים בנתיבות. העוגה המקושטת מורכבת ממדלן דבש וקרמל, שכבות של קרמל מלוח, קומפוט תפוחים, מוס שוקולד לבן וניל וקינמון ושנטי שוקולד לבן בעיטור פיסת כוורת דבורים. מומלצת בחום לאוהבי הקינוחים המוגזמים (בקטע הכי טוב שאפשר). העוגה תוצע לקהל הרחב במנות אישיות במחיר 29 שקל.

קינוח שנה טובה של ניחוח חיים
קינוח שנה טובה של ניחוח חיים

עוגת דבש קלאסית של אגדת לחם

עוגת הדבש הקלאסית (45 שקל) של מאפיית אגדת לחם, שותפה בחנות הגבינות של משק יעקבס בכפר הרא”ה היא ממש אחת המצטיינות בז’אנר. רכה, אוורירית, לחה ומלאה בטעמים עדינים של דבש ומעט תבלינים. אהבנו גם את עוגת הדבש מקמח כוסמין (45 שקל) שמספקת אופציה בריאה יותר למי שמבקש.

עוגות דבש של אגדת לחם. צילום: הדס ניצן
עוגות דבש של אגדת לחם. צילום: הדס ניצן

בבקה תפוחים וקרם שקדים של מאפיית לחמים

את מאפיית לחמים אנחנו מכירים כבר שנים רבות ובדרך כלל אפשר לסמוך עליהם שיכינו קינוחי חג משגעים לערב החג, לחג עצמו וגם לבראנץ’ שמתלווה אליו. אהבנו במיוחד את עוגת הבבקה תפוחים וקרם שקדים (49 שקל) - טעמי קינמון חזקים בעוגת שמרים אוורירית וטעימה. פחות אהבנו את ציפוי הסוכר שלמעלה, אבל זו עדיין עוגה נהדרת שהיינו שמחים לאכול בכל יום.

בבקה תפוחים וקרם שקדים של לחמים. צילום: דניאל לילה
בבקה תפוחים וקרם שקדים של לחמים. צילום: דניאל לילה

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    חמדה פרידמן

    מבקשת מאד לקבל את המתכון של העוגה המופלאה הזאת.אפשרי?

      Avatar
      מערכת Foody

      היי חמדה, לצערנו לא קיבלנו את המתכונים של העוגות הנהדרות. אפשר לרכוש את העוגות בחנויות ובקונדיטוריות המוזכרות בכתבה.