פיצה קראש: הפיצריות הכי טובות בישראל מצפון ועד דרום

לכבוד היום החגיגי, בו סוף סוף נפתחות המסעדות, יצאנו לתור את הארץ ולחפש את הפיצריות הכי טובות מעמק הירדן ועל אילת. כי איזו דרך טובה יותר אתם מכירים לחגוג מאשר בפיצה משובחת ובירה קרה? קבלו רשימה שכדאי לשמור במועדפים, ולהשתדל לעשות על כולה וי! תרבחו ותסעדו!

צפון

פיצה פרסקה, קיבוץ מסדה

שמה של פיצה פרסקה הולך לפניה כבר כמה שנים, כשתושבי הצפון נשבעים בה. ניסינו ולא התאכזבנו: במקום מציעים פיצה נאפוליטנית בתשע ווריאציות שונות וכולן יפות וטעימות. הפיצה דקיקה, הבצק חרוך בקצוותיו והביס אלוהי. נסו את פיצת “תפוח אדמה מהמדורה” שעליה מונחים אחר כבוד מוצרלה טרייה, תפוח אדמה, קרם פרש, בצל ירוק, שמן זית ומלח ים. זה וואו! המדשאה היפה שמול הפיצרייה תהווה מקום מושלם לפיקניק, ושווה לנסות את הפיצות המשתנות לפי מצב הרוח של השף. המקום פתוח, על פי הבעלים, עד גמר הבצק מידי יום ואין אפשרות להזמין מקום מראש, אבל אם אתם בסביבה, שווה לתת קפיצה ולנסות את מזלכם.
קיבוץ מסדה, עמק הירדן 04-6657266 http://www.frescapizzeria.co.il/

פיצה פרסקה

הפנינה הצפונית. פיצה פרסקה

פיצה דאלי, חיפה

את זאת אתם כנראה עוד לא מכירים. פיצה דאלי היא פיצרייה חדשה יחסית בחיפה, שכונתית וקטנה השוכנת בעיר התחתית, בפאתי וואדי ניסנס. כל חומרי הגלם מגיעים מידי בוקר מהשוק הנפלא שמעליהם ואפילו רוטב העגבניות של הפיצה, מוכן כאן מידי יום ביומו והוא באמת אחר ומשובח. תנור האבן האיטלקי מפיק פיצות גדולות ומלאות כל טוב. יש בתפריט לא מעט פיצות בשריות וגם צמחוניות מקוריות כמו למשל “הזיכרון” שיש בה רוטב עגבניות, מוצרלה, סרדינים, פלפל קלוי, בזיליקום ולימון כבוש. בדאלי לא מפחדים להשתמש בחומרי גלם שלא תמצאו בדרך כלל על פיצות כמו פטה עיזים, זעתר, בטטה וביצה קשה, והתוצאות, למרבה הפליאה, פשוט מעולות.
שדרות המגינים 53, חיפה. 04-8623623 pizzadali.co.il

הירקות מהשוק בוואדי, הניחוחות מתנור האבן. פיצה דאלי

בר איטליה, נתניה

בר איטליה היא אחותה הצפונית של פומו, מסעדה איטלקית תל אביבית שרכשה לה אוהדים רבים. גם פה, מול חוף הים הנתנייתי היפה, מציעים פיצות מעולות בעבודת יד עם טיפול מסור בבצק שכולל תפיחה איטית בת שלושה ימים. נסו את הסיציליאנית על בסיס עגבניות, שכוללת גם מוצרלה באפלו, אנשובי, צ’ילי טרי, שרי קונפי וצלפים. שילוב טעמים בועט וכיפי, שהולם את בלוטות הטעם הישראליות. יש גם פיצות לבנות (נסו את הטרטופו) וקוקטיילים חמודים להשלמת החוויה.
רחוב קהילת צפת 1, נתניה. מלון ווסט לגון 09-7421113 https://www.baritalia.co.il/

לשבת מול היום ולזלול פיצה. מי צריך יותר? פיצה בר איטליה

 מרכז

התדר, תל אביב

אם אתם מחפשים את הפיצה הכי תל אביבית, בואו לתדר. בפיצרייה של אייל שני לא תמצאו שלל תוספות, רק פיצה אחת, עירומה וטעימה מאוד. שני לא מאמין בתוספות וחושב שפיצה טובה עם חומרי גלם מעולים, לא זקוקה לשום תוספת. לאחרונה, איזה אנשובי שעבר בסביבה שכנע אותו אחרת, וכעת, כך אומרת השמועה, אפשר להשיג גם פיצה עם אנשובי. במקרה שלו, הוא כנראה צודק. היד הנהדרת שלו מורגשת בכל ביס, והפיצה אדירה, גם בלי כלום מעליה. כיף לאכול את הפיצה במקום, בית רומנו, בניין מלבני ומיוחד שבאמצעו פיאצה גדולה שהפך בשנים האחרונות ללוקיישן סופר מגניב לשלל איוונטים מתחלפים, שווקי פופ אפ ומסיבות. אפשר גם לקחת את הפיצה לפארק המסילה הסמוך, לקנות בקבוק יין מחנות היין הקרובה או להביא מהבית ולשבת על הדשא יחד עם שאר ההיפסטרים המזדמנים, ולהרגיש הכי תל אביב שאפשר.
בית רומנו, דרך יפו 9, תל אביב. 03-5719622

הכי תל אביבית שאפשר. פיצה תדר

סה טו, ראשון לציון

רק על הסיפור הרומנטי מאחורי “סה טו” שווה להתעכב: סטפנו גרלה הוא הידיים והלב מאחורי הפיצות פה. סטפנו האיטלקי מכין פיצות כבר מגיל 17. הוא למד את המקצוע מאביו, שמכין פיצות בעצמו כבר עשרות שנים. סטפנו עבד באיטליה, צרפת, מונטה קרלו ואוסטרליה - שם פגש את אהובתו הישראלית והחליט להגר לישראל. את הפיצות פה הוא מייצר מבצק על בסיס מחמצת והן נאפות בטאבון אבן איטלקי שמתלהט ל-450 מעלות, מה שמעניק לפיצה בדיוק מה שהיא זקוקה לו. למרות היותו איטלקי אסלי, סטפנו לא פוחד להשתנות עם הזמן ואפשר למצא פה פיצות פחות שגרתיות כמו פיצת פולנטה מעולה, עם פטריות שמן כמהין ופטרוזיליה וגם פיצה מצויינת עם רוטב קארי, בטטה, פטריות ובצל ירוק.
רוטשילד 63, ראשון לציון 077-7930013 https://setu-pizza.com/

בזכות האהבה נולדה לנו פיצה. פיצה סה טו

מזקקה, ירושלים

עכשיו כשמותר, שווה לתת קפיצה למזקקה, אחד ממקומות הבילוי הכי לוהטים בעיר, בו יכולת טרום עידן הקורונה, להנות מהופעות משובחות ודרינקים אדירים. בימי המצור, הבינו הבעלים שהם צריכים לשנות כיוון והחלו לייצר פיצה נאפוליטנית מצויינת, שאנשים הגיעו ואכלו ברחבה, שנותרה בה רק מוזיקת רקע כזכר לימים עברו. עכשיו הבילוי חזר, אבל הפיצה, לשמחתנו, נשארת. נסו את פיצת הבצלים שיש בה שאלוט מותסס, בצל סגול מקורמל וגם בצל ירוק או את הביאנקה פטריות שיש בה ראגו מחמישה סוגי פטריות. לקינוח, השאירו מקום ל”ללילות ביירות”, פודינג סולת ממכר מהמטבח הלבנוני.
שושן 3, ירושלים. 02-5822090 mazkeka.com

השילוש הקדוש: דרינק, פיצה ומוסיקה. פיצה מזקקה

דרום

פיצה בלה, אשדוד

כשנכנסים לפיצה בלה שומעים צרפתית מכל עבר, גם מעבר לדלפק. הפיצה היא בבעלות צרפתית ותושבי אשדוד יוצאי צרפת, באים לכאן להתערבב זה בזה ולאכול פיצה מעולה. כל הפיצות קרויות על שם בני המשפחה: מאיר היא פיצה מרגריטה, פול היא פיצה עם ארטישוק, רוקפור, מוצרלה ופטריות וג’וי היא פיצה אדירה עם גבינת עיזים ודבש. גם הקינוחים פה צרפתים למשעי: יש פלאן, טארט תפוחים נהדר והכי הכי שווה, באבא רום, הגרסה הצרפתית של הסברינה מהאייטיז, ודבר ששווה לשמור לו מקום בבטן.
שפירא 22, אשדוד. 08-3001662

ז’אן פול וכל החבר’ה. פיצה בלה

פורטונה, אילת

פיצה טובה באילת? הרשו לנו לבשר לכם בשורה. “מאפיית ברויטמן” היא מאפייה ידועה בעיר שנפתחה לפני כשלוש שנים והביאה לעיר הדרומית את בשורת לחמי המחמצת. מאז פתח יובל, שהגיע לאילת באמצע שנות השמונים כצוללן, נתן קפיצת ראש ונשאר לגור בה, גם מחלקת קונדיטוריה מהוללת וכעת הוא החל לאפות גם פיצות, לצהלת התושבים. בסמוך למאפייה הוקמה לה “פורטונה” והרעיון של המקום הוא להשתמש בחומרי גלם דרומיים - הדבש מגיע מעין יהב, הירקות ממגדלים בערבה, הגבינות מנאות סמדר וכל מה שבנמצא ומשובח, מגיע לכאן. הפיצה עצמה נהדרת, פציחה ונוזלית כאחד ומבטיחה שגם התל אביבים מורמי האף יצאו מפה מרוצים. נסו את פיצת החצילים, שמגיעה גם עם פטה, נענע וצ’ילי חריף או את ה”פורטונה” עם ארטישוק, צ’ילי, רוקולה ופרמזן.
רחוב אלמוגים 17, אילת. 08-6340007 http://www.brbr.co.il/Catalog.asp

פיצה ברויטמן אילת
קופצים לאילת? סמנו לכם תחנת חובה. פיצה ב”לחם ברויטמן”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קטגוריות

תגיות

תגובות (12)

Avatar

    Avatar
    יוסי זוהר

    ממש מרגיש איטליה איזה טעם

    Avatar
    מרינה יוחננוב

    וואו אך זה נירא טעים כמו במסעדות ממש

הצג עוד