‘פרויקט פאי’ של טל איטקין: לא רק הפאי הכי טעים שתאכלו

כשטל איטקין נאלצה לארוז את המטרפה בסגר הראשון היא לא ידעה שזהו תחילתו של פרויקט פאי: פרויקט שנולד באינסטגרם וצבר קהל אוהד פאי על שלל סוגיו, שעל הדרך עוזר ליצרנים נוספים

פאי עוגת הגבינה של טל איטקין תפס את תשומת ליבי וסירב לשחרר.
הפאי הורכב מקלתית וניל, עליה שכבה של עוגת גבינה אפויה ומעל גאנש תירס (קלחים שלמים מבושלים בשמנת, מופרדים לגרגירים, שנטחנים יחד עם שמנת הבישול ושוקלד לבן), מעל השכבה הזו נח מוס גבינה ומעל הכל קראנצ׳ קריספי.

“הסגר הראשון הוכרז ביום חמישי בערב. יום שישי בבוקר, יום שבדרך כלל מלא בהכנות לסרוויס של הסופ”ש, הגעתי למסעדה, ויחד עם הצוות רוקנו מקררים, זרקנו את ההכנות, חומרי גלם, זו ממש טראומה. היתה תחושה שסוף העולם הגיע”.

טל איטקין (30) שף קונדיטורית מוכשרת שבעברה הייתה קונדיטורית במסעדות הידועות והיוקרתיות: ‘שילה’, ‘פופינה’ וה’משייה’, נאלצה לארוז את המטרפה ולחזור לבית ההורים.

הכירו את טל איטקין. צילום: טל איטקין
הכירו את טל איטקין. צילום: טל איטקין

” אחרי ההלם הראשוני, התחלתי ליהנות מהמצב. בדרך כלל אני נמצאת במסעדה שעות ארוכות, ופתאום יש לי זמן לבשל להורים בנחת, זה משהו שאני לא זוכה לו בימי שגרה”. אבל גם הקסם הראשוני נמוג בסוף, ואיטקין החלה מתגעגעת “גיליתי שאני לא היחידה שמתגעגעת לאוכל של מסעדות, אז החלטתי לבשל אותו בבית, ולנסות למכור”. בעמוד האינסטגרם שלה פירסמה סטורי שבו סיפרה שהיא מכינה לעצמה, לסופ”ש, פאי שוקולד וראס אל חנות, ושבנוסף לזה שהיא מכינה לעצמה - היא תכין עוד כמה יחידות למי שמעוניין להזמין, וההזמנות החלו לזרום. כך החל מה שהיא מכנה ‘פרויקט פאי’ - כל שבוע היא רוקחת פאי בטעם חדש, אין טעם שחוזר פעמיים. “יש 52 שבועות בשנה, מה שאומר שיש 52 טעמי פאי בפרויקט.”

פרויקט פאי של טל איטקין. צילום: טל איטקין
פרויקט פאי של טל איטקין. צילום: טל איטקין

הבחירה בפאי איננה מקרית; בעבר הכינה למשפחתה פאי ניסוי בטעמי פטל וליצ׳י, המשפחה התלהבה, אבל איטקין לא היתה משוכנעת שהם אובייקטיבים ושהפאי אכן מוצלח. “בשבוע השני לפרויקט פאי, הצעתי את אותו פאי - והתגובות היו מעולות! כל כך טובות שזה הפאי היחיד שיש כל שבוע בנוסף לטעם החד פעמי. פאי הפטליצ׳י וורדים שלי הפך לסיגנצ׳ור פאי שלי”.

פאי הפטליצ'י האהוב. צילום: טל איטקין
פאי הפטליצ’י האהוב. צילום: טל איטקין

כשנגמר הסגר הראשון, איטקין היתה כבר עמוק בתוך הפרויקט. מאוהבת בו עד האוזניים. בבקרים היא חזרה לעבוד במשייה שנפתחה באופן חלקי, ובלילות לבנים המשיכה עם הפרויקט ויצרה סביבו, מעבר למכורים - גם קהילה “החיסרון בלעבוד במטבח - הוא שאין נגיעה עם קהל הסועדים, ופה פתאום נוצר מצב בו הקשר הוא בלתי אמצעי - וזה קסם”. שסביבה חוג אוהבי פאי לא מבוטל, החליטה איטקין שהיא רוצה גם לתת חזרה, וכך כל שבוע היא עושה שני דברים - ראשית היא קונה מקולגה שלה “ערבות הדדית זה משהו שמתפתח במטבחים. ככה אני גם תומכת בעסק של מישהו אחר וגם נתרמת ממנו”. הדבר השני שהיא מקפידה עליו, הוא חיבורים עם יצרנים מקומיים. החיבור ליצרנים מקומיים הוא דבר מתבקש - תמיכה לוקאלית, עקרון הפארם טו טייבל, תמיכה כלכלית, אבל גם הצעד הזה שהחל כצד שהפך כמעט באנאלי הצית בה משהו אחר, “החיבור ליצרנים שונים יצר אצלי אתגר - בכל פעם להתחבר לחומר אחר, לעונתיות שונה, להמציא את עצמי מחדש. בראש השנה החיבור היה עם הדבש של משק למדני - משק משפחתי שנמצא בעמק חפר ומייצר רק דבש מדהים! ומשק פן בחוף הכרמל שמגדלים יוז׳ו, ליים ופינגר ליים. אני נהנית מהאתגר, והם נהנים מהחשיפה, וכולם מהפאי”.

הפאי עשוי משיתופי פעולה בין חקלאים ויצרנים. צילום: טל איטקין
הפאי עשוי משיתופי פעולה בין חקלאים ויצרנים. צילום: טל איטקין

“היום אני כבר לא יכולה לוותר על הפרויקט הזה שהפך לחלק ממני, וגם ממשפחתי - אבא שלי עובד מול ספקים, אימי חקלאית, אחי עם האריזות והרישום, סבא וסבתא עם קישור לחקלאים וייעוץ בטעמים, בן הזוג עם מערך האיסוף, ובכלל ההנאה כל כך גדולה ומפתיעה עד שאני עכשיו מחפשת  מטבח שכרגע נמצא ללא שימוש כדי לעבוד ממנו”.

פרויקט פאי של טל איטקין מפיק כל שבוע 30 פאים, טעם השבוע מפורסם בחשבון האינסטגרם שלה, והוא תמיד מורכב ומפתיע, כמו למשל פאי הליים לבנדר - פרחי הלבנדר נקטפו מגינת אימה, יובשו ונחלטו. קלתית הפאי הכילה זסט לימון ממשק פן, שכבת עוגת גבינת ריקוטה (הום מייד, כמובן) עם חליטת הלבנדר ופרחי לבנדר מיובשים, מעל קרם ליים עם ניחוח לבנדר ועיטור של קראנצ׳ לבנדר.

פאי ליים לבנדר מככב. צילום: טל איטקין
פאי ליים לבנדר מככב. צילום: טל איטקין

הפאים מגיעים בגודל אחיד של 20 ס”מ, 140 ש”ח לפאי. החלוקה באזור תל אביב ר”ג גבעתיים, איזור הרצליה, כפר שמריהו ורמת השרון (15 ש”ח משלוח).

להזמנה ופרטים נוספים היכנסו לעמוד האינסטגרם של טל—-> לחצו כאן!

פאי טירמיסו משגע! צילום: טל איטקין
פאי טירמיסו משגע! צילום: טל איטקין

 

קטגוריות

תגובות (5)

Avatar

הצג עוד