אווירה קסומה, עתיקה ומתחדשת: מתחם נגה הוא אוצר אורבני

אריאלה אפללו לוקחת אותנו הפעם ליפו, מתחם נגה הותיק מזמין אליו את החבר'ה הצעירים, עם מקומות חדשים ומתחדשים ואווירה עתיקה-חדשה שאין שנייה לה

היא התפתחה על שרידי מוסכים, מסגריות ובתי מלאכה ועברה ג’נטריפיקציה - תהליך עירוני שבו האוכלוסייה החלשה נוטשת ומגיעה אוכלוסיה מבוססת שתורמת להתפתחות ולעיצוב המקום מחדש. יש בה חן, קסם ואינטימיות, למרות מיקומה באזור מרכזי וסואן, מוקפת בהמולה שלא חודרת אליה. טיול ברחובותיה מגלה בתים ישנים, אפורים ומתקלפים לצד בתים מתחדשים, יפים ומעוצבים, גלריות לצד בוטיקים, תושבים ותיקים לצד חדשים, צעירים לצד מבוגרים מבוססים, שעזבו את הוילות בפרברים ועברו אליה, לצד משפחות חדשות, לצד הרבה אנשי תקשורת, אמנות, תרבות ועיצוב, שמביאים אליה את הטרנדיות והבורגנות של off tel aviv.
שכונת נגה, נעים להכיר.

מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו
מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו

המתחם של נגה
בטיול בין הרחובות נחמה, רוחמה, ניצנה, פוריה, תרצה, דיצה וסגולה, גילינו שנגה, או בשמה המוכר מתחם נגה, ממוקמת באחוריים של תיאטרון גשר, בכניסה ליפו, בואכם שדרות ירושלים. השכונה קיבצה לחיקה הרבה אמנים, מעצבים ואנשי תרבות וכל כך טבעי שחלק מהחנויות הישנות הפכו לסטודיו ולגלריות של מוזיקאים, קרמיקאים, פסלים, תכשיטנים ומעצבי אופנה, לצד לופטים בהם מתרגלים יוגה ופילאטיס.

יש לה חנויות טבע, מכולת כמו פעם והרבה בתי קפה, מסעדות וברים שווים. ויש גם את קפליקס - בית קלייה מצוין, שמתמחה בתערובות של קפה גורמה, שנטחן מפולים שנקלים במקום ומשחררים ארומה נעימה שנישאת באוויר.

מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו
מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו

The Urabn Bakery
בבייקרי ניכר שכולם מכירים את כולם והבר

יסטה. הוא יודע איך המקומיים אוהבים ת’קפה שלהם. בית הקפה השכונתי צמוד לכיכר סגולה והוא “השכונתי” שאימצתי לי, גם אם אני לא ממש מהשכונה. הוא שילוב של פטיסרי צרפתי עם בית קפה, מאלה שכיף לפתוח בהם את הבוקר עם אספרסו מעורר, להמשיך עם קפה-מאפה-כריך תוך כדי עבודה על המחשב, קלאסי לפגישות עבודה על כסאות הנוח בחוץ, ומעולה לדייט של הפסקת צהריים. לקראת הערב אפשר ללקט שם מיני גודיס מפינת המעדנייה - זיתים, גבינות, מטבלים, ממרחים, שמני זית, קישים, פוקצ’ות, פסטות, קונפי ארטישוק, לחמי מחמצת ויין טוב לארוחה הביתית. ואם אתם חוגגים יומולדת, או “אורחים נוספים הגיעו”, תוכלו לאסוף קינוחים ועוגה חגיגית ממחלקת “עושות הרושם”.

אני הכי אוהבת את מאפי השמרים השמנמנים (הבריוש! השקדים! הריקוטה! והפיסטוק ודובדבני אמרנה!) שנאפים בקונדיטוריה הצמודה, את הפחזניות הממכרות ואת כריכי הבגט המלאים בכל טוב.
רחוב ניצנה 14

 

Par Derriere
אל תסתכלו בקנקן אלה במה שיש בתוכו, ובתוכו יש הפתעה נהדרת ומשמחת - חצר סודית.
‘הקנקן’ ממוקם במדרחוב היפואי, יש לו כסאות ושולחנות בחוץ, וגם אדניות פורחות, וזה חמוד, אבל לא מעיד על המתרחש פנימה. חללים רבים, כמה ברים, וגינה רומנטית מטר מהכביש הסואן. מפתיע, כבר אמרנו.

הפר דרייר (מאחורה, בתרגום מצרפתית מדוברת) הוא ביסטרו ובר יין צרפתי-ישראלי, שהפטפוטים בצרפתית ואנגלית מתמזגים עם העברית של המקומיים המנהלים סמול טוק עם התיירים מסביב לבר.  המסעדה היא מאלה שאחרי שמגלים אותן חוזרים אליהן שוב בשל החצר היפה, השירות המעולה, והאוכל הטוב שמתומחר במחירים סבירים.

התפריט מגוון ומותאם לשעות היום המתחלפות. בבוקר מגישים ארוחה ישראלית -שקשוקה, אנגלית - אגס בנדיקט וצרפתית - פראנץ’ טוסט, בצהריים ארוחות עסקיות ואחר צהרים  Happy Hour עם 50% הנחה על תפריט.

אהבתי את פלורנטין - פיצה לבנה על בסיס בצק טורטייה מעליו רוטב בשמל, תרד, מוצרלה וביצת עין, את הארטישוקים הצלויים ואת הלברק השלם, שצופה במעטפת תבלינים ונצלה בטאבון שהעניק לו פריכות וטעם מעושן, מעולה. יש גם מנות צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן, וגם בראנץ’ של שבת בבוקר.
רחוב בת עמי 7

מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו
פר דרייר. צילום אריאלה אפללו

אבי קלינטון
הקשר בין אבי כהן לביל קלינטון הוא אפסי, ועדיין כולם קוראים לו קלינטון, מזכרת מהמלצר החתיך שעבד אצלו, שהיה קופי פייסט לנשיא קלינטון. אבי הוא מוותיקי השכונה והבעלים של מסעדת פועלים שמגישה אוכל ביתי-מזרחי, פשוט וטוב. המקום קטן והכי כיף לקחת את הצלחת או הפיתה ולהתמקם על אחד מהשולחנות של הכיכר הצמודה. בבוקר הוא מכין חומוס-פול, שקשוקה וחביתות ירק, ובצהריים מרקים, תבשילי בשר וירקות  ושניצל חם ופריך.
רחוב רוחמה 9, בסמוך לכיכר

מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו
מתחם נגה. צילום אריאלה אפללו

ואם אתם כבר שם
משנכנס אדר מרבין בשמחה, ואתם כבר בשכונה אז כנסו, כנסו למערה הכי מטורללת בעיר. ‘המערה’ היא כזו שלא תשאיר אתכם אדישים וכבר בכניסה תגידו wow  אחד גדול. המבנה הערבי, העתיק, מרשים ביופיו - קירות אבן חשופים, חללים גבוהים, תקרת קשתות, דלתות עץ מרהיבות ביופיין. המקום הוא סוג של גלריה מופרעת ומדליקה עם תצוגה של מיליוני פרטי ריהוט, קישוט, בגדים, אקססוריז, יצירות אמנות ופנטזיות למסיבות והפקת ענק, כולל אבירים משוריינים שניצבים על המשמר.

אנחנו כאן הפעם בעניין פורים, ולא שאצלם לא כל יום פורים, אבל עכשיו במיוחד. אל בגדי המסיבות נוספו עכשיו תחפושות ביזאריות, אביזרי עור של מלכה שולטת, חצאיות טול ונוצות, אפודים משוריינים ומסכות ברזל שחוסמות גם קורונה מצויה.
Arketa Fashion , רחוב ניצנה 3 פינת אילת 8

קטגוריות

תגיות

תגובה (1)

Avatar