בוש קאבר דסקטופ

כל הטיפים שאתם צריכים לעבודה עם בצק שמרים

איך לשים בצק שמרים? באיזה קמח משתמשים? האם מכינים בצק שמרים עם מים חמים או קרים? 8 טיפים חשובים להכנת בצק שמרים מושלם בכתבה

כדי להכין מאפה שמרים מושלם חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים בהכנת הבצק - איגדנו לכם 8 טיפים מנצחים של קונדיטורית מוסמכת שיעזרו לכם:

  1. שקילה: כמה שזה נשמע ברור מאליו  - שקילה נכונה ומדויקת של החומרים תתרום לנו להצלחת הכנת המאפה שלנו.
  2. בחירת קמח: שימוש בקמח שמתאים לעבודה עם בצקי שמרים. קמח רב תכליתי יכול לעשות את העבודה, אך בכדי ליצור מאפה מצוין שתמיד מצליח כדאי להשתמש בקמח עם אחוז גלוטן גבוה - קמח לחם או קמח אחר שמתאים למאפי שמרים.
  3. מים קרים: מים קרים יהפכו את הבצק לנוח יותר לעבודה - ולישה נכונה - אמנם ייקח לו מעט יותר זמן לתפוח, אך התוצאה משתלמת בהחלט.
  4. שמרים: שימוש בכמות נכונה של שמרים - טריים (נמצאים בסופר במקררים) או יבשים (נמצאים בסופר על המדפים). שמרים יבשים חזקים פי 3 מטריים ולכן צריך להשתמש בפחות. כמות השמרים מצוינת בכל מתכון.
  5. זמן לישה: חשוב ללוש את הבצק מספיק זמן. לישה ארוכה של הבצק תייצר לנו בצק גמיש ונוח לעבודה עם “רשת גלוטן” מפותחת שתורמת לנפח המאפה. זמן הלישה מצוין בכל מתכון.
  6. מהירות לישה: מהירות לישה נמוכה בהתחלה תאחד את כל החומרים. לאחר מכן אפשר לעבור למהירות לישה בינונית. המנעו מלישה מהירה, שכן היא יכולה לפגוע ברשת הגלוטן.
  7. התפחה: התפחת הבצק בקערה מכוסה בניילון נצמד עד שמכפיל את נפחו. התפחת המוצר המוגמר תעשה גם כן עד שמכפיל את נפחו - וכמובן מכוסה, שלא יתייבש בזמן התפיחה.
  8. טמפרטורת אפייה: בין 160 ל-180 מעלות.

קטגוריות

תגובות (9)

Avatar

    Avatar
    רחלה דסקל

    היכן ניתן לרכוש משפר אפייה?

      Avatar
      מערכת Foody

      ברשתות השיווק הנבחרות או בחנות מוצרי אפייה

הצג עוד