מעוררי חשקים – המאכלים שיעשו לנו את יום האהבה!

ים שמיר בדקה עבורנו, איזה מאכלים מעוררי חשקים ועם מה כדי לתבל את הארוחות הרומנטיות שלכם ביום האהבה - לגזור ולשמור!

אוכל מעורר בנו חשק, עושה לנו תחושה טובה בגוף ובנשמה ומגרה אותנו. גם בסרטים, רבות הן הסצנות הסקסיות שקשורות באוכל. וכשאנחנו רוצים לפנק את בן או בת הזוג אנחנו אוהבים לבשל אחד לשנייה, או יחד, או פשוט סתם לצאת לאכול. ישנם הרבה פירות שאוטומטית נקשרים לנו עם רומנטיקה ואהבה, כמו תותים למשל או שוקולד.
כך בלי שנשים לב, או לגמרי במכוון אוכל הוא אחד הדברים היותר סקסיים שיש לעולם שלנו להציע! ואין ספק שיש בו משהו רומנטי ומעורר חשקים. מסכימים איתי?

רבים שואלים אותי אודות אוכל והקשר שלו לתשוקה מינית, והתשובה היא כן! בהחלט יש קשר. חשוב לתבל את האוכל במאכלים שיפלפלו לכם את הזוגיות. יחד עם זאת אין להסתמך בלבד על האוכל שיעשה לכם את הדייט או הערב הזוגי למוצלח במיוחד, אך כמובן שהשילוב בין הדברים ונוכחותו של האוכל יכולה לתרום רבות. זו אינה קלישאה כלל. האומנם?

פסיפלורה - כשהתחלתי לחקור ולבנות את הכתבה הזו, הייתי בטוחה שהפסיפלורה תתפוס את המקום הראשון. היא נקראת באנגלית Passion fruit (פרי התשוקה)! היא מפוצצת בויטמינים ומינרלים והמראה שלה עגול ומלא בזרעונים. להפתעתי, לא נעשה שום מחקר אודות הפסיפלורה והקשר שלה עם חשקים או תשוקה. כך שלמעשה, על פי המידע שיש בידנו היום, הקשר בין פסיפלורה לבין השם שלה “פרי התשוקה” הוא מקרי בהחלט.

מיד לאחר מכן הלכתי לבדוק על השוקולד! אוי השוקולד!
שוקולד מריר - מעבר לקסם הרומנטי שלו הוא מכיל כמות גבוהה של קקאו. הקקאו ידוע ביכולתו המעוררת והממריצה. בנוסף, קקאו עשיר בפניל מתילמין שזו תרכובת המעוררת שחרור של הורמונים-אנדרופינים כמו דופמין למשל, אשר גורם להרגיש טוב יותר, גורם לנו להיות משוחררים יותר ולכן יכול להיות אורח נחמד ונחוץ בערב רומנטי.

קקאו עשיר בפניל מתילמין שזו תרכובת המעוררת שחרור של הורמונים-אנדרופינים
קקאו עשיר בפניל מתילמין שזו תרכובת המעוררת שחרור של הורמונים-אנדרופינים

מזונות מעוררי חשק, משפרי ליבידו, נקראים בדרך כלל - אפרודיזיאקים. למה? על שם אל האהבה המיתולוגית, אפרודיטה!
מי הם המאכלים שזוכים להשתייך למשפחת האפרודיזיאקים? כאלו שיטיבו עם מערכת הדם והלב.
חשוב להבין, שמירה על מערכת הדם חשובה מאוד לתפקוד מיני תקין אצל נשים וגברים. לכן, כל המזונות שמשפיעים לטובה על מערכת הדם והלב יטיבו גם עם הלבידו שלכם.

בדיוק ביום האהבה זה הזמן לשלוף את הכלים הכי יפים, להכין את המטעמים הכי מפנקים ולא לשכוח לתבל ולפלפל את המאכלים בתבלינים החשובים באמת. לפניכם רשימת המאסט לערב רומנטי ומוצלח במיוחד:

חומצת אמינו ארגנין - ארגנין נמצא ברוב האגוזים, בוטנים, סויה, שוקולד, חרובים, קוקוס, שיבולת שועל וכ’ו. מחקרים הראו כי לארגינין יש יכולת פעולה דומה לויאגרה ולכן יכולה לעורר זיקפה.

ארגנין נמצא ברוב האגוזים, בוטנים, סויה, שוקולד, חרובים, קוקוס, שיבולת שועל וכ'ו
ארגנין נמצא ברוב האגוזים, בוטנים, סויה, שוקולד, חרובים, קוקוס, שיבולת שועל וכ’ו

אספרגוס - מעבר לצורתו… הוא גם מכיל כמות גבוהה של חומצה פולית האחראית על ייצור היסטמין שהוא חומר כימי המשתחרר בזמן אורגזמה.

אספרגוס. מעורר וטעים.
אספרגוס. מעורר וטעים.

אגוזי מלך/ סלמון/ פשתן - כל אלו מכילים חומצת שומן מסוג אומגה 3 האחראית על הרגעת כלי דם והגברת זרימת הדם התומכת בעוררות מינית.

אומגה 3 האחראית על הרגעת כלי דם והגברת זרימת הדם
אומגה 3 האחראית על הרגעת כלי דם והגברת זרימת הדם

תבלינים - בעבר, בתרבויות רבות ושונות, תבלינים שישמשו כאפרודיזיאקים (מעוררי חשק) בעיקר אלו המשפיעים על טמפרטורת הגוף וגורמים לעליית חום הגוף וכאלה משפרים את זרימת הדם כמו - אגוז מוסקט, קינמון, גינג’ר, צ’ילי חריף, ציפורן, פלפל שחור. אז בערב יום האהבה אל תשכחו לתבל בנדיבות את האוכל שלכם ולפלפל את העיניינים…

תבלינים מתבלים את חיי האהבה
תבלינים מתבלים את חיי האהבה

אבטיח - אבטיח הוא לא רק פרי מרענן וסקסי אלא גם כזה המכיל רמות גבוהות של ציטרולין, שהוא תרכובת המסייעת ותומכת בהרפייה של כלי הדם ומעודדת זרימת דם שגורמת עוררות טובה יותר.

אוהבים לאהוב אבטיח!
אוהבים לאהוב אבטיח!

בננות - בננות הן מקור נהדר לאשלגן שהוא מינרל חיוני להתכווצות שרירים, המפתח למין טוב. בנוסף בננות מכילות תרכובת המסייעת בייצור טסטוסטרון אשר הוכח כמגביר את החשק המיני אצל נשים וגברים כאחד.

בננה, מקור נהדר לאשלגן
בננה, מקור נהדר לאשלגן

סויה - סויה עשירה באיזופלבונים שהשפעתם דומה לזו של האסטרוגן. רמות אסטרוגן גבוהות גורמות להפרשה נרתיקית גבוהה ובכך יכולה למקסם את ההנאה המינית של האישה וגם של הגבר.

עשירה באיזופלבונים
עשירה באיזופלבונים

אז לכבוד יום האהבה, אתם יודעים מה להכין נכון? צלחת פירות עם אגוזים, תמיסו מלא שוקולד מריר עם קצת חלב סויה מעל ומלא תבלינים. סתם לא באמת… אבל הבנתם איך לתבל את האוכל ואת חיי האהבה נכון?

זיכרו: לתבל את חיי האהבה לא פחות חשוב מלתבל את האוכל שלכם ?

יום אהבה אוהב

ים שמיר.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar