שולחן התקווה – פסח בסימן של אחדות – 5 טיפים לעריכת שולחן החג

שולחן התקווה – פסח בסימן של אחדות – 5 טיפים לעריכת שולחן החג עם ציטוטי השראה של הרב לאו, חיים ילין, מרים פרץ וריטה

מעבדות לחירות, מייאוש לתקווה. חג הפסח, ובמיוחד ליל הסדר, הוא לא חג רגיל בבית הישראלי, במיוחד בשנה זו שכולנו מייחלים לסיום הלחימה, החזרת השבויים במהרה וחזרה לשגרת חיים טובה. פודי בשיתוף עם דפוס בארי הפיקו הגדה מיוחדת במינה, הגדת התקווה. ההגדה כוללת ציטוטים ופרשנויות של הרב ישראל מאיר לאו, חיים ילין, מרים פרץ וריטה, הגדה המסמלת אחדות ותקווה לכל עם ישראל.

איגדנו לכם בכתבה אחת את כל הטיפים הפרקטיים שאתם צריכים לעיצוב שולחן חג בסימן של אחדות, תוך שזירת ציטוטים מתוך הגדת התקווה (ההגדה ניתנת לרכישה כאן, קוד הקופון foody יקנה לכם 10% הנחה).

“האחריות על האחדות נמצאת אצל כל אחד מעם ישראל, הקטנים עם הגדולים. זו הערבות ההדדית שראינו ב-7 באוקטובר של אנשים שהגיעו מכל קצוות הארץ, מתוך קוד פנימי של ערבות הדדית שקיים בתוכנו אלפי שנים”.

- חיים ילין

הגדת התקווה
הגדת התקווה, גם כאלמנט יפה ואסתטי להניח על צלחות הסועדים. הלבשת שולחן התקווה: מאיה שלג צילום: אייל אפרתי

אם כבר חשבתם על מה תכינו לחג ומי מוזמן לסעוד איתכם בליל הסדר, הגיע הזמן להתכונן עם רעיונות לסידור שולחן החג. איך מארגנים את השולחן כך שכולם ישבו בנוחות ולצד המנות הטעימות שיקשטו את השולחן יהיה גם מקום לשיחות בין המשתתפים, העלאת זיכרונות ושירה (איכותית או לא) ביחד. אנחנו מזמינים אתכם להתארח ולארח בנוחות ובשמחה ועם הרבה אהבה ומשפחתיות.

“אחד התנאים לגאולה הוא אחדות ישראל, ואילו הסכסוך והפלגנות גורמים חלילה לשעבוד. מי ייתן שנדע בליל הסדר הזה ולאורך כל השנה לשמור על עצמנו מאוחדים ומלוכדים כאיש אחד בלב אחד”.

- הרב ישראל מאיר לאו

טיפ 1: עריכת שולחן צבעוני או מסורתי

כשחושבים על שולחן הפסח מדמיינים מפה לבנה, כלים לבנים, ואוכל צבעוני המפוזר לאורך השולחן. אבל לכבוד חג האביב, אפשר לעצב את השולחן בהשראת העונה, ולהשתמש במפה בצבע עדין כמו תכלת או ורוד, ועיצוב פרחוני קל. אפשר להישאר עם מפה לבנה וקלאסית, ולהכניס אלמנטים פרחוניים לאורך השולחן כמו ראנר צבעוני, קערות צבעוניות וכמובן זר פרחים במרכז השולחן שיתפוס את תשומת הלב של האורחים וישרה אווירה נעימה בזמן האירוח.

שמרו על צבעוניות השולחן.
שמרו על צבעוניות השולחן. מפה לבנה קלאסית, עם ראנר בצבע עדין, ואוכל צבעוני. הלבשת שולחן התקווה: מאיה שלג צילום: אייל אפרתי

טיפ 2: אלמנטים קטנים שנותנים המון

פזרו לכל אורך השולחן אלמנטים קטנים שמתאימים לנושא הכללי שבחרתם. פמוטים קטנים עם נרות צבעוניים, זרי פרחים קטנים, אפילו פיזור של עלי פרחים מיובשים ומבושמים לאורך השולחן ייתן הרגשה נעימה בזמן קריאת ההגדה. חשוב לא להעמיס באלמנטים רבים על השולחן, כדי להשאיר מקום להנחת כלי הגשה.

אלמנטים קטנים שנותנים המון.
אלמנטים קטנים שנותנים המון. סידור פרחים פשוט לאורך השולחן ייתן תחושה אביבית ושמחה לערב החג. הלבשת שולחן התקווה: מאיה שלג צילום: אייל אפרתי

טיפ 3: קיפול מפיות אסתטי

כל סועד צריך מפית, אז למה לא לקפל אותה בצורה מיוחדת ומקורית? קיפול מפיות לשולחן הסדר ייתן אלמנט עיצובי פשוט אבל אפקטיבי ומרשים. אפשר לקפל אותן בצורה פשוטה, קיפול לחצי והנחת הסכו”ם על גבי המשולש שנוצר, או שאפשר לקפל בצורה אמנותית יותר, כמו ברבור או כתר, ולהניח על גבי הצלחות. קיפול מפיות יכול להיות משימה נחמדה לילדים בהכנת שולחן החג, שהיא גם מהנה וגם משמעותית לעיצוב השולחן.

“המסע שלנו נמשך והדרך רצופה מכשולים במסעו של עם ישראל, אבל אסור לנו לאבד תקווה או להיכנס לדכדוך. אנחנו חייבים לזכור את סיפור העם שלנו שתמיד קם משבריו”.

- מרים פרץ

טיפ 4: שילוב אלמנטים של תאורה רכה בשולחן

כל מסעדן יודע שכדי להשרות אווירה נעימה בשולחנות שלו צריך תאורה מעט מעומעמת, ורצוי טבעית, כמו נרות. התאורה המעומעמת והחמימה מגבירה את ההנאה מהאוכל לפי מחקרים, ובימינו כשכל מנה מצולמת ועולה לרשת, עמעום האור לאחר קריאת ההגדה על ידי כיבוי מספר גופי תאורה בחלל האירוח ושימוש באור טבעי של נרות יגרום למנות הטעימות שלכם להיראות הרבה יותר מושכות ומעניינות.

טיפ 5: חלוקת האוכל בצורה שווה לאורך השולחן

כולנו מחכים ל’שולחן עורך’, הרגע בהגדה שבו אמורים להתחיל את הסעודה (בהגדת התקווה שלנו, דאגנו לסמן לכם את המקום הכל כך חשוב הזה). כשכל אורח שהכין מנה כזו או אחרת צופה באדיקות על היושבים לשולחן ומה הם לוקחים לצלחות שלהם, יש חשיבות לזמני הגשת המנות. בשלב הזה אנחנו ממליצים לחלק את הסלטים, המנות העיקריות והתוספות לכמה צלחות הגשה, ולפזר אותן בצורה שווה לאורך כל השולחן. כך פחות אנשים יצטרכו להעביר מנה מצד אחד לשני והסיכוי לתקלות ונזילות ירד משמעותית.

עריכת שולחן לחג היא משימה לא פשוטה, אבל הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם הוא ליהנות.

זו תקופה שבה צריך להשתמש בכל האמצעים להחלים, להתחזק ולחזור לחלום בתקווה, כי יש לנו דור שלם שנושא אלינו עיניים ורוצה ללמוד איך אנחנו מתגברים על האתגר. ואם כבר תקווה, מה יותר חזק ומחזק מההמנון “התקווה שלנו? אז אולי, כולנו בערב החג הזה נשיר מסביב לשולחן בכל בתי ישראל את התקווה של העם, כי עוד לא אבדה תקוותנו להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים”.

- ריטה

את הגדת התקווה ניתן לרכוש כאן, קוד הקופון foody יקנה לכם 10% הנחה ברכישה.

הגדת התקווה1
הגדת התקווה. צילום: אייל אפרתי

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar