זה הזמן לנסוע לטייל בבית זית – העונה המושלמת לטיולים חורפיים וקסומים

כן, גם אנחנו רוצים להישאר מתחת לפוך, אבל זה ממש בזבוז של זמן כשבית זית מחכה לכם מעבר לפינה. העונה הקרה מביאה איתה נופים, מאגרי מים בשיאם וארוחות מנחמות בין ולבין. אריאלה אפללו לוקחת אותנו לטיול קריר בחוץ וחמים בפנים בבית זית

הרי ירושלים, מימין ומשמאל לכביש 1, טומנים בחובם הפתעות נסתרות מהעין ורק יודעי חן ילחשו אותם על אוזנכם. כזה הוא מושב בית זית, מקום קלאסי לטיול ביום סגריר וגשום, ובכלל. היערות, ההרים, הנופים והמרחבים המוריקים הם כרטיס ביקור מבטיח ליום כיף בישוב הפסטורלי הזה, ואם תוסיפו הליכה בטבע, מפעל תכשיטים מפתיע, טיפול מים מענג, יין בשביל מצב הרוח וארוחה בלוקיישן פורח, סגרתם לכם בילוי חורפי מושלם.

מאגר בית זית
ארובות השמים נפתחו ומבול הגשמים לא פסק לרגע. הטלפון שקבלתי מחברה, שצעקה בהתלהבות “בואי! בואי מהר, אתם חייבת לראות”, הוציאי אותי קצת מהשוק ויצאתי לדרך, חייבת משהו משמח להרים את המורל. מרים המורל היה “האגם”, ובשמו הרשמי - מאגר בית זית.

המבט מלמעלה היה מרהיב ומרגש - עננים נמוכים שייטו מעל עמק מוצא ומעל האגמון היפה, מסביב לו רכסים שגלשו לשפתו, גגות אדומים שהציצו מבין העצים וכיפות מוזהבות, של כנסיות עין כרם, שנראו באופק, השלימו את התמונה הפסטורלית.

המאגר, שמתמלא ממימיו של נחל שורק, התפתל בעמק הירוק, איים לעלות על גדותיו ויחד עם זאת הזמין לרדת אליו ולהתפעל מקרוב. צעדנו בשביל שירד לגדותיו, הלכנו עד לסכר ופגשנו על הדרך עדר צאן שהתענג על העשב הרענן, צבאים שהגיעו ללגום מים, להקת ברווזים ששטו להנאתם וזוג אוהבים שפרסו מחצלת על האדמה הרטובה והניחו עליה יין ומטעמים. לוקיישן מקסים לפיקניק רומנטי.

השביל היפה הוא חלק מדרך נוף שתחילתה בעמק הארזים והר חרת וסופה למרגלות סכר בית זית. בסמוך לו הכשירו את “סובב ירושלים” - שביל אופניים סלול, שעובר לאורך ערוץ הנחל ומעל המאגר, חוצה את הנוף ומסתיים ב”תחנה הראשונה”: מתחם תחנת הרכבת הישנה בדרך בית לחם.
הגעה: מהכניסה לבית זית פונים ימינה לרחוב דרך האגם

מאגר בית זית. צילום: עץ וזית
מאגר בית זית. צילום: עץ וזית

 

הגפן של הזית
אם תגיעו לבית זית באמצע השבוע “דרך הגפן” הוא לגמרי המקום שלכם.
אם תעדיפו את השבת, הפסדתם, סגור. אני, שאוהבת מאוד את המקום, מגיעה באמצ”ש ותמיד תככב על השולחן שלי מנה ורודה-סגלגלה של ניוקי סלק. המסעדה היפה ממוקמת ברחוב הראשי של המושב, על אם הדרך בין תל אביב לירושלים, ולכן חביבה מאוד על שגרירים, שרים וחכ”ים בכנסת ישראל, וגם על הנשיא פרס, בזמנו.

הדבר הראשון שתפס אותי בכניסה אליה הוא מתקפת רקפות סגלגלות, סחלבים ורודים, מרגניות לבנות ונרקיסים ריחניים. בפנים גיליתי גן עם מסלעה טבעית, ברכת נוי, פלג מים, עצים עבותים, ערוגות של חסות ועשבי תבלין ופטיו מחופה בזכוכית ובתוכו קמין עצים שמוסיף לאווירה הנעימה. המקום משדר כפריות מרגיעה וקשה להאמין שפעם פעל כאן גן ילדים שוקק והיום משתלה לצד מסעדה. מיד רציתי להתנחל ולהיות ‘חבר של קבע’, ואם זה היה קל”ב הייתי פותחת כאן את הבוקר וסוגרת את הלילה.

אחרי ההתענגות על היופי הגיע שלב האוכל - ים תיכוני עם השראות מהמטבח הישראלי והאיטלקי. המנות לא נושאות חדשנות קולינרית אבל הן בהחלט מהזן המוקפד, האיכותי והטוב. במומלצות שלי: הניוקי סלק כמובן, שממולא בגבינת עזים ושוחה ברוטב שום ותרד עדין; פולנטה עם פטריות, עגבניות ותרד; קבב בורי אוורירי; לברק עם חמאת אספרגוס, קונפי עגבניות ומג’דרה נהדרת; ופיצה לבנה עם מסקרפונה, כמהין, פטריות וסלמון מעושן. בבוקר יש גם קרוק מאדאם, אגס בנדיקט, פריטטות ופיצ’טה עם ביצה עלומה.

אם אתם בעניין שופינג, בחלל הפנימי יש מעדנייה בה תוכלו לרכוש פסטות, זיתים כבושים, עוגות, לחמים ויינות, ובבקתת המשתלה פרחים, עציצים, עצי פרי, עשבי תבלין, כדים ואדניות.
איפה? רח’ דרך הגפן 1, 02-6502044 , 053-9424605, d-hagefen.co.il. כשר וסגור בשבת

הכניסה הקסומה לדרך הגפן. צילום: דניאל לילה
הכניסה הקסומה לדרך הגפן. צילום: דניאל לילה
הניוקי סלק הכי שאני הכי אוהבת בעולם. צילום: אריאלה אפללו
הניוקי סלק הכי שאני הכי אוהבת בעולם. צילום: אריאלה אפללו

פנינים, יהלומים ויין גם
יקב אפרת, שהיה בין הראשונים והוותיקים בארץ סגר את שעריו. שנים אחרי, התמקמה במבנה ההיסטורי אחת מחברות התכשיטים המובילות בעולם, שבין לקוחותיה נמנות ריהאנה, ביונסה, סקרלט ג’והנסון ומריה שראפובה. למפעל מרכז מבקרים מיוחד שמעבר ליופיו מסתתר סיפור מרגש אותו מגלים במהלך הסיור במפעל. הסיור המודרך מתחיל בסיפורה של משפחת התכשיטנים לוי-מוסיוף, הבעלים, ממשיך בהקרנת סרטון באודיטוריום שבסיום המסך עולה ומתגלה הפתעה - בית הספר לצורפות, שהוא פרויקט קהילתי-חברתי לעולים אתיופים, שמטרתו להקנות להם מקצוע ומקור פרנסה מכובד.

הסיור ממשיך בין עמדות העבודה ובסיומו הפתעה נוספת - אולם תצוגה גדול ומרשים עם קיר מים, תצוגת תכשיטים מרהיבים וחדר יין, זכר לימי היקב. חדר היין ממוקם במבנה אבן עתיק עם רצפת זכוכית תחתיה מסתתר חדר החביות. על המדפים מוצגים ונמכרים יינות מיקבי האזור ומסביב לבר נערכות טעימות של היינות.
YVEL , בכניסה לבית זית (ממחלף מוצא בכביש 1), 02-6735811,  yvel.com. סגור בשבת, מומלץ לתאם מראש

 

קסום. צילום: שלמי שלום ואיתן צור
פשוט קסום. צילום: שלמי שלום ואיתן צור

ואם אתם כבר שם, וכדאי שתהיו!
מאחורי דלת העץ התגלתה בריכת טיפולים מקורה שמימיה נראים כאילו גולשים מטה אל המאגר. ההר והמאגר מתפרצים פנימה מבעד לקיר זכוכית ענק שקרוע אל הנוף ומשרה רוגע עוד בטרם נכנסים למים החמימים. ביום קרני השמש והעננים משחקים על המים, בלילה אור הירח משתקף פנימה ומוסיף הילה קסומה המתמזגת עם אור הנרות. בבריכה עוברים טיפול ווטסו ע”י מטפלים שמעבירים את המטופלים סשן של תנועה וציפה במים תוך כדי מתיחות, לחיצות וערסול, המזכירים תנועת עובר ברחם. הטיפול מרפה ומשחרר את הגוף והנפש ולאחריו טובלים ב - Hot Tub - חבית עץ עם מים חמימים הממוקמת תחת כיפת השמים, מעל האגם, שמשלימים את עצמת החוויה.
עץ ומים -  02-5332395. כל השבוע, בתאום מראש

טיפולי ווטסו. צילום: עץ וזית
טיפולי ווטסו. צילום: עץ וזית
הוט טאב. צילום: אריאלה אפללו
הוט טאב. צילום: אריאלה אפללו

צאו לטייל ולטרוף את הארץ!

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar