מנפלאות הקורונה: פריקסה לוהט והכנאפה של נוף עד הבית

מה עושים כשאי אפשר לצאת למסעדות? מביאים את המסעדות הביתה! ערכות עשו/בשלו/אכלו זאת בעצמכם יפיצו ריחות של מסעדה ומאפייה בבית מבלי לצאת מהבית, שווה!

כן, שף! ערכות DIY הגרסה האכילה הן ה-דרך לגרום למטבח שלכם להפיץ ריחות של מסעדה. להכין בבית - ולהרגיש בשולחן השף של המסעדה האהובה עליכם! גאוני לא?

CHEF TO TABLE
בימי שגרה טום אביב ויריב מלילי, לילי בן שלום, ירון קסטנבוים ונוף עתאמנה מבשלים לברי מזל שהשיגו שולחן במסעדות שלהם, או באירועים למוזמנים בלבד. שף טו טייבל מביא את מנות השפים למטבח של כל מי שמוכן להשקיע מעט מאמץ ולהרוויח הרבה חוויות (ותשואות) בעזרת ערכות בישול נוחות לשימוש.
חומרי הגלם בערכה מגיעים שקולים ומדודים (מה שחוסך התרוצצויות, היערכות וקניות) כך שניתן לגשת ישר לעניין - ולהתחיל לבשל. היתנסנו בערכה להכנת רוסט שפיץ שייטל עם לביבות תפוחי אדמה, אחת ממנות הדגל של ירון קסטנבוים, והכנאפה המפורסמת של נוף עתאמנה. כשפתחנו את הקופסה - לא יכולנו שלא להתפעל, המארז כלל נתחי שייטל בואקום (של מרקטו), תבלינים, תפוחי אדמה, בצל וצרור עשבי תיבול מפיצי ריח וטריות. במארז הכנאפה מצאנו שערות קאדאיף, שני סוגי גבינה, סוכר, פיסטוקים, עלי ורדים מיובשים וצ’אנק נאה של חלבה. עקבנו אחר ההוראות המפורטות - והתוצאה לא איחרה לבוא. אל השולחן הגשתי ברב טקס שני נתחי רוסט עם לביבות פריכות ובצל מוחמץ מעל. השף מבטיח שהכמות מספיקה לארבעה סועדים, אבל ישביעו בקלות גם יותר. הכנאפה הייתה הפתעה גדולה - גם ברמת הקושי (באמת שפשוט!) וגם בתוצאה הנהדרת שלא דומה לאף כנאפה שתקנו.

יש ערכות בשריות וצמחוניות, ברמות מורכבות שונה כך שגם בשלנים מיומנים יותר ופחות - יוכלו למצוא מנה שתתאים להם. 69-129 ש”ח לערכה. https://cheftotable.co.il/

שף טו טייבל, מארז רוסט שפיץ. צילום: אפיק גבאי
שף טו טייבל, מארז רוסט שפיץ. צילום: אפיק גבאי
הכנאפה של נוף. צילום: יהלי טובול
הכנאפה של נוף. צילום: יהלי טובול

אומה בייק
בשביל דנה מור בית הוא תנור המפיק מטעמים וריחות אפיה באוויר. כאשר בנותיה גדלו ועזבו לבתים משלהן - דנה רצתה שגם בבתים החדשים תהיה אותה תחושת חמימות משפחתית אותה ספגה בבית הוריה, ואותה רצתה להעביר הלאה. היא רצתה שבנותיה תוכלנה ליהנות גם ממטעמיה, אבל גם מהריחות הנלווים - וכך היא החלה מכינה עוגיות קפואות, שכל מה שצריך זה להוציא מהמקפיא, לשגר לתנור ולהכין לעצמכם תה כדי להרגיש בית.

ניסינו את עוגיות החמאה המעוטרות בפרחים אכילים, המלבי והשומשום השחור, המעמול, שקדים וקרמל מלוח ושוקולד מנטה - כולן נהדרות, פריכות, טעימות אש (16 שח למארז של 4 עוגיות, או שניתן להזמין מארז מעורב (200 שח). https://www.omabake.co.il/

אומה בייק, מארזי עוגיות להכנה ביתית. צילום: ליהי רוזנברג
אומה בייק, מארזי עוגיות להכנה ביתית. צילום: ליהי רוזנברג

פריקסה של העפולאי
משה כהן הוא מסוג האנשים שכל מה שהוא נוגע בו - טעים! מכין כנאפה - טעים! ארוחות בוקר - טעים!! פריקסה - טעים!!! ממש לפני הסגר הראשון משה פתח את דוכן הפריקסה שלו בשוק מחניודה וקרא לו על שם העיר ממנה בא - העפולאי. בזמן הקצר שהדוכן היה פתוח הוא הספיק לקנות לעצמו קהל רעבים שיודעים לזהות ולהעריך פריקסה טוב. השילוב של סגר, איש שאוהב להאכיל, ואנשים שרוצים פריקסה, הוליד את מארזי הפריקסה בהרכבה עצמית. המארז מגיע עם כל מה שצריך: 6 לחמניות פריקסה שמנמנות, לימון כבוש, עריסה וממרח שום שמשה מכין בעצמו, וכמובן כל התוספות המסורתיות: ביצים קשות, טונה, ירקות וקוביות תפוחי אדמה.

מארז הכולל את כל הטוב הזה עולה 130 שח, ויש משלוחים כמעט לכל הארץ.

מארז פריקסה של העלפולאי. צילום: אפיק גבאי
מארז פריקסה של העפולאי. צילום: אפיק גבאי

מאצ’ו קוואטרו - מור קורל
מאחורי מאצ’ו קוואטרו עומדת מור קורל, ברמנית, מיקסולוגית ובוגרת בית ספר לקולינריה בפולזנו, איטליה. את הידע הרחב שלה בטעמים וערבובים מור מזקקת לדרינקים חכמים ומתוחכמים שהיא מפיקה מרקיחת עשבי תבלין ופרחים, צמצום ושימור פירות והוספת קיק כמעט לכל דרינק בתפריט. כל דרינק מגיע עם ליבת המשקה, והתוספות בצד, עם הוראות ערבוב ובקשה להוסיף קרח לכוס הלאו-בול היפיפייה שמגיעה עם הערכה גם היא.

טעמנו ונגנבנו מהכל! השניים שאהבנו במיוחד היו קוקטייל מרגריטה שוק לוינסקי שמבוסס על טקילה, אשכולית אדומה, הל שחור והיביסקוס, והנחיה לכתר זעתר מלוח - משוגע כמה שזה טעים. והטוקיו רד הנד שמורכב מסאקה יוזו, קמפרי, מיץ אננס טרי פסיפלורה וגרגירי וניל. 39 ₪ לדרינק.

מארזי קוקטיילים. צילום: ליהי רוזנברג
מארזי קוקטיילים. צילום: ליהי רוזנברג

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar