הלוחשת לבצקים: עשרים הדיברות לבצק של מלי מאירוב!

מלי מאירוב מספרת לכם על 20 הדברות שלה לבצק שמרים ומבטיחה שאם תקשיבו לה יצא לכם בצק "פצצה"! כמה מים להוסיף? על איזה חום לאפות? קבלו את מלי הלוחשת לבצקים!
  1. לישה: תלושו בצק מינימום עשר דקות. לאחר מכן בידיים משומנות טיפה תעצבו לכדור חלק ועגול. ככה התפיחה יוצאת עגולה ויפה.
  2. התפחה ראשונה: התפחה ראשונה רק רק רק למשך שעה! לפעמים אפשר גם 45 דקות. גם אם נראה לכם שהוא לא תפח מספיק. תשאירו לבצק את הכח לתפוח לפני התנור.
  3. חלוקה לכדורים: תחלקו את הבצק לכדורים ותנו להם מנוחה של עשר דקות.
  4. כשמכינים חלות: תרדדו, תעצבו, תקלעו ותתפיחו לפני ההכנסה לאפייה. שעה-שעה ורבע בחורף. ובקיץ בין 45 דקות לשעה.
  5. מים: שימו פחות מים ממה שכתוב במתכון. תלושו, אם צריך עוד מים להוסיף ממש בטפטופים. בהתחלה הבצק נראה יבש ואחרי לישה קלה הוא סופג אליו את הנוזלים. סבלנות.
  6. תפיחת יתר: הזהרו מתפיחת יתר! אל תניחו בצק להתפחה ותצאו מהבית ל-4 שעות. יש כזה תפיחת יתר. השמרים קורסים (בקיץ אפילו יותר מהר מהרגיל).
  7. אם בכל זאת רוצים להכין בצק מראש: ניתן להכין בצק וישר אחרי הלישה להכניס למקרר, מינימום שעתיים ומקסימום 15 שעות. כשמוציאים מהמקרר מחכים עשר דקות ורק אז מחלקים לכדורים, מעצבים ומתפיחים.
  8. בצק עם ביצים לא תופח כמו בצק ללא ביצים, כנ”ל על בצק עם חמאה או חלב. בצק לעוגת שמרים ובצק לחלה לא תופח בצורה זהה, תמיד בצק של חלה יתפח יותר ובצק של עוגה, כבד יותר, יתפח פחות. בלי לחץ.
  9. בצק עם חמאה וביצים צריך מינימום 3 שעות מקרר ורצוי לילה. הוא לא תופח אבל הוא נח. לא להיבהל שלא תפח. למחרת - מעצבים, מתפיחים שעה ואז לתנור. הוא יתפח לכם בתנור חבל על הזמן!
  10. בצק לחלות עם ביצים וללא ביצים: ההבדל בין בצק עם ביצים לבלי ביצים הוא שעם ביצים החלה תצא במרקם דחוס יותר ופחות אוורירי. לכן רצוי לשים ביצה בבצק לחלות כשהחלה היא חלה מתוקה!
  11. אפייה: מקמו את התבניות במדף השני מלמטה.
  12. חום התנור: חלות 190 מעלות. עוגות 175 מעלות.
  13. כמה זמן? אל תשאלו כמה זמן! פשוט רואים לפי הצבע, ומוציאים מהתנור לפי הצבע שאוהבים.
  14. קמח תופח לא מחליף שמרים ולא מיועד למתכוני שמרים!
  15. הבצק מתנגד? כשמרדדים ומרגישים שהבצק מתנגד, תנו לו מנוחה של 4 דקות ואז תחזרו אליו. הוא יתמסר ביותר קלות.
  16.  אחרי עיצוב לא נוגעים: אחרי שעיצבנו בצק, קלענו חלה או הכנו עוגה, לא נוגעים. התפיחה יורדת והרי לא אופים בלי תפיחה כי המאפים יוצאים קשים כמו אבן.
  17. רידוד: אם תקמחו משטח יהיה לכם קשה לרדד. במקום לקמח תשמנו טיפה. בצק חלבי אפשר לקמח. אם הבצק אחרי ההתפחה עדיין דליל ודביק תקמחו אותו.
  18. שתי כפות שמרים יבשים = שקית שמרית. לקילו קמח כמעט תמיד תוסיפו 2 כפות שמרים.
  19. לא להתקמצן על מילוי בעוגות שמרים! בעוגות שמרים שואפים שיהיה יותר מילוי מאשר בצק. תרדדו ותגלגלו צפוף צפוף, תמשכו אליכם וקפלו בסבלנות, כמה שיותר גלגולים ככה יהיה פחות בצק, יותר מילוי, יותר טעים!
  20. שונאת שונאת שרושמים במתכונים להתפיח עד הכפלת נפח. זה לא תמיד נכון ולפעמים זה ממש אסון!

כל המתכונים הכי שווים לחג השבועות

ככה מפסיקים לפחד מעוגות שמרים:

כבר לא פוחדים משמרים! קרין גורן עם עוגת שמרים למתחילים (ללא לישה)
עוגת שמרים למתחילים (ללא לישה) זו עוגת שמרים פרווה נפלאה עם מלית שוקולד, שמכינים בקלי קלות בלי מיקסר ובלי לישה. פטנט נהדר ושווה אימוץ
שמרו

עוגת שמרים שוקולד בטעם של בית:

פשוטה וטעימה: עוגת שמרים במילוי שוקולד של רות אופק
אין מישהו שלא אוהב עוגות שמרים, במיוחד כאלה שיצאו הרגע מהתנור. רות אופק מלמדת איך מכינים עוגת שמרים במילוי שוקולד שאי אפשר להפסיק ליישר
שמרו

מי רוצה עוגת שמרים מלוחה?

בבקה גבינות ופסטו – עוגת שמרים מלוחה
אין סיבה לפחד משמרים! קבלו מתכון משגע של בבקה גבינות ופסטו, מאפה שמרים זהוב ונימוח, טעים ופשוט להכנה, עם כמה סוגי גבינות נפלאות
שמרו

 

קטגוריות

תגובות (52)

Avatar

הצג עוד