רוטב סצ’ואן – השד הסצ’ואני יוצא מהבקבוק! ורק שלא תרדם לכם הלשון!

מטבח הסצ'ואני הוא אחד המטבח המפורסמים והמעולים של סין. בואו להכיר את הרוטב שמכיל בתוכו את כל הטעמים החריפים, המתוקים והמסתוריים של ארץ הפנדות. קבלו את רוטב הסצ'ואן!

הסינים החכמים והגרגרנים קוראים למחוז סצ’ואן “חבל גן העדן”. בעוד שהעולם המערבי רואה את האוכל הסיני כמקשה אחת שעל פי רוב טובעת ברוטב חמוץ מתוק בצבע זרחני, הסינים יודעים לתת בכל מחוז סימנים וטעמים.

מחוז סצ’ואן כלול בכל המעלות. חוץ מדובי פנדה מתוקים ונשים שנחשבות ליפות ביותר בסין, הוא פורה, עתיר במים ובמרעה, יש בו שדות חיטה בשפע, חקלאות ענפה, פירות, ירקות, דגה ובקר. בעוד שבהרבה מהמטבחים הסיניים שולט בשר החזיר, בסצ’ואן בשר הבקר הוא המלך. מדובר במטבח של איזונים עדינים, מתוק מול חריף, מר מול מתוק, כל פלטת הטעמים משתוללת מצד אחד, ונרגעת באחת, גם כשמדובר במנות שיכולות להיות שמנות מאוד ולא ידועות במינימליזם שלהן.

אל המטבח העשיר ושופע טכניקות הבישול שידכו הטבחים הסצ’ואנים הסקרנים גם מרכיבים שהגיעו מארצות רחוקות. המונגולים הביאו אליהם את השומשום ואת השימוש באגוזים ובוטנים, והסוחרים שחצו יבשות וימים הביאו אליהם את הצ’ילי, שהולך יד ביד עם האוכל הסצ’ואני החריף גם כך.

אבל עד שהגיע הצ’ילי למטבח הסצ’ואני, היה פלפל סצ’ואן האחראי על העיקצוץ בלשון של אנשי סצ’ואן.

במקרה של פלפל סצ'ואן הקליפה היא החשובה
פלפל סצ’ואן - כאן הקליפה היא החשובה!

אז מה זה בעצם פלפל סצ’ואן? נתחיל מזה שהוא כלל לא פלפל. מדובר בשיח קוצני וציורי עם שלכת מקסימה ופירות קטנטנים ואדומים שכאשר מיבשים אותם משתמשים בקליפתם ליצור התבלין. פלפל סצ’ואן נודע בכל רחבי סין והעולם בזכות הטעם המיוחד, מצד אחד חריף ומצד שני בעל תחושה מאלחשת ומרדימה את הפה וגורמת לנימול עדין בלשון. אל תגידו שזה לא מגניב… ממש סוכריות קופצות של פעם.

מה עושה מי שלא מגיע לסצ’ואן בזמן הקרוב?

אז עד שהעולם היפה והטעים יפתח מחדש, ואתם תרוצו לקנות כרטיס למחוז סצ’ואן, כדי לראות פנדות ולאכול באמת באמת טוב, אנחנו מציעים לכם לפתוח בקבוק של רוטב סצ’ואן ולתת לשד הסצ’ואני הכל כך מיוחד לצאת מהבקבוק ולעטוף את המטבח שלכם בטעמים ממחוזות רחוקים, שיש בהם גם חריף, גם מתוק, גם מלוח וגם בושם תפוזי.

למה מתאים רוטב סצ’ואן של מזרח ומערב? רוטב הסצ’ואן על בסיס עגבניות מתאים מאוד לבשר בקר, עוף, דגים, טופו ואפילו ירקות. הוא מושלם בהקפצה, למרות שכפית ממנו תשדרג כל משרה ורוטב שצריך טיפונת לעמוד. אם הילדים שלכם לא פוחדים מחריף שימו אותו גם ברוטב הקציצות והשקשוקה, נפלא!

רוצים מתכונים עם רוטב סצ’ואן? מבטיחים שלא תשארו רעבים!

 

פרגיות וברוקולי ברוטב סצ'ואן. צילום: עדן טל
מי חריף מתוק שלי? פרגיות וברוקולי ברוטב סצ’ואן חריף מתוק
מחבת אחת שיש בה הכל! פרגיות עסיסיות וברוקולי טרי ברוטב סצ'ואן חריף מתוק ומלא טעמים. מגישים עם אורז לבן ונהנים מארוחה בכמה דקות בלבד
שמרו

 

סטייק כרובית טבעוני
בא לכם סטייק? 5 דקות עבודה ויש לכם סטייק כרובית משוגע שמתאים לכל יום בשנה
מה מכינים עבור האורחים ביום העצמאות, שלא אוכלים בשר? קבלו פתרון מושלם לסטייק עסיסי שמכינים מכרובית. מלא טעם ובלי להסתבך עם דרגת צלייה
שמרו

 

קוביות עוף ברוטב סצ'ואן. צילום: שניר גואטה
מה לצהריים? קוביות עוף מוקפצות ברוטב סצ׳ואן ופלפלים
ארוחה בשרית מאוזנת ומהירה להכנה - קוביות חזה עוף מוקפצות במחבת עם פלפלים אדומים וירוקים ברוטב סצ'ואן מתקתק. מנה נהדרת שאפשר להגיש עם איזו תוספת שאוהבים
שמרו

 

קציצות דגים ברוטב עגבניות חריף
כמו של מאמא מרוקאית – קציצות דגים ברוטב עגבניות חריף
קציצות דגים ברוטב חריף עם לימון כבוש ואריסה, שהכי מתאים לאכול עם החלה של שבת. הסוד של המנה המושלמת הזו הוא בטיגון הקציצות לפני שמבשלים אותן ברוטב.
שמרו

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar