רקע הייסנס Hisense

הקפאה והפשרה של מזון – כל הטיפים שאתם צריכים

ידעתם שיש עקרונות וטיפים חשובים כשמקפיאים ומפשירים מזון? כל מה שרציתם על הקפאה והפשרה של אוכל - נמצא ממש כאן

מאיזה גיל אפשר להגיש לתינוק עוף ודגים ואיך להגיש? האם אפשר להקפיא ואיך ניתן להפשיר באופן בטיחותי? כל התשובות לשאלות על הקפאה והפשרה של מזון נמצאות כאן.

עוף, דגים ובשר מספקים חלבון החשוב לשם התפתחות תקינה, כמו גם ויטמין B12 הקיים בבשר ואומגה 3 הקיימת בדגים, בעיקר בדגים כסלמון.

ניתן לחשוף את הקטנטנים לעוף, בשר ודגים כבר משלב הטעימות, גילאי שישה חודשים ומעלה. יש לציין שבשר קשה יותר לעיכול ועשוי לגרום לכאבי בטן ועל כן כדאי לחשוף קודם לעוף ו/או דגים.

ניתן להגיש לדוגמא, את העוף טחון בתוך מרק, מוגש בחתיכות קטנות ורכות או בקציצות עוף, ואת הדגים כקציצות או פילה נקי מעצמות. אופן ההגשה / המרקם המוגש יהיה בהתאם למיומנות האכילה של התינוק (טחון או אוכל אצבעות).

במידה והכנתם מאכל מסוים ונשארו לכם עוד מספר מנות, ניתן להקפיא את המאכל וליהנות ממנו בהמשך. בואו נדבר על איך עושים זאת נכון מבחינה בריאותית ומבחינת שמירה על צבע, טעם ומרקם.

הקפאה

  • ניתן להקפיא כל מזון (פרט לביצה עם קליפה).
  • כדאי לאחסן אוכל בכלים ייעודיים להקפאה (לא כל פלסטיק או זכוכית מתאימים להקפאה. חפשו את הסימן שעל הכלי המאשר אפשרות להקפאה). טיפ חשוב - מומלץ להקפיא בכלי שגדול יותר בנפחו מנפח המזון, מכיוון שמזון קפוא עולה בנפחו בעת ההקפאה וזאת בשל מולקולות המים שבמזון.
  • מומלץ להקפיא מזון כבר בסיום ההכנה. במידה ומדובר במאכל חם, יש לחכות מעט עד שלא יהיה רותח ורק אז להקפיא. כדאי להקפיא בחלוקה למנות ולרשום על גבי הקופסאות מהי המנה ותאריך ההקפאה, כך שתוכלו לעשות שימוש / הפשרת המזון לפי סדר ההכנה.
  • שימור בטוח של מזון בהקפאה צריך להיעשות בטמפרטורה מתחת לאפס מעלות צלסיוס וכך מבטיחים את אי הפעילות וההתרבות של מיקרואורגניזמים כבקטריות, חיידקים וכו’. אם אנחנו יודעים שנרצה להוציא דגים או בשר לבישול ונרצה שייקח להם פחות זמן להפשיר, אפשר להשתמש בחלוקה הנוחה לשני מקפיאים נפרדים - את מה שנרצה לבשל למועד מיועד נקפיא בהקפאה עדינה על מינוס 10 מעלות, וכך כשיגיע הזמן לבשל הם יפשירו יחסית במהירות, ואת מה שאנחנו שומרים לטווח ארוך ורוצים שיחזיק חודשים, נכניס להקפאה עמוקה על מינוס 20 מעלות.
  • אין הנחייה מסודרת בנוגע לכמה זמן מותר להקפיא מזון ובדרך כלל מדברים על מספר ימים עד שבועות ועד לחודש ימים. מעבר לפרק זמן זה, גדלים הסיכויים שתהיה פגיעה בטעם, מרקם, ריח ותחושת הטריות.
  • הערה: אל תחששו להשתמש, לדוגמא, בבשר שהוקפא וצבעו השתנה. הבשר כנראה עדיין בטוח לאכילה ואין חשש מבחינה בטיחותית. מצב זה יכול להעיד על הקפאה לאורך זמן או אף על אחסון בתנאים לא אופטימליים (אריזה לא אטומה).

 

הפשרה

  • בעת ההקפאה, משמרים את הערכים התזונתיים של המזון, ויחד איתם גם את המיקרואורגניזמים שהמזון הכיל ברגע ההקפאה. כדי למנוע את החזרת פעילותם של המיקרואורגניזמים המזיקים, יש להקפיד על הפשרה בתנאים נכונים שיאפשרו שמירה על הבריאות והנאה מטעמים ומרקמים טובים של המזון, הדומים לאלו טרם ההקפאה. הפשרה בטיחותית הנה הפשרה בטמפרטורה של עד 10 מעלות צלסיוס, במקרר לאורך הלילה. מומלץ לאחסן בשר מופשר או דגים במגירת האפס, ששומרת על טמפרטורה מעט נמוכה יותר משאר חלל המקרר, ובכך תורמת להם להחזיק זמן רב יותר ולשמור על הטריות.
  • אין להפשיר מזון “בחוץ” על השיש.
  • מוצרים כאלו שהם רגישים יותר כמו בשר ודגים, לא מומלץ כלל לשים על דלת המקרר, שהוא האזור במקרר שבו הטמפרטורה היא לרוב הכי גבוהה בגלל פתיחת וסגירת הדלתות.
  • אין להקפיא שוב מזון שהופשר מבחינה בריאותית, שהרי הקפאה חוזרת מאפשרת למיקרואורגניזמים שונים (חיידקים וכו’) להתרבות ולסכן את הבריאות, ובנוסף עשויה לפגוע במרקם ובטעם.
  • לסיום טיפ קטן - כדאי לקחת בחשבון גם את חוש הריח שלנו כפקטור לבחינת קלקול מזון ובמידה ולאחר ההקפאה יש שינוי קיצוני לרעה בריח, יכול להיות שכדאי לא לאכול את המזון שהופשר.

 

קבלו כמה מתכונים נפלאים תוך שימוש חכם במקפיא שלכם!

 

מתכון להמבורגר קטן ומפנק שילדים ישמחו לאכול בהנאה!

ניתן לשמור את קציצות ההמבורגר מוכנות (לפני טיגון - במידה וומדובר בבשר טרי, אחרי טיגון) בהקפאה

מיני המבורגרים
מתכון להמבורגר קטן ומפנק שילדים ישמחו לאכול בהנאה!
המנה האהובה על כולם עכשיו בגרסה לקטנטנים! קבלו מתכון להמבורגר קטן המוגש בלחמנייה רכה, עם קציצה נהדרת וירקות טריים
שמרו

 

חטיפי יוגורט קפואים עם פירות צבעוניים מושלמים לקטנטנים

שברי יוגורט ופירות
חטיפי יוגורט קפואים עם פירות צבעוניים מושלמים לקטנטנים
כמעט כמו גלידה: חטיפי יוגורט קפואים ומתקתקים עם פירות טריים שכל המשפחה יכולה לזלול, אפילו הקטנטנים והשובבים!
שמרו

 

סלמון בטריאקי: לתקתק ארוחה עם מנת חלבון

סלמון בטריאקי4
סלמון בטריאקי: לתקתק ארוחה עם מנת חלבון
סלמון בטריאקי הוא אופציה נהדרת לגיוון במנת חלבון. הסלמון עשיר באומגה 3, עדין בטעמו ונחשב לדג בריא ומומלץ. תתפלאו לגלות איך הקטנטנים אוהבים דגים!
שמרו

 

מרק ברוקולי קרמי ללא שמנת, אידיאלי לארוחה בריאה ומחממת

מרקים הם המאכל המושלם להקפיא לקטנטנים, תמיד ניתן להקפיא במנות קטנות ולשלוף במידת הצורך

מרק ברוקולי קרמי ללא שמנת
מרק ברוקולי קרמי ללא שמנת, אידיאלי לארוחה בריאה ומחממת
מרק ברוקולי סמיך, קטיפתי וקרמי בלי שמנת? יש דבר כזה! מתכון משגע של מרק ברוקולי עשיר בירקות. מנה מושלמת לקטנטנים שלכם
שמרו

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

      Avatar
      מערכת Foody

      בשמחה