מבשלים עם המפונים – היוזמה המרגשת לבישול עם מפוני הדרום והצפון

טעם של בית רחוק מהבית - יוזמה של קנור בשיתוף פעולה עם החברה למתנ"סים ורשת מלונות סטאי והרברט סמואל אפשרה למפונים לבשל ולהגיש מנות מהבית

אין כמו ההרגשה של לבשל בבית לכל המשפחה. הבית מתמלא בריחות וטעמים אהובים, המשפחה יושבת מסביב לשולחן האוכל, וכולם טועמים ביחד מהמטעמים שיצאו מהמטבח.
לצערנו, זוהי הרגשה שמפוני יישובי הדרום והצפון כבר כמעט ושכחו מה היא. עברו 4 חודשים מאז השבת השחורה של השבעה באוקטובר, ועשרות אלפי משפחות פונו לבתי מלון ברחבי הארץ, ושם הן מתגוררות עד שיוכלו לשוב בבטחה לבתיהן.

קנור יצאה ביוזמה מרגשת, יחד עם החברה למתנ”סים ומלונות הרברט סמואל ירושלים וסטאי כנרת, אשר מחבקת את התושבים המפונים, נתנה להם הזדמנות לבשל כמו בבית ואפשרה לכמה מהמפונים רגע של “בית רחוק מהבית”.

במסגרת הפרויקט נבחרו חמש בשלניות ובשלן שבחרו את המתכונים שהם הכי בית עבורם, ממרק חרירה ועד מוקפץ שמכינים עם הילדים.

את המנות הם בישלו במטבחי המלון ולימדו את השף כיצד להכין אותן, חלקו טיפים מהמטבח ומאופן ההכנה וכמובן, סיפקו רגע של שקט וחלומות על הבית לחברים מהמלון.

“יש ימים טובים ויש ימים פחות טובים” מספרת רות אבו משדרות, השוהה במלון הרברט סמואל עם משפחתה מאז תחילת הלחימה, “אבל תודה על מה שיש” היא אומרת עם חיוך. על החוויה לבשל עם השף של המלון אמרה “כיף אמיתי בעיקר עם השף”.

“מצד אחד זה תחושה קשה להיות במקום שהוא לא הבית שלך” מספרת נופר בן דוד, גם היא מפונה משדרות, “מצד שני זה גם תחושה שאתה חלק מהמערכה”. נופר רואה בפינוי שלהם את מה שמאפשר לצה”ל לעשות את מה שצה”ל צריך לעשות. על השף היא אומרת “רואים שנולדת למטבח”.

אז איך זה מרגיש לקחת חלק בפרויקט הזה? “מרגש להכין אוכל לאנשים שאין להם כרגע בית” אומר שף קובי אריאל ממלון הרברט סמואל, “אוכל זה משהו שמחבר ומנחם”. ובעזרת הצוות של המטבח, והמתכונים של המפונים, הם בישלו יחד “חגיגה של אוכל”. והתגובות? התמוגגות מכל ביס.

את מרק החרירה של רות אבו ואת המוקפץ של נופר בן דוד, אתם יכולים למצוא כאן למטה.

אז עם קיבה מלאה ורגע של אושר הן שבו לחדריהן במלון, בתקווה שבמהרה הן ישובו לבתיהן בצפון ושיבואו עימם ימים של שקט.

עוף מוקפץ עם ירקות ונודלס של נופר בן דוד

מבשלים עם המפונים: עוף מוקפץ עם ירקות ונודלס של נופר בן דוד
נופר בן דוד שפונתה משדרות למלון הרברט סמואל בירושלים מכינה ביחד עם שף המלון מוקפץ עוף עם ירקות ונודלס - מנה קלה ומהירה, מושלמת לילדים
שמרו

 

מרק חרירה של רות אבו

מבשלים עם המפונים: מרק חרירה של רות אבו
רות אבו היקרה משדרות שפונתה למלון הרברט סמואל בירושלים מכינה ביחד עם שף המלון מרק חרירה אותנטי עם טעמים עמוקים ומנחמים של בית
שמרו

 

צילום תמונה ראשית: אורן בן חקון

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar