מדריך הפסטה הגדול – כל מה שרציתם לדעת על פסטה

פסטה - יבשה או טרייה, ארוכה או קצרה, שטוחה או עגולה, פשוטה או ממולאת - אין מי שלא אוהב. קבלו את המדריך המלא שלנו להכנת פסטה

כדי להכין פסטה תצטרכו לבחור בין פסטה יבשה לפסטה עבודת יד.

פסטה יבשה היא בעצם פסטה טרייה שיובשה והיא מגיעה במגוון צורות. כל מה שתצטרכו לעשות הוא למלא סיר גדול במים רותחים, להמליח ואז להוסיף את הפסטה ולחכות בין 10-14 דקות, תלוי בגודל הפסטה (וכדאי להיעזר בהוראות ההכנה שעל השקית). לאחר הבישול, מסננים מיד את הפסטה ומעבירים אותה אל הרוטב, שהכנו בזמן שהפסטה התבשלה.

כדי להכין פסטה טרייה, תצטרכו שני מרכיבים בלבד - קמח וביצים. חישוב הכמויות הוא 100 גרם קמח וביצה אחת לכל סועד. מומלץ להשתמש בשילוב קמחים של קמח 00 וקמח דורום, ליצירת פסטה צהובה יותר. אחרי שהכנתם את הבצק, קיפלתם אותו במכונת פסטה או רידדתם במערוך וגם חתכתם לצורה הרצויה, הגיע זמן הבישול. בפסטה טרייה זמן הבישול קצר הרבה יותר והוא ייקח בין דקה ל-4 דקות, תלוי במרקם ובצורה של הפסטה.

ספגטי ברוטב חמאה2
ספגטי ברוטב חמאה. צילום: שי נייבורג, סטיילינג קולינרי: נעמה רן

מה עם הרוטב?

שימו לב שהצורות והמרקם יכתיבו לרוב גם את הרוטב שילווה את המנה. ספגטי למשל, יוגש עם רוטב עגבניות בעוד שפטוצ’יני נהוג להגיש ברוטב שמנת או חמאה.

אטריות מסוג פוזילי יתאימו למאפים ולסלטים וכן לרטבים סמיכים כגון פסטו. פסטה צינורות כמו פנה או ריגטוני יתאימו לבולונז או לרוטב ארביאטה בזכות החריצים שתופסים את נוזלי הרוטב. כשאתם מכינים את הרוטב, בשלב הוספת המים, מומלץ להוסיף לרוטב מי הפסטה, כיוון שהעמילנים שמשתחררים בהם, עוזרים בהסמכה ובהעשרת הרוטב. חשוב להתחיל להכין קודם את הרוטב ורק אחר כך להכין את האטריות. העיקרון הוא שהפסטה לא מחכה לרוטב.

האם לשטוף את הפסטה לאחר הבישול?

במידה ואתם מתכוונים לאכול מיד לאחר הבישול, עדיף שלא לשטוף את הפסטה. אם אתם שומרים את הפסטה למועד מאוחר יותר (אפשר לשמור במקרר עד 5 ימים), מומלץ לשטוף את הפסטה, כדי להפסיק את תהליך הבישול ולהסיר את העמילן, כדי שהאטריות לא ידבקו ואפילו להוסיף מעט שמן זית.

מאק אנד צ'יז
מק אנד צ’יז של תמרה אהרוני. צילום: שי בן אפרים

רביולי, ניוקי וכל השאר

כשמכינים רביולי חשוב לשים לב שהבצק גמיש ולא יבש, כדי שהקיפול של הכיסונים יהיה קל יותר ולא יהיה צורך בשימוש במים או ביצה. שימו לב שככל שהכיסון קטן יותר או דורש יותר קיפולים, כך הבצק שלו צריך להיות דק יותר. בעת מילוי הרביולי חשוב לשים לב שכמות המלית לא גדולה מדי, בכדי שהכיס לא יהיה כבד ויקרע בעת הבישול.

בעיני חלק מהאנשים, ניוקי לא נחשב כפסטה, אך שיטת הבישול של ניוקי ופסטה דומה מאוד. לאחר הכנת הניוקי, זורקים אותם לסיר עם מים רותחים ומלח, ממתינים 3-4 דקות עד שהם צפים ומוציאים ישירות אל הסיר עם הרוטב.

ניוקי פטריות ב-10 דקות
ניוקי פטריות ב-10 דקות. צילום: Shutterstock

מחפשים מתכונים מושלמים? 

פטוצ’יני זוקיני מוקרם ומושלם

פטוציני זוקיני2
פטוצ’יני זוקיני מוקרם לארוחה משפחתית מושלמת
הכוכב של הפרסומת של יטבתה! פטוציני זוקיני יפהפה ברוטב לבן ירקרק, מוקרם בשמנת עם נגיעות גרידת לימון. מנה נפלאה לארוחה משפחתית מהנה ומשביעה!
שמרו

ספגטי ברוטב שמנת קליל ומהיר

פינוק מהיר: ספגטי ברוטב חמאה, שמנת ולימון
ספגטי ברוטב חמאה לימוני משגע, שעוטף את הפסטה ברכות. זו מנה שמכינים כשרעבים מאוד, ממהרים מאוד וזקוקים לפינוק אמיתי מאוד!
שמרו

פסטה ורודה ואופטימית

פסטה ברוטב שמנת סלק3
פסטה ברוטב שמנת סלק בצבע מהפנט!
מנה ורודה ומשגעת שנראית מעולם אחר: פסטה ברוטב שמנת סלק, טעימה ויפה ברמות אחרות, עם גוון מתקתק ועיטור שקדים. אי אפשר לעמוד בפניה!
שמרו

קנלוני בטטות וגבינות מנצח

קנלוני גבינות ובטטה נעמה צילום: גלית יערי
קנלוני גבינות ובטטות – כי מתכון מנצח לא מחליפים בחיים!
לנעמה פלד יש מתכון מנצח (ומושחת במיוחד) - זה שמצליח תמיד וגורף מחמאות ובמקרה גם מתאים לחג השבועות! קנלוני במילוי בטטה וגבינות משובחות שהאורחים שלכם לא ישכחו
שמרו

מק אנד צ’יז של תמרה אהרוני

מאק אנד צ’יז – מאפה פסטה עם גבינות של תמרה אהרוני
אחת המנות הכי אהובות במטבח האמריקאי היא מאק אנד צ'יז, מאפה פסטה עם המון גבינות. תמרה אהרוני מראה לכם איך להכין את המנה הכי מושחתת שיש
שמרו

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar

פסטה - יבשה או טרייה, ארוכה או קצרה, שטוחה או עגולה, פשוטה או ממולאת - אין מי שלא אוהב. קבלו את המדריך המלא שלנו להכנת פסטה