לא רק עוגת גבינה – 5 קינוחים לשבועות שיפתיעו גם אתכם

מי מביא קינוח? התשובה היא אתם. ולא סתם קינוח, אלא מנה מתוקה ונהדרת, שהיא לא עוגת גבינה. קבלו 5 מתכונים מובילים לקינוחים שיפתיעו את כולם בשולחן החג.

סלינו על כתפינו, ראשינו עטורים, מקצות הארץ באנו, הבאנו קינוחים. כשחושבים על קינוחים לחג שבועות ישר חושבים על עוגת גבינה, אבל בחג הקציר הקרוב אנחנו מזמינים אתכם לגוון, ולהביא קינוח מושלם לשבועות שהוא לא עוגת גבינה מסורתית. מקרונים, כנאפה, טירמיסו, האפשרויות בימינו הן אינסופיות. ולכן איגדנו בשבילכם את חמשת המתכונים הכי פופולריים באתר לקינוחים לשבועות שיפתיעו את האורחים או המארחים שלכם, ויגוונו לכם את השולחן.

במקום הראשון, הקינוח האיטלקי האולטימטיבי, טירמיסו. פירוש השם טירמיסו הוא “לעלות למעלה” ואכן, העוגה הפשוטה הזו מורכבת משכבות של עוגיות בישקוטי ספוגות באספרסו, גבינת מסקרפונה מתוקה ואוורירית ושכבה של קקאו מלמעלה שנותנת לה את המראה הייחודי שלה.

מקום ראשון: עוגת טירמיסו פשוטה וטעימה

טירמיסו - עוגת שכבות איטלקית עם מסקרפונה וקפה. צילום: שני הלוי
עוגת טירמיסו פשוטה וטעימה
אוהבים טירמיסו? נסו להכין בבית קינוח שכבות מענג של קרם מסקרפונה ובישקוטי טבולים בקפה משובח. אפשר להכין יום קודם ולשמור במקרר, הקינוח ישתבח עם הזמן
שמרו

 

במקום השני קרם פטיסייר קלאסי בקלי קלות. מדריך לקרם פטיסייר המושלם, שיתאים לכל פאי, עוגה או עוגייה שתרצו. מושלם למילוי פחזניות ואקלרים, לקרם שניט ובריוש, וכמובן למילוי לטארט פירות.

מקום שני: המדריך המלא: קרם פטיסייר קלאסי בקלי קלות

המדריך המלא: קרם פטיסייר קלאסי בקלי קלות
קרם פטיסייר קלאסי רק נשמע כמו קרם מפונפן ומורכב להכנה, אבל בתאכלס זה אחד המתכונים הפשוטים, שאפשר להכין בבית ולמלא איתו פחזניות או מאפים אחרים
שמרו

 

במקום השלישי המדריך להכנת המקרון המושלם. עוגייה קטנה ומטריפה, מהמטבח הצרפתי, שתופסת תאוצה בארץ כבר כמה שנים. מתוקה, קראנצ’ית וצבעונית, למקרון יש את הכוח להיות הדבר הכי יפה על שולחן הקינוחים שלכם.

מקום שלישי: מקרון - העוגייה המושלמת!

מקרון – העוגיה המושלמת!
תמיד רציתם להכין עוגיות מקרון וחששתם? אלון שבו מתגייס לעזרת חבר ומסביר איך מכינים מקרונים מושלמים, צעד אחר צעד עם הסברים מפורטים
שמרו

 

במקום הרביעי, עוגת ביסקוויטים עם קרמל בצורת פירמידה. קצת שילוב של פסח ושבועות, עוגת פירמידה ביסקוויטים וקרמל היא עוגה מושלמת להכנה עם הילדים, ומבטיחים שהיא תיאכל ותיעלם בתוך דקות.

מקום רביעי: עוגת ביסקוויטים וקרמל בצורת פירמידה

עוגת ביסקוויטים וקרמל בצורת פירמידה
קרין גורן משדרגת את עוגת הביסקוויטים הקלאסית, ומכינה עוגת ביסקוויטים וקרמל בצורת פירמידה. עוגה כיפית ללא אפייה שכולם אוהבים
שמרו

 

בגזרת המאסף, במקום החמישי, יש לנו מתכון נפלא בשבילכם, כנאפה כמו בירושלים שמכינים בעשר דקות.

מקום חמישי: כנאפה כמו בירושלים שמכינים ב-10 דקות עבודה

כנאפה
כנאפה כמו בירושלים שמכינים ב-10 דקות עבודה
אז אם גם לכם בא פתאום כנאפה בטירוף, קבלו מתכון פשוט ומהיר לגרסה ביתית אבל לא מאכזבת בכלל לכנאפה מתוקה וחמה שמכינים בעשר דקות ומתמכרים אליה בדקה
שמרו

 

אז לחג השבועות הקרוב תפתיעו את המארחים שלכם עם קינוח מפנק וטעים.

5 הגדולות: עוגות גבינה מושלמות לשבועות

תנו כבוד למלכת הקינוחים של חג שבועות, עוגת הגבינה.

אתם אולי לא יודעים את זה, אבל עוגות גבינה קיימות כבר מעל 2000 שנה. עוד בתקופת האימפריה הרומית מצאו מתכונים של עוגות גבינה. מאז ועד היום, היא קצת השתנתה, אבל היא עדיין הקינוח המועדף על הישראלים בחג השבועות. ולכן, במיוחד לקראת חג השבועות, איגדנו בשבילכם את חמשת המתכונים המובילים של עוגות גבינה לחג. גם אפויות, גם בחושות, גם קרות וגם חמות, אלה הטופ 5 עוגות גבינה של פודי:

במקום הראשון, המלכה הבלתי מעורערת של שולחן השבועות, עוגת גבינה פירורים של קרין גורן. מי אם לא מלכת המתוקים תיתן לנו מתכון מנצח לכוכבת של שולחן החג? עוגה טעימה ועשירה, עם פירורים, שכולם אוהבים.

במקום הראשון: עוגת הדגל של חג השבועות: עוגת גבינה פירורים של קרין גורן

עוגת גבינה פירורים. צילום: נמרוד סונדרס, סטיילינג: ענת לבל וירדן עדי
עוגת הדגל של חג השבועות: עוגת גבינה פירורים של קרין גורן
אין שבועות בלי עוגת גבינה פירורים! קרין גורן מביאה לכם מתכון משודרג לעוגה הכי קלילה, הכי שווה והכי אהובה על כולם, תוכלו גם להכין את המתכון עם הטוויסט של דניאל עמית
שמרו

 

במקום השני מגיעה עוגת גבינה אפויה ואוורירית בסיר של ג’חנון של קרין גורן. כי אם אפשר להכין עוגה בסיר של ג’חנון, למה לא?

במקום השני: עוגת גבינה בסיר ג’חנון של קרין גורן

עוגת גבינה בסיר ג’חנון של קרין גורן
אין חג שבו קרין לא מחדשת לנו ומרגשת אותנו. בכל חג היא ממציאה את עוגת הגבינה מחדש, והפעם הפטנט הוא מתימן. עוגת גבינה אפויה רכה, גבוהה ועננית בסיר ג'חנון
שמרו

 

במקום השלישי מגיעה עוגת גבינה בחושה בקלי קלות. עוגה סופר קלה להכנה, במינימום מאמץ ומקסימום טעם.

במקום השלישי: מוצלחת ומהירה: עוגת גבינה בחושה בקלי קלות

עוגת גבינה אפויה בקלי קלות. צילום: יהודית מורחיים
מוצלחת ומהירה: עוגת גבינה בחושה בקלי קלות
מפחדים להכין עוגות גבינה אפויות? העוגה הזו היא בול בשבילכם. מערבבים הכל בקערה, אופים בתנור ויש לכם עוגת גבינה מפנקת לתפארת, בלי שום תקלות
שמרו

 

במקום הרביעי מגיעה עוגת גבינה אפויה גבוהה, אוורירית ולא נסדקת של קרין גורן. עוגת גבינה אפויה היא אחת עוגות הגבינה הנפוצות ביותר בעולם, ובישראל בפרט.

במקום הרביעי: עוגת גבינה אפויה גבוהה, אוורירית ולא נסדקת של קרין גורן

עוגת גבינה אפויה גבוהה, אוורירית ולא נסדקת של קרין גורן
קרין גורן מכינה עוגת גבינה אפויה, גבוהה ואוורירית במיוחד, שלא נסדקת ולא צונחת. מלכת שבועות הבלתי מעורערת
שמרו

 

ובמקום החמישי והמכובד בהחלט יושבת עוגת גבינה באסקית קלאסית וקלה להכנה. העוגה מגיעה אלינו מחבל הבאסקים ומאופיינת במרקם ייחודי עשיר וטעים, ומראה מעט שרוף ומקורמל.

במקום החמישי: עוגת גבינה באסקית טעימה וקלה להכנה

עוגת גבינה באסקית טעימה וקלה להכנה
עוגת גבינה באסקית, מסוג העוגות שאי אפשר להפסיק לזלול. מושלמת לחג השבועות, אבל אנחנו לגמרי מכינים אותה כל השנה
שמרו

 

אז בחג שבועות הזה תעשו לכם עוגות גבינה. שיהיה לכולנו חג שקט וטעים.

חגיגה לתנור: 5 מאפים מלוחים שיסגרו לכם את חג השבועות

כשחושבים על חג שבועות, דבר ראשון מחממים תנור. למה? כי גבינות ואפייה הולכים כל כך טוב ביחד, שהיינו חייבים לאגד בשבילכם מתכונים מובילים מהאתר לחמישה מאפים מלוחים לחג השבועות. פיצה, לזניה, לחמניות ועוד דברים טובים מחכים לכם כאן, ואנחנו שמחים להציג את הבחירה שלכם לטופ 5 מאפים מלוחים לחג החלב.

במקום הראשון, איך לא? פיצה. בצק לפיצה כמו באיטליה, שאפשר להכין בבית בלי להזמין מפיצריה. ולא רק שזה בצק מושלם לפיצה ביתית, הוא מושלם למגוון מנות נוספות. אפשר להכין ממנו קלצונה, מקלות שום, ואפילו פיצה מתוקה לסיום הארוחה, הילדים ימותו על זה, מבטיחים.

מקום ראשון: מתכון של בצק פיצה מושלם בדיוק כמו באיטליה

פיצה
מתכון של בצק פיצה מושלם בדיוק כמו באיטליה
בצק פיצה אוורירי וקליל, כזה שאי אפשר לעמוד בפני הריח שהוא מפיץ בבית. מתכון פשוט שיתאים עם כל תוספת שאתם אוהבים. בתאבון
שמרו

 

במקום השני יש לנו לחמניות שום עסיסיות של מלי מאירוב ששברו את הרשת. רכות, חמות ומלאות בטעם של שום ועשבי תיבול, הלחמניות האלו יככבו על שולחן החג שלכם.

מקום שני: שברו את הרשת! לחמניות שום עסיסיות של מלי מאירוב

לחמניות שום של מלי מאירוב. צילום: מלי מאירוב
שברו את הרשת! לחמניות שום עסיסיות
לחמניות שום כאלו עוד לא טעמתם! לחמניות נימוחות, מריחות וטעימות בתיבול של שום, עשבים ושמן זית. תוספת מושלמת לכל ארוחה ולכל שעה ביום
שמרו

 

לא יכולנו להכין רשימה כזו בלי מנה טובה של לזניה, ואכן במקום השלישי יושבת לה בנחת לזניה חלבית קלאסית מושלמת של תמרה אהרוני ועומר מילר. המנה האיטלקית הזאת משתלבת מצוין בשולחן החג, עם גבינות מותכות שנראות מעולה ומריחות אפילו יותר טוב. כל אחד בשולחן ירצה לחטוף חתיכה לפני כולם.

מקום שלישי: לזניה חלבית קלאסית מושלמת וקלה להכנה של תמרה אהרוני ועומר מילר 

לזניה חלבית
לזניה חלבית קלאסית מושלמת וקלה להכנה!
לזניה חלבית נפלאה ועשירה לכל ארוחה חלבית או חגיגית. מתכון קל וטעים של קלאסיקה שכולם אוהבים. לזניה פשוטה להכנה
  • תמרה אהרוני ועומר מילר
שמרו

 

במקום הרביעי יש לנו בשבילכם קנלוני גבינות מטורף של ענת אלישע. צינורות פסטה גדולים ממולאים במיטב הגבינות, ברוטב משגע שיעשה לכם שמח על השולחן ובבטן. תכינו - לא תתחרטו.

מקום רביעי: קנלוני גבינות מטריף של ענת אלישע

קנלוני גבינות מטריף
קנלוני גבינות מטריף
קנלוני מעולה לפניכם! ממלאים את הקנלוני הקנוי במלית גבינות, מכסים ברוטב עגבניות ובגבינות מגוררות, חצי שעה אפייה ויש לכם מנה מהממת וטעימה לחג שבועות
שמרו

 

במאסף יש לנו מנה בלתי נשכחת של פטריות ממולאות גבינה ושמנת שהאורחים שלכם פשוט יאהבו. אמנם כשאומרים לנו ממולאים אנחנו חושבים על ירקות, בשר ואורז, אבל הידעתם שאפשר למלא פטריות בגבינות? וזה יוצא כל כך טעים שתוך דקות לא תשאר פטרייה אחת לרפואה.

מקום חמישי: פטריות ממולאות גבינה ושמנת שהאורחים שלכם לא ישכחו

פטריות ממולאות גבינה1
פטריות ממולאות גבינה ושמנת שהאורחים שלכם לא ישכחו!
מנה חגיגית של פינגר פוד קלה להכנה ומרשימה. פטריות ממולאות גבינה מתובלת וצנוברים, שאופים בתנור 10 דקות לפני שהאורחים מגיעים ואומרים וואו!
שמרו

על קישים ופשטידות: 5 פשטידות לשבועות שיטריפו את האורחים

כשחושבים על מנה עם גבינות וירקות, אפויה ומהירה, חושבים על פשטידה. 

אין ספק שחג שבועות מספק לנו הזדמנות שאין שניה לה להכין פשטידה מושקעת או אפילו קיש מרשים. ולא צריך להתאמץ! איגדנו בשבילכם את חמשת הקישים והפשטידות הכי מבוקשים בפודי, ותאמינו לנו שיש לנו פה כמה יהלומים מושלמים לשולחן החג שלכם.

במקום הראשון, נמצא קיש פטריות ובצל עם גבינות ובצק חמאה מטריף, שהוא בלי ספק המתכון הכי טעים ברשימה הזו. מתכון מעולה לקיש מושלם, עם שילוב טעמים ידוע ומוכר של פטריות ובצל וגבינות שנותנות מרקם קרמי ומופלא למנה האהובה הזו. למה אתם מחכים? רוצו למטבח להכין.

מקום ראשון: קיש פטריות ובצל עם גבינות ובצק חמאה מטריף!

קיש פטריות
קיש פטריות ובצל עם גבינות ובצק חמאה מטריף!
מה יכול להיות יותר מענג מפשטידת פטריות ובצל מלאה גבינות ועם בצק חמאה צרפתי ומדויק? פשטידת הפטריות של אימא שלי מושלמת כל כך ששווה לצאת בגללה למלחמת מזלגות
שמרו

 

במקום השני נמצאת פשטידה שכיף וקל להכין עם הילדים במטבח, פשטידת תירס. קלילה ופשוטה, רק לערבב ולהכניס לתנור, הפשטידה הזו תעשה לכם כיף במטבח וחמים וטעים בבטן. תאמינו לנו - הילדים יעופו על זה.

מקום שני: פשטידת תירס מהירה וקלילה שילדים אוהבים

פשטידת תירס קלילה 1
פשטידת תירס קלילה ומהירה שילדים אוהבים
פשטידת תירס מהירה וטעימה. רק לפתוח קופסת שימורים, לערבב עם גבינות, ביצים ותבלינים וקיבלתם ארוחת ילדים קלילה שגם גדולים אוהבים
שמרו

 

פותחת את הטופ 3 שלנו היא לא אחרת מפשטידת בצל נהדרת. אפילו שאנחנו חוגגים את חג השבועות כאן בארץ הקודש, למה לא לעשות גיחה קצרה לארץ היין, הגבינה והקרואסון? פשטידת בצל ממש כמו בצרפת, שתגרום לכולם לרצות עוד חתיכה.

מקום שלישי: פשטידת בצל מושלמת - כמו בצרפת!

פשטידת בצל מושלמת. צילום: שניר גואטה
פשטידת בצל מושלמת – כמו בצרפת!
מתכון מנצח וקל להכנה של פשטידת בצל מושלמת עם גבינת עיזים, השילוב הכל כך טעים של המתיקות של הבצל והחמיצות של הגבינות יוצר תענוג צרוף
שמרו

 

במקום הרביעי יושבת בכבוד רב פשטידת ברוקולי מהירה, שמתאימה גם לכל השנה לארוחת ערב לכל המשפחה. מכינים בצ’יק, אוכלים בצ’ק, וכולם יוצאים מרוצים. קלה להכנה, וטעימה ברמות, הפשטידה הזו תככב על השולחן שלכם בחג הקרוב.

מקום רביעי: פשטידת ברוקולי מהירה - ארוחת ערב לכל המשפחה

פשטידת ברוקולי קלה להכנה בעשר דקות
פשטידת ברוקולי מהירה – ארוחת ערב לכל המשפחה
חם ביום אבל בערב מתחיל להתקרר ובא לנו משהו חם ומנחם. הכינו לארוחת הערב פשטידת ברוקולי מהירה עם גבינות דלות שומן ומצרכים שיש לכל אחד במקרר
שמרו

 

ובמקום החמישי והמכובד הגיע קיש בטטה מהפנט עם גבינת עיזים של בתיה שורק. השילוב המופלא של בטטה מתוקה ורכה עם גבינת עיזים מלוחה הוא פשוט מעדן. קיש בטטה כל כך יפה, עשיר וטעים, שרק תחכו כבר לחג השבועות הבא כדי להשוויץ בו.

מקום חמישי: לא תרצו לחתוך אותו: קיש בטטה מהפנט עם גבינת עיזים

קיש בטטה
לא תרצו לחתוך אותו: קיש בטטה מהפנט עם גבינת עיזים
המנה הזו כל כך יפה שהיא תראה כמו תכשיט בשולחן הארוחה שלכם! קבלו מתכון להכנת קיש בטטה נהדר עם שמנת, גבינת עיזים ובצל ירוק
שמרו